جگوار

جگوار ای تایپ بازتولید برای ادای احترام به انزو فراری رونمایی شد

پس از معرفی جگوار ای تایپ در سال ۱۹۶۱، انزو فراری از آن به عنوان زیباترین خودروی تاریخ نام برد و حالا نسخه‌ای از این خودرو برای گرامیداشت مرد افسانه‌ای فراری تولید شده است.

خودرویی که مشاهده می‌کنید ای تایپ سری ۱ بازتولید است که به دلیل گرامیداشت نام و خاطره انزو فراری از رنگ بدنه مشهور محصولات این خودروساز یعنی قرمز روسو کورسا سود می‌برد. شرکت هلم موتور کارز سازنده خودروی موردبحث است و البته چیزی بیشتر از رنگ جذاب یاد شده در آن به چشم می‌خورد. در واقع تکنولوژی‌های مدرنی در آن برای استفاده روزمره بکار رفته که از جمله آن‌ها می‌توان به حسگرهای پارک جلو و عقب و چراغ‌های راهنمای LED اشاره کرد.

شرکت هلم از آلومینیوم در درب‌ها و کاپوت استفاده کرده و سپرهای جلو و عقب نیز با دستان متخصصان این شرکت شکل گرفته‌اند. بدنه جگوار ای تایپ بازتولید با نیکل پوشش داده شده و همین امر باعث براق شدن بیشتر بدنه گردیده است. زیر پوست خودرو هم از پوشش ویژه‌ای برای مقاومت در برابر خوردگی استفاده می‌شود. زیر کاپوت نیز پیشرانه ۶ سیلندر ۴.۲ لیتری کلاسیک جگوار با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۹ نیوتون متر گشتاور قرار دارد. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌های عقب می‌شود.

هلم موتور کارز برای بهینه‌سازی جگوار ای تایپ بازتولید فرمان هیدرولیک حساس به سرعت را در نظر گرفته تا سواری خودرو بهتر باشد. سیستم تعلیق جلو و عقب نیز قابل تنظیم است و برخی قطعات دیگر زیر بندی جگوار ارتقا یافته‌اند. برای آنکه کابین خودرو طراحی ویژه‌ای داشته باشد شرکت بیل آمبرگ وارد میدان شده و ترکیبی از چرم و جیر را برای صندلی‌ها، داشبورد و کنسول بکار برده است. تکمیل کننده بخش داخلی خودرو نیز دوربین دید عقب و نمایشگر جدید هستند. به این لیست باید سیستم صوتی به همراه بلوتوث و سیستم تهویه مطبوع را اضافه کرد.

جگوار ای تایپ بازتولید با یک جفت کیف‌های آخر هفته سفارشی عرضه می‌شود و تسمه‌های چرمی نیز این کیف‌ها را در جای خود نگه می‌دارند. هلم ۲۰ دستگاه از ای تایپ بازتولید را تولید خواهد کرد و خودرویی که مشاهده می‌کنید اولین نسخه رودستر است و برای تولید آن بیش از ۶ هزار نفر ساعت زمان صرف شده است. باید دانست جگوار ای تایپ سری ۱ خودرویی ارزشمند بین کلکسیونرهاست و اخیراً اولین نسخه رودستر تولید شده از آن در حراجی لندن با قیمت معادل ۱.۱۳۹ میلیون دلار به فروش رفته تا رکورد جدیدی را ثبت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Arshia m3csl

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (947 ديدگاه)

    انزو فراری خوش سلیقه بوده راجب پورشه ۹۱۱ نظر دادن این بزرگ مرد؟ واقعا آدم اصیل مسندی بوده انزو فراری که جگوار e type دوست داشته

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. Enzo Ferrari 2008

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      خوشم اومد واقعا ماشین زیبایی هست
      اما این مدل ماشین توی سینمایی مکانیک هم بود

      موافقم 18
      مخالفم 1
  2. Siyavash

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (578 ديدگاه)

    چقدر زیبا چقدر ظریف ….واقعا مثل جواهر هست…

    موافقم 21
    مخالفم 1
  3. Soroush

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    واقعا زیباست!!
    انزو فراری واقعا خوش سلیقه بوده😄

    موافقم 22
    مخالفم 1
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (731 ديدگاه)

    مثل ماشین های فراری زیبا ساخته شده

    موافقم 16
    مخالفم 4
  5. سالار خان فصل

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    من هنوز کامل متوجه نشدم چه بر سر صنعت خودرو بریتانیا اومد ؟
    کاش مستندی وجود داشت در موردش

    موافقم 11
    مخالفم 2
  6. یوسف

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (906 ديدگاه)

    موتورش توی اون سال 1961 چقدر قلدر بوده…. با 4200 سی سی 300 اسب….. عالیه…..
    درسته که زیباست و بی نظیر
    اما معمای زیبا ترین خودرو جهان هیچ وقت حل نمیشه….. مگر اینه در هر سال یک برنده داشته باشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  7. یوسف

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (906 ديدگاه)

    جگوار e چقدر شبیه فراری 250gto هست…..
    احتمالا جگوار زودتر از فراری gtoمعرفی شده به همین خاطر انزوی فقید به زیبایی ازش یاد کردن

    موافقم 14
    مخالفم 1
  8. ❤BMW❤

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1244 ديدگاه)

    gto 250 ازین خوشگل تره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. همایون

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    البته انزو فراری خودروی قرمز دوست نداشت و سوار نمیشد و فراری هایی که خودش سفارش میذاشت و سوار میشد یه رنگ سبز بود یه چیزی شبیه بریتیش ریسینگ گرین که سبز کله غازی قاطیش هست من خودم عاشق خودرو قرمز رنگ هستم و اگر رنگ غیر جیغ بخوام خودرو بگیرم هم نقره ای میگیرم نقره ای رنگی هست که طراحان خودرو وقتی میخوان خودرو طراحی کنند یا مامت ابعاد واقعی یه مخصول رو نگ بزنند نقره ای میمننش چون تمام ابعاد و حجم هایی مه طراح داده رو تو اندازه و شکل واقعیش نشون میده و کمترین میزان کثیفی رو هم رنگ نقره ای نشون میده حتی از سفید هم دیرتر کثیف میشه ولی با سلیقه من هیچی رنگ قرمز نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا