مشکلات کیفی جگوار-لندروور سالانه صد هزار خریدار را فراری میدهد
گروه خودروسازی جگوار-لندروور در حال اجرای یک طرح بزرگ برای بازسازی خود است که باید سودآوری را به این گروه بریتانیایی بازگرداند. در این فرایند تعدادی از مدلها ممکن است قربانی شوند و تولید کلی تا 25 درصد کاهش خواهد یافت. این شرکت قصد دارد با نسل بعدی محصولات خود که الکتریکی خواهند بود جایگاهش در بازار را ارتقاء دهد اما دراینبین یک مسئلهٔ اساسی وجود دارد که باید به آن بپردازد. این موضوع بهبود کیفیت محصولات است زیرا رئیس JLR اعتراف کرده است که این شرکت سالانه بیش از 100 هزار دستگاه از فروش خود را به خاطر مشکلات کیفی از دست میدهد و این تأثیری منفی بر تصویر جگوار لندروور دارد.
البته مدیرعامل JLR «تیری بالور» گفته است که این شرکت بهبودهای چشمگیری را در این زمینه انجام میدهد. وی دراینباره گفته است:
نارضایتی خریداران واقعاً به ضرر حجم فروش طبیعی ما تمام شد. امروز فرصتهای بسیار زیادی را از دست دادهایم و میتوانستیم بیش از 100 هزار دستگاه فروش بیشتری داشته باشیم
این مشکل در مطالعات و بررسیها هم بهخوبی خود را نشان دادهاند بهگونهای که در آخرین بررسی کیفیت خودروهای ایالاتمتحده توسط جیدی پاور، جگوار و لندروور جزء بدترین برندها بودهاند. البته به گفتهٔ بالور، این شرکت تلاشهایی برای بهبود کیفیت محصولات خود انجام داده و اولین علائم این کار کاملاً مثبت به نظر میرسند بهگونهای که نارضایتی خریداران برای محصولات مدل 2021 در سطح پایینی بوده است.
بالور اظهار داشته است:
ما بهطور گستردهای پیچیدگی خودروهای خود را کاهش میدهیم. نتیجه این خواهد بود که کمتر اشتباهی رخ میدهد زیرا روند کار به پیچیدگی قبل نخواهد بود
هزینههای گارانتی نیز نشان میدهند که JLR در مسیر درستی گام برمیدارد زیرا از مارس تا دسامبر سال 2020، هزینههای این شرکت برای گارانتی و تعمیر محصولات خود تقریباً نصف شده و از 812 میلیون پوند در مدت مشابه سال 2019 به 489 میلیون پوند کاهش یافته است.