جگوار

معرفی جگوار اف پیس 2024 پلاگین هیبرید با افزایش توان پیمایش الکتریکی

جدیدترین محصول جگوار، نسخه‌ی پلاگین هیبرید از اف پیس است. این کراس‌اور، می‌تواند به‌صورت تمام برقی با شعاع حرکتی ۶۵ کیلومتر نیز استفاده شود.

هفت سال از رونمایی اولین جگوار اف پیس می‌گذرد. این خودرو به عنوان اولین شاسی‌بلند در تاریخ شرکت سازنده، به سرعت مشهور شد و مورد توجه بازار جهانی قرار گرفت. مدل‌های مختلف F-Pace با پیشرانه‌های ۴ و ۶ و ۸ سیلندر، حجم‌های متنوع ۲ و ۳ و ۵ لیتر دارند؛ اما نسخه‌ی پلاگین هیبرید از نظر فناوری و عملکردی، اهمیت ویژه‌ای در سبد جگوار دارد.

جگوار اف پیس

از اخبار موجود می‌توان اطمینان یافت، تولید جگوار اف پیس با پایبندی به طرح اولیه، تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد. این خودرو البته از نظر فنی، بهینه‌سازی خواهد شد و برای خریداران مدل P400e، امکانات جدید ارائه خواهد کرد.

مهم‌ترین تغییر اف پیس پلاگین هیبرید نسبت به قبل، نصب باتری ۱۹/۲ کیلووات و دست‌یابی به توان حرکتی ۶۵ کیلومتر با یک شارژ است. این ترفند، شعاع پیمایش تمام برقی (بدون استفاده از بنزین) را ۲۰ درصد بیش از مدل ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. همچنین زمان شارژ از ۱۰ تا ۸۰ درصد، به لطف سیستم ۳۵ کیلووات جریان مستقیم (DC) تنها ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. البته افرادی که شارژر دیواری ۷ کیلووات خانگی با جریان متناوب شهری (AC) داشته باشند، برای شارژ ۱۰۰ درصد به ۲/۵ ساعت زمان احتیاج خواهند داشت.

کابین جگوار شاسی بلند

اف پیس P400e با سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تولید می‌شود. این مدل، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد تا بتواند در زمان ۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. اف پیس پلاگین هیبرید، موتور بنزینی توربوشارژ سوپرشارژ ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی دارد.

برای سال آینده، تولید جگوار F-Pase مجهز به موتور ۵ لیتر V8 سوپرشارژ ادامه خواهد داشت. نسخه‌ی SVR با قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴ ثانیه و نهایت سرعت ۲۸۵ کیلومتر برساعت دارد که برای شاسی‌بلندی با وزن ۲۱۳۰ کیلوگرم، راضی کننده خواهد بود. این خودروی دو دیفرانسیل، میانگین مصرف سوخت ۱۲/۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

معرفی جگوار اف پیس 2024 با پیشرانه پلاگین هیبرید و افزایش توان پیمایش الکتریکی

هم‌اکنون آستانه قیمت جگوار اف‌پیس، با پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخار، ۵۴ هزار دلار است. مدل پلاگین هیبرید از سری R داینامیک، ۶۶ هزار دلار قیمت دارد و مدل SVR به قیمت ۹۱ هزار دلار فروخته می‌شود. جگوار در تلاش است تا از سال ۲۰۲۵، عرضه‌ی خودروهای تمام بنزینی را متوقف کند. با این شرط، ادامه‌ی تولید اف پیس منحصر به نسخه‌ی پلاگین هیبرید P400e خواهد بود و مدل SVR از این شاسی‌بلند، بخشی از تاریخ خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    الان مدیر عامل جی ام آقای رئوس میاد میگه ساختن هیبریدی و پلاگین هیبریدی اشتباهه. خودروسازهای آمریکایی چون خودشون طی سی سال اخیر به دلیل عدم توان رقابتی و ضعف مهندسی و تکنولوژی هیچ تلاشی برای پیشرفت تکنولوژیی پیشرانه هاشون انجام ندادن میخوان با این حرکات مذبوحانه تلاش های سی ساله خودروسازهای اروپایی و ژاپنی رو زیر سوال ببرن.

