بررسی جگوار اف تایپ 400 اسپورت جدید

شنبه 14 مرداد 1396 - 15:30
مطالعه 5 دقیقه
1jaguarf-type400sport
نسخه 6 سیلندر سوپرشارژردار جگوار اف تایپ هرگز به‌صورت خودرویی نبوده که از نظر پرفورمنس کمبودی داشته باشد اما فردی در شرکت به وضوح احساس کرده فاصله...
تبلیغات

نسخه 6 سیلندر سوپرشارژردار جگوار اف تایپ هرگز به‌صورت خودرویی نبوده که از نظر پرفورمنس کمبودی داشته باشد اما فردی در شرکت به وضوح احساس کرده فاصله بین مدل‌های پایه و مدل پرچم‌دار 8 سیلندر بیش از حد بزرگ است. این مدل که نسخه تولید محدود 400 اسپورت نام دارد در جایگاهی بین دو نسخه یاد شده قرار می‌گیرد.

400 اسپورت تنها به عنوان مدل سال 2018 فروخته خواهد شد و نسبت به مدل R دینامیک 375 اسب بخاری، 20 اسب اضافی دارد.

شاسی خودرو نیز بازنگری‌های ظریفی داشته و سیستم دینامیکی خودرو به همراه ترمز سوپر پرفورمنس جگوار بهبود یافته‌اند. هم‌اکنون دیسک‌های 380 میلی‌متری در جلو و 376 میلی‌متری در عقب باعث توقف هر چه سریع‌تر خودرو می‌شوند. شما می‌توانید این خودرو را به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک سفارش دهید اما تنها گیربکس موجود نمونه 8 سرعته اتوماتیک است.

در مواجه اول با 400 اسپورت مزیت‌های آن چندان آشکار نمی‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت رسمی خودرو دقیقاً برابر با نسخه R دینامیک (4.9 ثانیه) بوده و سقف سرعت آن نیز بدون تغییر باقی مانده است.

این شباهت از طریق جاده نیز منتقل می شود، جایی که 400 اسپورت تنها اندکی متفاوت‌تر از نسخه‌های 6 سیلندر عادی نشان می‌دهد.

در حقیقت تنها جایی که شما واقعاً می‌توانید از قدرت بیشتر استفاده کنید پیست است. شما قادر خواهید در پیست از بزرگ‌ترین مزیت این خودرو نسبت به مدل‌های 6 سیلندر عادی بهره‌مند شوید و این ترمزها هستند. کلیت خودرو همچون همیشه قوی است و شاهد فرمان درگیر کننده و دقیق و گیربکسی هستیم که تعویض‌های سریعی در حالت دستی دارد.

پیشرانه خودرو نیز برجسته بوده و در زمان استارت زدن غرش می‌کند. همچنین نعره‌های آن در زمان فشار کامل پدال گاز کاملاً گیراست؛ اما نقاط ضعف این خودرو چیست؟ اف تایپ هنوز هم به چابکی پورشه 911 یا 718 باکستر نیست و استفاده از رینگ‌های 20 اینچی استاندارد نیز باعث می‌شود نتوانید به سواری راحتی دست پیدا کنید.

جدای از رینگ‌های جدید، تنها تغییر بصری اف تایپ 400 اسپورت به نصب لوگوهای جدید مربوط می‌شود؛ اما شاید جالب‌ترین ویژگی این خودرو برنامه ReRun باشد که برنامه‌ای ویدئویی است که برای استفاده در پیست طراحی شده است. ما این برنامه را برای اولین بار در اف تایپ SVR به‌روز شده آزمایش کردیم اما هم‌اکنون شاهد نصب آن در اکثر مدل‌ها هستیم.

برخی خریداران جذابیت واقعی اف تایپ 400 اسپورت را در ترکیب تولید محدود بودن، شتاب مناسب و صدای فوق‌العاده پیشرانه 6 سیلندر خواهند یافت. البته این خودرو اضافه پرداخت حدود 6 هزار پوندی نسبت به مدل R دینامیک 375 اسب بخاری طلب می‌کند که تقریباً به همان اندازه قدرتمند و سریع است. ما این پول اضافه را بجای دریافت چند آپشن اضافه و حضوری چندروزه در پیست ذخیره می‌کنیم.

مشخصات جگوار اف تایپ 400 اسپورت کانورتیبل

قیمت: 76150 پوند

پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار

قدرت/گشتاور: 395 اسب بخار/460 نیوتون متر

گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.9 ثانیه

حداکثر سرعت: 275 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.