جگوار ای تایپ رودستر بازسازی شده معرفی شد
بخش ویژه بازسازی محصولات جگوار که با نام جگوار کلاسیک شناخته میشود خودروی بازسازی شده و ارتقا یافتهی ای تایپ رودستر 1965 را به مالکش تحویل داد. مالک این خودرو از همان اولین سال تولید ای تایپ رودستر به دنبال این خودرو بوده است و جگوار کلاسیک با یافتن یک نمونه از این خودرو که تنها دو روز پس از تولد مالک کنونی تولید شده بهترین کار را برای خوشحال شدنش انجام داده است. البته باید دانست این خودرو نیازمند فرایند بازسازی گسترده بوده تا به شرایط خاص کنونی بازگردانده شود. این ای تایپ رودستر احیا شده از رنگ آبی خاصی سود میبرد و طبق گفته جگوار، رنگ بدنه از رنگ پرچم بریتانیا الهام گرفته است. چراغهای جلوی LED نیز جایگزین نمونههای اولیه شدهاند. وقتی به کابین نگاه کنید شاهد پوشش چرم قرمز رنگ خواهید بود، رنگی که از صندوقهای پست بریتانیا الهام گرفتهاند.
این خودرو نسبت به ای تایپ رودستر سری 1 بهبود یافته است. بجای پیشرانه 6 سیلندر 4.2 لیتری اصلی هماکنون شاهد نیروگاه آهنین 4.7 لیتری هستیم. اگزوز و منیفولد جدید نیز باعث میشوند پیشرانه صدای بهتری تولید کند. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس 5 سرعته دستی بهروزتر که عملکردی نرمتر، آرام تر و بهتر از گیربکسهای دهه 60 میلادی دارد به چرخ ها فرستاده میشود. واضح است که با نصب پیشرانه جدید میبایست تغییراتی در سایر بخشها نیز صورت میگرفت و به همین خاطر سیستم تعلیق، ترمزها و لاستیکها نیز بهبود یافتهاند.
در کابین این خودرو سیستم اطلاعات سرگرمی کلاسیکی را میبینیم که از یک نمایشگر کوچک برای نمایش جهتهای ناوبری استفاده میکند. این سیستم همچنین دارای نمایشگر لمسی و بلوتوث است. یک پلاک ویژه روی داشبورد نیز نوشتهای تایپ 1961 تا 2021 را نشان میدهد. ای تایپ جزو مشهورترین خودروها برای تولید یک محصول بازسازی شده با برخی ویژگیهای مدرن است. برای مثال یک ای تایپ از ساختار ای تایپ کوپه سری 3 برای پذیرش پیشرانه 12 سیلندر 6.1 لیتری 400 اسب بخاری استفاده کرده بود. این خودرو نیز دارای سیستم تعلیق و ترمزهای بهتر بود. در بدنه این خودرو مواردی همچون چراغهای LED، سپر جلوی کرومی و... دیده میشدند.
کمپانی ایگل نیز روی تولید ای تایپهای مدرن شده فعالیت میکند. تغییرات اعمال شده روی این خودروها شامل قطعات آلومینیومی مونوکوک، گیربکس و بلوک پیشرانه است تا وزن کلی خودروها کاهش یابد.