جگوارلندروور-رنجروور

جگوار لندروور برای ساخت خودروهای برقی از پلت‌فرم چری استفاده می‌کند

طبق گزارش‌ها، جگوار لندروور برای ساخت خودروهای الکتریکی آیندهٔ خود و احیای برند جگوار، به پلت‌فرم‌های چری متوسل خواهد شد.

به گزارش رسانه‌های چینی، جگوار لندروور از پلت‌فرم‌های هیبریدی و الکتریکی برند اکسید چری استفاده خواهد کرد. استفاده از این پلت‌فرم‌های چینی باعث می‌شود شرکت بریتانیایی بتواند سرعت توسعه و عرضهٔ خودروهای الکتریکی آیندهٔ خود را افرایش دهد. به نقل از منابع آگاه، ابتدا جگوار از پلت‌فرم الکتریکی اکسید استفاده می‌کند و اولین محصول خود بر اساس این پلت‌فرم را در نیمهٔ دوم سال جاری معرفی خواهد کرد. هرچند سخنگوی چری انعقاد قرارداد با جگوار لندروور برای استفاده از پلت‌فرم‌های شرکت چینی را تکذیب کرده اما رئیس این شرکت «یین تونگیو» بدون ذکر نام مشخصی گفته است دو برند لوکس اروپایی قصد استفاده از پلت‌فرم‌های چری را دارند.

جگوار لندروور و چری روابط عمیقی باهم دارند و در سال ۲۰۱۲ جوینت ونچری ۵۰-۵۰ را باهم ایجاد کردند که خودروهایی مثل رنجروور اووک، لندروور دیسکاوری اسپرت و جگوار XF را در چین تولید می‌کند. جگوار لندروور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به شرکتی تمام الکتریکی تبدیل شود. این خودروساز بریتانیایی همچنین سال گذشته خود را به چهار برند مستقل شامل رنجروور، دیسکاوری، دیفندر و جگوار تقسیم کرد. فعلاً اما مشخص نیست خودروهای این شرکت بریتانیایی که بر اساس پلت‌فرم‌های اکسید ساخته می‌شوند فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده‌اند یا در خارج از این کشور هم عرضه خواهند شد.

قرارداد اشتراک پلت‌فرم بین جگوار لندروور و چری اما اولین همکاری بین یک خودروساز اروپایی و یک شرکت چینی نیست زیرا فولکس‌واگن هم برای خرید ۵ درصد از سهام شرکت ژپنگ سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری انجام داده و قصد توسعهٔ دو خودروی الکتریکی را برای بازار چین از طریق همکاری با این شرکت دارد. علاوه بر این، استلانتیس هم با پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار، ۲۰ درصد از سهام شرکت لیپ‌موتور را در اختیار گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1758 ديدگاه)

    تموم این همکاری ها اشتباه هستن و باعث بزرگ شدن برندهای چینی میشن.

    یکی از دیگه از احمقانه ترین کارها همکاری بنز و بی وای دی هست! بعد جالب اینجاست محصول نهایی خیلی شبیه موستانگ شده!!! این دو تا لینک رو ببینید!!! یعنی باید دو تا پسگردنی به رئیس مرسدس زد و گفت مردتیکه داری چیکار میکنی!!!!! اون از نمای جلوی مضحک EQS و اینم ازین کپی!!!!

    https://www.wired.com/review/ford-mustang-mach-e/

    https://www.pedal.ir/mercedes-benz/byd-mercedes-benz-new-vehicle/#:~:text=%D8%AF%D9%86%D8%B2%D8%A7%20%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AF%D8%B1,%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA%20%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86%20%D8%A2%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF.

    وقتی هر بدندی میره با برندهای چینی کار میکنه، درسته که سود کوتاه مدتی قسمت جگوار و مرسدس و … میشه ولی در نهایت برند چینی طبق یه برنامه ای همشون رو می بلعه!

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. Avan

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      کاملا موافقم. غربی ها به دلیل سودجویی و کوته بینی به طمع بازار بزرگ چین با آنها مشارکت می کنند ولی چینی ها با زیرکی دارند تکنولوژی انها را تصاحب می کنند و به زودی معادله برعکس می شود و غربی ها تبدیل به بازار چین می شوند.البته در برخی وسایل هم شده اند.

