پیشرانه چهار سیلندر در سینه مدلهای XE، XF و F-Pace جگوار
جگوار XE، XF و F-Pace در مدل ۲۰۱۸، آپشن پیشرانه چهار سیلندر با قدرت خروجی ۲۹۶ اسببخار را ارائه خواهند کرد. مدلهایی که از این پیشرانه جدید استفاده میکنند، با نشان "30t" همراه میشوند و حداکثر گشتاور آنها به ۴۰۰ نیوتنمتر میرسد. این در حالی است که گزینههای دیگری چون موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربور با قدرت ۲۴۷ اسببخار (۷ اسببخار بالاتر از نسخه قبلی)، موتور ۲ لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۸۰ اسببخار و یک موتور ۳ لیتری سوپرشارژر V-6 با قدرت ۳۸۰ اسببخار نیز در دسترس مشتری قرار میگیرند. ضمن اینکه مدل با پیشرانه ۳ لیتری سوپرشارژر V-6 که به اندازه ۳۴۰ اسببخار قدرت دارد، دیگر عرضه نمیشود.
به گفته جگوار، موتور جدید چهار سیلندر این امکان را برای XE فراهم میکند که در حالت استفاده از سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، در 5.2 ثانیه سرعت 96.6 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. برای مدل ۲۰۱۸، این برای اولین بار است که XE پیشرانه ۳۸۰ اسببخاری V-6 را دریافت میکند. زمان رسیدن به سرعت 96.6 کیلومتر بر ساعت برای مدل دیفرانسیل عقب XF با پیشرانه جدید برابر 5.4 ثانیه پیشبینی شده است. همچنین برآورد جگوار از این زمان برای مدل شاسیبلند F-Pace با پیشرانه مشابه معادل 5.7 ثانیه است. XF و F-Pace در مدل ۲۰۱۸، برای اولین بار از پیشرانه چهار سیلندر با قدرت ۲۴۷ اسببخار استفاده خواهند کرد.
این پیشرانه جدید که در «ولور همپتون» انگلستان تولید میشود، در کنار یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF قرار می گیرد. در دو مدل XE و XF، امکان انتخاب فرمت دیفرانسیل عقب یا تمامچرخ متحرک وجود دارد و این در حالی است که F-Pace سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک را به صورت استاندارد در اختیار مشتری قرار میدهد. کنترل درب صندوق عقب با استفاده از حالت بدن، راهنمای روبروی وسیله نقلیه و سیستم تشخیص ترافیک روبرو، از جمله تجهیزات جدیدی هستند که در نسخههای آینده این سه مدل جگوار ارائه میشوند.