    موافقم 39
    مخالفم 17
    1. Milad

      ۲۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      “عدم توان رقابتی و ضعف مهندسی و تکنولوژی”
      بعضی وقتا کری خونی فقط گوینده رو خراب میکنه.مثل الان:d

      موافقم 9
      مخالفم 33
      1. ferimia

        ۲۴ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (95 ديدگاه)

        کادیلاک اسکالید: موتور 6.2 لیتری V8
        قدرت ۴۲۰ اسب بخار، ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور

        مرسدس amg A45s: موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو: قدرت ۴۲۱ اسب بخار، ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور

        اصلا دلم نمیخواست ضعف یکی از مورد علاقه ترین خودرو های انتخابیم رو بگم ولی حقیقت همینیه که اعداد داره میگه.
        موتور V8 6.2 لیتری قدرتش اندازه یه موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری که مرسدس میسازه
        خواهشا از امکان خرابی و داستانسرایی خودداری کن، داری در مورد مرسدس حرف میزنی

        نیازه با c63 e مقایسه کنم یا همین کافیه؟
        صرفا جهت اطلاع c63 e قدرتش از اسکالیدV بیشتره!

        دوره زمونه موتور گنده تر، حجم بیشتر تموم شده! چرا؟ چون قیمت بنزین گرونه در سطح جهانی
        بیدارشو!

        موافقم 33
        مخالفم 4
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۴ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          موتور 2 لیتر مرسدس بنز روی C63 الان 476 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور داره
          https://www.motor1.com/reviews/626435/2024-mercedes-amg-c63-phev-first-drive/

          موافقم 27
          مخالفم 1
        2. MILADZM

          ۲۴ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          ferimia


          بشین بابا آمریکا بیشتر از 100 ساله ماشین میسازه اون موقع که هنوز جدت هم به دنیا نیومده بود
          .

          اونم جی ام که سالیان سال بود بزرگترین درونسوز دنیا و بزرگترین خودروساز دنیا بود
          قدرت زیاد گرفتن کاری نداره کافیه یه تعداد دستکاری در طول کورس پیستون و نسبت تراکم انجین به وجود بیاری که از عهده اصغر سیم کش زیر زمین هم بر میاد مهم تبعات پس از انجام این کاره
          جی ام توی انجین 6.2 دستکاری برای افزایش بازدهی نمیکنه چون مشتری هنوز هم اون فرمول سابق رو میپسنده
          یه انجین حجیم که بیش از 80 درصد پیک گشتاور رو در دور کمتر از 3200 در اخیتار راننده میزاره و ساده و کم استهلاک .
          اگه روی اسکالید بیاد موتور مثلا 2 لیتری 400 اسبی بزاره فروشش از نصف هم کمتر میشه .
          این به معنای ناتوانی نیست گل پسر خواست بازاره …

          موافقم 5
          مخالفم 22
        3. ferimia

          ۲۴ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (95 ديدگاه)

          اقای اشتری عزیز من کل قدرت ماشین c63 e رو با اسکالید v مقایسه کردم😁 وگرنه که صرفا موتور ضعیف تر از اسکالید v عه

          البته این بازم چیزی از کم کاری اسکالید کم نمیکنه که موتور به اون حجیمی قدرتش در حد اندازه ای که باید باشه نیست!

          موافقم 9
          مخالفم 0
        4. ferimia

          ۲۴ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (95 ديدگاه)

          و البته میلادزم
          تو فازت معلومه تو سایت همه میشناسنت🤣 نیازی نمیبینم به یه متعصب جوابی بدم!
          برو از لینکلن نویگیتور یاد بگیر که با ۲ تا سیلند کمتر و نصف حجم موتور اسکالید قدرت بیشتری ازش تولید میکنه!

          یا خیلی دلت میخواد خرد بشی برو موتور gls رو با موتور اسکالید مقایسه کن که دقیقا تو یه سگنمت هستن!

          همین جواب برات کافیه.
          کسیم نگفت موتور ۲ لیتری بنداز رو ماشین فول سایز، موتور ها رو مقایسه کردم پرفسور

          سطح سایت پدال رو تو یه تنه نصف کردی ….