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. پیام

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1758 ديدگاه)

      آقای اشتری میگم اگه پدال یه مقاله ای در مورد کپی برداری برندهای مطرح کار کنه خیلی بازخورد خوبی میگیره. مثلا همین مرسدس و بی وای دی از موستانگ. کپی برداری کانسپت تویوتا از پورشه و … . به نظرم مقاله خوبی میشه.

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. Mr. gt c

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (360 ديدگاه)

    دیگه واقعاً برند های مطرح داره به مرور وجه تمایز خودشون رو از دست میدن اون از آرمیچر ‌‌اُلمشترک بودن و اینم از شاسی مشترک با ماشین های چینی، فقط شاید تا چند دهه بعد الکتریکی سازی کامل همه برند ها دیگه کسی به برند های مطرح الان حاظر نباشه پول برند پرداخت کنه و ماشین بازی صرفاً قراره به خدمات پس از فروش و قیمت پایین و صفر صد معطوف بشه، البته واقعا نمیدونم برند های سطح بالا چطور میتونین در زمینه ارائه قیمت ارزون با چینی ها رقابت کنند، حس می‌کنم دارن تیشه به ریشه خودشون میزنن بزرگان خودروسازی، نهایت اگر واردات ماشین های چینی رو ممنون کنند که اون به دلیل بازار باز و رقابتی و قوانین مختص به خودش نشدنی بنظر می‌رسد، خلاصه که امیدوارم پیش بینی من اشتباه باشه و ما همچنان حتی اگر قراره ماشین برقی های بی روح ببینیم حداقل از چند تا برند های درست درمون باشه نه هرکی که یدونه آرمیچر رو به چارتار لاستیک وصل کنه و رو خودش اسم خودرو ساز زو بزاره

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. زیزیگولو

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (5441 ديدگاه)

      منم بارها گفتم که اگه یه روزی همه ماشینا برقی بشن دیگه این برند یا اون برن واسم هیچ فرقی نخواهد داشت

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. هومن

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      چقد جالب گفتی اینکه دارن وجه تمایز خودشونو از دست میدن، واقعا. به قول شما هر چی سمت برقی سازی و یدست شدن تکنولوژی داخل خودرو پیش میریم این کاستی وجه تمایز بیشترم میشه. و باز همونطور که گفتین چطور میخوان در آینده رقابت کنن!

      موافقم 10
      مخالفم 1
  3. علی جردن

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    رنجو شده چینی
    چین شده ابر خودردساز
    توضیح بدم ؟

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. زیزیگولو

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (5441 ديدگاه)

      دیسلایک👎👎👎👎👎👎

      موافقم 9
      مخالفم 5
    2. AMG

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      هیچ ربطی به ابرقدرت شدن چین نداره چون اگه اینطور باشه الان کشور های اروپا شرقی مثل لهستان یا رومانی بیش تر از بیست سال هست که دارن ساختار های مهم خودرو مثل موتور یا حتی پلتفرم یا گیربکس برای خودروسازان مثل رنو یا پژو یا خیلی از موتور های شش سیلندر پورشه تو لهستان ساخته میشه پس آیا میشه لهستان رو به عنوان ابرقدرت دنیا صدا کرد چون به هر حال الان برای مدت زیادی هست که تامین کننده بقیه خودروسازان هست خیلی بیش تر از چینی ها تازه متولد شده یه کشور زمانی میشه ابرقدرت تو خودرو که بتونه یه چیز نمادین و مخصوص خودش بسازه مثل ماسل کار ها آمریکایی یا نسل افسانه ای اسپرت کار ها ژاپنی از جمله 2jz یا پورشه ۹۱۱ که همیشه مثالی از تکنولوژی پیشرفته و کیفیت ناب هست یا slr مک‌لارن بنز که هر سال داره با ارزش تر از سال پیش میشه در مجموع هیچوقت به آشغال سازی نشان افتخار نمیدن

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. علی جردن

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1205 ديدگاه)

        منظور شما اینه لهستان یا چین از ایران پیشرفته ترن یعنی ؟

        موافقم 6
        مخالفم 0
      2. Avan

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (338 ديدگاه)

        شرق اروپا صرفا نیروی کار و زمین را در اختیار شرکتهای غربی قرار داده ولی خودش صاحب تکنولوژی یا حتی خودروساز داخلی نیست و محصولات شرکتهای بزرگ مثل رنو را می سازد ولی چین رویاهای بزرگی برای ابرقدرت جهان بودن دارد.

        موافقم 4
        مخالفم 1
  4. (Ali(chevynova

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6882 ديدگاه)

    چرا از پلتفرم تاتا استفاده نکردن؟
    مگه کل سهامشون برا تاتا هندوستان نیست؟

    موافقم 8
    مخالفم 12
    1. یوسف

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (963 ديدگاه)

      چون هندی ها از آمریکا و فرانسه میترسن
      و رنو پژو در پیت رو مجبور مردن ماشین اشو با لگو جیپ به اروپایی ها غالب کنن…..

      موافقم 9
      مخالفم 4
  5. kawaki

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چین
    مرکز نابودی برند های مطرح 🥲

    موافقم 10
    مخالفم 4
  6. افشار

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    آقای دهقان نظر کلی شما راجب تیگو۸ پرو مکس چی هست ؟ اگر آقایان احمدزاده و اشتری هم به همراه آقای دهقان جواب بدن متشکر خواهم بود

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3714 ديدگاه)

      داداش افشار مگه میخوای تیم فوتبال بچینی از همه درخواست کردی .یسر برو نمایندگی شیرینی شکلات چایی هم میدن .ماشین هم برای تست دارن ی دوری بزن خودت دستت میاد.

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. افشار

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (758 ديدگاه)

      تشکر از جوابتون جناب دهقان 😂

      موافقم 5
      مخالفم 0
  7. یوسف

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (963 ديدگاه)

    بعید میدونم که اون 2 شرکت جگوار و لندرور باشن….
    چون جگوار لندور خودش پلت فرم MLA رو داره که سال 2018 توسعه داده و جگوار اولین ماشین تمام برقی اروپا رو تول سال 2018 به بازار فرستاده…..

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. دانیال_Surrey،England

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2799 ديدگاه)

    خطاب به اون دوستانی که علاقه به دلقک بودن دارن،این پلتفرم که هنوز رسما تایید نشده بر میگرده به بازار داخلی خود چین.
    جگوار که پلتفرم لوکس و اختصاصی خودش رو داره و توسعه داده تموم شده رفته،سال آینده هم به بازار میاد.
    لندروور هم همینطور.
    این بیشتر برمیگرده به فروش بیشتر تو بازار چین که فکر کنم آئودی هم یه همچین کاری کرد یا باقی خودروسازا.
    البته بعید میدونم جگوار از این پلتفرم بهره ببره چون زیاد با هدف لوکس سازی که براش متصور شدن همخوانی نداره،احتمال زیاد همین لندروور استفاده کنه،ولی هنوز تایید نشده فعلا.

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2697 ديدگاه)

      دانیال عزیز دوستانی که علاقه به دلقک بودن دارن اهمیتی به اندازه یک پر کاه ندارن. خودشون و کامنت هاشون.

      موافقم 8
      مخالفم 4
    2. AMG

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      بعضی ها فقط دنبال حاشیه هستن الان بعض از اندیشمندان سایت میگن دیدی رنجرور هم چینی شد در صورتی که نمیدونن اگه قرار ملیت همه خودروساز ها با قرض گرفتن یه پلتفرم عوض بشه الان باید همه خودروسازان دنیا چینی باشن چون حتی بنز هم میخواد از باتری ها catl چین استفاده کنه یا آئودی با اون عظمت میخواد از پلتفرم BYD برای ساخت ماشین های بازار چین استفاده کنه

      موافقم 7
      مخالفم 4
  9. ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3687 ديدگاه)

    بله رابطه عمیقی دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Taha Ayoobi

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1614 ديدگاه)

    آدم واقعا ناراحت میشه میبینه همه خودرو سازی ها برای سود دارن یه زیر مجموعه با یه شرکت چینی میدن که توی چین فروش داشته باشن.
    همین شده چین داره شاخ میشه.
    وقتی بهش محل میدن و کلی همکاری میکنن براچی نباید شاخ بشه.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. ارمان

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    چیشد بریتانیا ی کبیر😂

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا