تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021

چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 13:30
مطالعه 9 دقیقه
Jaguar-XF-facelift-2021-22
در نتیجه‌ی برنامه‌های جگوار برای تولید شاسی بلندها و خودروهای الکتریکی بیشتر، XF تا حدی فراموش شده بود اما حالا وضعیت به گونه دیگری رقم خورده است.
تبلیغات

دلیل آن‌هم وجود نسخه جدیدی از سدان اجرایی جگوار در بازار است. این خودرو در زمان درستی برای رقابت با ب ام و سری 5 به روز و مرسدس E کلاس عرضه شده است.

XF اولیه با استایل مدرن خود جگوار را وارد عصر جدیدی کرد اما پس از اندکی خبرسازی شاهد خودنمایی نسل دوم بودیم که نظرات را به خود جلب نمود. این خودرو دگرگونی جدی‌ای را تجربه کرده و علاوه بر استایل به‌روزتر بیرونی، کابینی لوکس‌تر و پیشرفته‌تر نیز در آن دیده می‌شود. همچنین پیشرانه‌های این خودرو نیز به روز شده و شامل یک پیشرانه دیزلی هیبریدی ملایم با جذابیت‌های فراوان است.

ابتدا بیایید کار را با طراحی XF شروع کنیم. همانند برادر کوچک‌تر و به‌روزتر XE، مدل اسپورت و بازنگری شده اف تایپ و شاسی‌بلند پرفروش اف پیس، این XF نیز دارای استایل متفاوت‌تری است. سدان موردبحث هم‌اکنون از چراغ‌های LED سود می‌برد. به این موارد باید سپر جلوی گیراتر و سپر عقب تا حدی متفاوت را نیز اضافه کرد.

وجود یک سیستم اطلاعات سرگرمی خوب در یک سدان بزرگ بسیار مهم بوده و به همین خاطر جگوار از نمایشگر جدید 11.4 اینچی استفاده کرده که اقدام مثبتی محسوب می‌شود.

این‌هایی که گفتیم مهم‌ترین تغییرات بودند اما این یک جگوار است بنابراین هنوز هم سواری اسپورت و درگیر کننده‌ای باید داشته باشد. خوشبختانه پیشرانه 2 لیتری توربوی حاضر در مدل تست P300 چنین ویژگی‌هایی دارد.

فرمان جدید خودرو از شاسی‌بلند آی پیس گرفته شده و حس بسیار خوبی هم دارد. خود سیستم فرمان توازن خوبی از وزن و دقت را داشته و مصنوعی و سنگین هم نیست. XF خودرویی با وزن 1744 کیلوگرم است اما حس سنگینی در خودرو وجود نداشته و تغییر جهت با آن نیز راحت صورت می‌گیرد. سیستم تعلیق جلو که از نوع دوبل جناغی بوده و در بخش عقب از نوع چند اتصالی می‌باشد چسبندگی و پایداری زیادی ایجاد می‌کند.

سواری XF خوب بوده و تکان های بدنه به خوبی کنترل شده‌اند. این خودرو همان پرفورمنس و هندلینگی را دارد که ما می‌خواهیم. در واقع هرچقدر سرعت بالاتر می‌رود XF نرم‌تر و احساس‌برانگیزتر ظاهر می‌شود. با وجود رینگ‌های 20 اینچی در مدل تست شده، لرزش‌هایی با عبور از چاله‌های بزرگ وجود خواهد داشت اما در کل سواری خودرو خوب است.

پیشرانه P300 تحویل قدرت خطی و خوبی دارد. شاید در نگاه اول حس سرعت را القا نکند چون که گشتاور زیاد مشابه نمونه‌های دیزلی را ارائه نمی‌کند اما در ادامه به خوبی دور گرفته و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 6.1 ثانیه‌ای را بر جای می‌گذارد.

وجود گشتاور زیاد در دورهای میانی به این معنی است که نیازی به تحت‌فشار گذاشتن پیشرانه نبوده و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز تعویض‌های نرم و سریعی دارد.

تعداد تریم های XF فیس لیفت تقریبا نصف شده و بنابراین آپشن ها و نسخه‌های کمتری وجود دارد. همین موضوع باعث شده قیمت پایه این خودرو 2410 پوند کمتر شود. البته با قیمت 41850 پوندی، نسخه P300 R-Dynamic SE جزو مدل‌های فول محسوب می‌شود اما در مقابل رقبایی همچون آئودی A6 45 TFSI S line کواتروی 47635 پوندی ارزان‌تر می‌باشد. شایان ذکر است آئودی فقط 261 اسب بخار قدرت دارد.

به‌روزرسانی‌های XF در بخش کابین و تکنولوژی باعث شده این خودرو جزو بهترین‌های کلاس خود باشد. سواری این خودرو دقیقاً همان چیزی است که از یک سدان بزرگ جگوار انتظار می‌رود و ترکیبی از راحتی و آسایش با هندلینگ چابک می‌باشد. اگرچه XF جادارترین خودروی کلاس نیست اما قیمت مناسب و طراحی زیبایی داشته و در کل با یک سدان اجرایی خوب طرف هستیم.

مشخصات جگوار XF P300 R-Dynamic SE

  • قیمت: 41850 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 296 اسب بخار/400 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 6.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.