          موافقم 12
          مخالفم 1
    2. پویا

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (446 ديدگاه)

      جگوار الان هم بخاطر مشکلات مالی و تکنولوژی برقی نمیزنه وگرنه اگر هیبرید خوب بود که تا سال 2025 برنامه نمی چید که کلا برقی بشه
      https://www.pedal.ir/jaguar/%D8%AC%DA%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-2025/

      موافقم 3
      مخالفم 20
    3. محمدرضا

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      مدیر تویوتا هم همینارو در مورد برقی گفته
      بد ترین خودزنیه سایت اینجا اتفاق افتاد
      بعدش خودتونو به اروپاییها نچسبونید همون id ۴ آرزوی کل صنعت خودرو سازیه ژاپنه

      موافقم 8
      مخالفم 9
      1. حسین

        ۲۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1094 ديدگاه)

        شما برو راجع به همون هیوندا حرف بزن که هنوز بلد نیست یه دونه اسپرت بسازه خودتو قاطی بحث بزرگان نکن

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۲۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1094 ديدگاه)

        ضمنا صنعتی که قهرمانی فرمول یک داره آرزو نداره خاطره داره گل پسر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. phonix

    ۲۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    ببخشید دوستان جنوبی میشه بفرمایید کولر های خوب چی هست ؟ منظورم برند هست کدوم برند خوبه و ارزش خرید داره

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. ماشین باز

      ۲۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      داداش الان دیگه باید به فکر بخاری باشی نه کولر 😂😂😂😂😂

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. phonix

        ۲۴ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        ماجرا داره

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. بهنام

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      کولر اوجنرال، پاناسونیک، کریر و جنرال الکتریک.

      موافقم 7
      مخالفم 2
    3. محمدرضا

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      هر برندی اصلش باشه الان اکثرا تقلبی هستن .یه کولر درجه ۳ رو یه آرم اصلی میچسبونن میدن تو بازار.

      موافقم 6
      مخالفم 1
    4. نویدی

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      فقط و فقط اُجنرال و گری…از جایی هم باید خرید کنی که مطمئن باشی اصلیشو بهت میده.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  3. germanlover

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بنظرم دیگه باید کم کم دست بکار بشن و طراحی داخلی داشبورد رو عوض کننددرسته جذابه ولی دیگه قدیمی شده البته این نظر منه و اینکه واقعا ناراحت میشم وقتی میبینم شرکت‌های اصیل و خوبی مثل جگوار مشکل مالی دارند و در خطر ورشکستگی قرار دارند.

    موافقم 11
    مخالفم 0
  4. Hamid3x

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (397 ديدگاه)

    دیگنیتی تو بورس کالا 2 میلیارد رو رد کرد
    چخبره با سرعت نور دارید جیب مردم خالی میکنید
    یه تیکه اهن پاره رو اینجور گرون کردن تنها یه پیام داره

    اونم اینه بالایی ها از طریق خالی کردن جیب مردم در حال افزایش سرمایه هاشون هستند

    موافقم 9
    مخالفم 0
  5. Esi420

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحی جگوار رو خیلی میپسندم. یه پرستیژ خاصی داره

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ایده ی ماشین های هیبریدی واقعا ایده ی مزخرفی هست. زیاد طول نمیکشه تا شرکت ها متوجه میشن ایده ی هیبرید یه ایده ی کاملا شکست خوردس. موتور یا باید بنزینی باشه یا برقی. الان برد اسمی الکتریکی ۶۵ کیلومتری این ماشین لوکس و گران قیمت واقعا به چه دردی میخوره؟ در صورت استفاده به صورت هیبرید هم، هم نیاز به پمپ بنزین هست هم نیاز به جایگاه شارژ. حتی تو هایپرکار جدید مرسدس هم ازین رویه غلط استفاده شده. خب اگه میخواین ماشین برقی تولید کنید مستقیما این کارو انجام بدید.

    موافقم 1
    مخالفم 15
    1. مجتبی .

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      اتفاقا هیبریدیهای مدرن واقعا خوب هستن به اینخاطر که ازهدررفت انرژی مازاد جلوگیری میکنن وباذخیره اون درباطری مواقع مورد نیاز به کمک موتور بنزینی میان. اینطوری به موتور حجیم وپرقدرت نیاز نیست وواقعا در مصرف سوخت صرفه جویی میشه. خیلی روزها هست که درشهرهای کوچک ومتوسط ۶۵ کیلومتر جوابگویه ووقتی هم کم بیاد موتور بنزینی آماده خدمته.اما اینطور که متخصصین میگن این هم روشی برای رسیدن به تکنولژی بهتره نه یکروش نهایی

      موافقم 5
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا