جگوار جزئیات پلتفرم پانترا را فاش کرد

جمعه 15 بهمن 1400 - 03:30
مطالعه 2 دقیقه
jaguar_ev_covered_car_3
کمپانی جگوار با افشای برخی جزئیات درباره برنامه برقی‌سازی برند خود از سال 2025، اعلام کرده است که پلتفرم خودروهای برقی جدیدش، توسط خود این شرکت...
تبلیغات

کمپانی جگوار با افشای برخی جزئیات درباره برنامه برقی‌سازی برند خود از سال 2025، اعلام کرده است که پلتفرم خودروهای برقی جدیدش، توسط خود این شرکت ساخته خواهند شد. برقی‌سازی این برند بریتانیایی تحت برنامه بازنگری شده مجموعه جگوار-لندروور صورت می‌گیرد.مدیرعامل گروه JLR (جگوار-لندروور)، تیِری بولوره، پیش‌تر گفته بود که این شرکت برای تهیه پلتفرم خودروهای برقی‌اش به‌دنبال یک تامین‌کننده خواهد گشت؛ اما JLR اکنون به‌دنبال ساخت پلتفرم برقی مختص خودش است. بولوره دوشنبه این هفته این خبر را به سهام‌داران اعلام کرده بود. او در این تماس به یکپارچه‌سازی هرچه بیشتر محصولات آینده JLR تاکید کرده است؛ چراکه براساس این پلتفرم و برنامه JLR، برندهای زیرشاخه به سمت بازارهایی با تولید کمتر و ارزش بیشتر می‌روند.

بولوره می‌گوید که خودروهای JLR، ازجمله برند جگوار، به پلتفرمی نیاز دارند که با گنجایش‌ها و تناسبات مدل‌های آن شرکت تطبیق داشته باشد و شرکت دیگری از آن استفاده نکرده باشد. این شامل برند لندروور هم می‌شود؛ منظور او پلتفرم MLA و EMA است که به‌ترتیب در مدل رنجروور جدید و انواع مدل‌های آینده کوچک‌تر لندروور استفاده می‌شود. او می‌افزاید:

تکیه اصلی ما برای جگوار بر نسبت‌های جدید خودروهایش است. به‌همین دلیل قصد ساخت پلتفرم خود را داریم.

نام این پلتفرم جدید «پانترا» است. پانترا درحقیقت نام علمی نسل گربه‌سانان بزرگی چون جگوار، ببر، شیر و... است.

تغییر تصمیم JLR برای ساخت یک پلتفرم جدید، احتمالا به‌خاطر انتصاب گری مک‌گورن، طراح ارشد جدید، است. او معتقد است که با نزدیک‌تر شدن برند جگوار به خودروسازانی نظیر بنتلی چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ بازارفروش، بهتر است که این خودروساز از نسبت‌های جدید و منحصربه‌فردی در طراحی خود استفاده کند.

بولوره می‌گوید که تمام کنترل‌ها، باتری، موتورهای برقی، نرم‌افزارها و... همه‌وهمه در اندازه واقعی واقعی ساخته و بررسی می‌شوند. او سال گذشته این‌گونه توضیح داده است:

نسبت‌ها در طراحی، بخش بسیار مهمی از انتظارات ما از جگوار هستند. پلتفرم در حقیقت، نتیجه فرم‌پردازی نسبت‌های یک خودرو است. تصمیم ما این است که این نسبت‌ها کاملا منحصربه‌فرد باشند.مدل i-pace همچنان در خط تولید باقی خواهد ماند اما از تمام خودروهای تولیدی جدا خواهد شد.

بولوره می‌افزاید که هدف جگوار، خلق «خودروهایی بی‌مانند» است:

خودروهای لوکسی که در طراحی خود شبیه به هیچ خودروی دیگری نیستند، از بهترین و به‌روزترین فناوری‌ها استفاده می‌کنند و به بهترین نحو ساخته شده‌اند.

مجموعه JLR هم‌اکنون حرف زیادی در زمینه فروش مدل‌های تمام برقی ندارد. مدل i-pace در چهارک پایانی سال 2021، تنها 3 درصد از کل فروش این شرکت را به خود اختصاص داده بود. در این بازه، جگوار تنها 14,407 عدد خودرو را به فروش رساند که از سال 2013، بدترین عملکرد این شرکت محسوب می‌شود. مسئولان JLR، مقصران اصلی این واقعه را کمبود تراشه و نیاز به اولویت‌بندی مدل‌های آینده لندروور دانستند که باید پیش از رونمایی از مدل‌های جدید رفع گردد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.