جگوار

سریعترین جگوار تاریخ

نمایشگاه لس آنجلس: جگوار سریع‌ترین خودروی تاریخ خود را البته بدون در نظر گرفتن سوپراسپرت تولید محدود XJ220 به لس آنجلس فرستاد. جگوار پیش از رونمایی این خودرو تصاویری از آن در اینترنت منتشر کرد که در صدر اخبار قرار گرفت و هم اکنون آن را در لس آنجلس رونمایی کرد. این یک نسخهٔ قوی و زیبا از خوروی XFR می‌باشد، این خودرو XFR-S نام گرفت.

Jaguar XFR-S

تا قبل از این خودرو xfr قوی‌ترین خودروی جگوار بود که می‌توانست تا ۲۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

این گربهٔ وحشی در قلب خود یک موتور ۵لیتری V۸ قرار دارد که می‌تواند ۵۴۲ اسب بخار نیرو تولید کند، گشتاور این موتور هم ۶۸۰ نیوتون متر است. سریع‌ترین جگوار تاریخ می‌تواند ۳۰۰کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد همچنین ۵۴۲ اسب بخار قدرت این امکان را به XFR-S می‌دهد که صفر تا صد کیلومتر را در عرض ۴. ۶ثانیه طی کند.

Jaguar XFR-S

لازم است بدانید که موتور استفاده شده در این خودرو موتور محبوب جگوار است که قبلا در XKR-S استفاده شده بود. سیستم گیربگس این خودرو هشت سرعته اتوماتیک ZE است که به شتاب خودرو نیز کمک فراوانی می‌کند.

Jaguar XFR-S

از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سامانه باز طراحی شده قفل فعال دیفرانیسل، فنر بندی سفت‌تر، بال عقب، سامانه کنترل پایایی دینامیکی و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی اشاره کرد.

Jaguar XFR-S

درون خودرو هم واقعا جذاب است، صندلی‌های چرم به همراه ترکیب رنگ آبی و قطعات آلومینیومی و فیبر کربنی واقعا ظاهری بی‌نظیر به کابین خودرو بخشیده است.

Jaguar XFR-S

مصرف سوخت این خودرو در شهر ۱۵ و در جاده ۱۲لیتر می‌باشد و آلایندگی آن ۲۷۰ گرم بر کیلومتر اعلام گردید.

Jaguar XFR-S

XFR-S قرار است بهار سال آینده با قیمت ۹۹هزار دلار به بازار عرضه شود. این خودرو رقیب تازه واردی برای بی.‌ام. دبلیو M۵ جدید و مرسدس بنز توربو E۶۳ AMG خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. ahmad

    ۱۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اون تیکه ای که رو صندوق عقبش زدن مث ماشینهای ژاپنی کردش از کلاس خودروهای اینگلیسی خارج شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arash66

      ۱۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (433 ديدگاه)

      منظورتون بال عقب هست ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۱۱ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        بله ممنون اسمشو نمیدونستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Arash66

        ۱۲ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (433 ديدگاه)

        خواهش میکنم

        ولی وجود بال عقب به خاطر زیبایی نیست.

        بال عقب به قیزیک خودرو کمک میکنه تا در سرعت های بالا پایداری خوبی داشته باشه (نیروی عمودی به عق ماشین)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ضروری

      ۱۴ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی، عقبش شده یه چیزی تو مایه های مزدا و میتسوبیشی لانسر. انگلیسی ها مدعی، اگر میخواستند بال طراحی کنند باید یک جوری به سبک خودشون او رو طراحی میکردند. عقب خودرو حتی با نداشتن بال هم شبیه ماشین های ژاپنی شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پویا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ظاهر تهاجمی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. reza

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    دوستش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شایان

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    واقعا این سریعترین ماشین جگواره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Dinel

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    زیباست قوی هست ولی استخون نداره جگوار لوکس باید بسازه نه اسپرت شتابش نسبت به قدرت موتورش خیلی بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      خیلی هم نسبت به موتورش شتابش پایینه
      جنسیس با موتور 3800 شتابش 6 ثانیست
      نمی دونم چرا تا یه ماشین جدید میاد شروع میکنن به تعریف کردن هی میگن دوسش دارم خوشگله قویه فلانه
      همین حرفارو هم به مثلا بوگاتی هم میزنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد.ف

        ۱۱ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (447 ديدگاه)

        شتاب 4.6 است و نه 6 ثانیه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سید علیرضا

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (28 ديدگاه)

        نه اصن فرضا که شتابش 7 باشه آخرش این جگواره انگلیسیه و اون هیوندای کره ای!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. STIG

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا همه xj220 رو یادشون رفته؟!!!
    میدونم 220 تا بشیتر ازش نساختن و تولید محدود بود ولی 350 کیلومتر در ساعت سرعت داشت و 4 چرخ متحرک بود و 542 اسب بخار بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید علیرضا

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      به تولید انبوه نرسید! منظور از سریعترین جگوار تاریخ، سریعترین جگواری بود که قراره تولید انبوه بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    قدرتش خوبه ظاهرشم خوبه ولی نمیدونم چرا شتابش زیاده؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. maccafi

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    برا اینکه مس … سنکینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. slr722

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    مهم اینه که انگلیسی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حامد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    ماشین 007 همین جگوار بود فکنم, جگوار دوسداری یا بنتلی ؟ بنظرم بنتلی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سینا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    007 آستون مارتین بود
    اصیلیتش از بین رفته همه جگوار رو به خاطر اصالت انگیلیسیش دوس دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۲ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (79 ديدگاه)

      برا همینه که آشغاله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Reza

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    هرگز به پای M5وE63نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. saeed

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    آقا اون اسمش اسپویلره! بال عقب چیه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arash66

      ۱۲ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (433 ديدگاه)

      اسپویلر اسم خارجیش هست، بال عقب هم ما ایرانی ها میگیم !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Reza

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    بسیار زیباست اگه باله عقب رو بردارن از روش… این باله خیلی ربطی به این سدان نداره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. amin

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    نمیدونم چرا منو یاد هولدن استرالیایی میندازه با اون رینگ و اسپویلر عقب… از نزدیک زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. colin mc rae

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این است بریتانیای کبیر
    اگه بنز و ب ام و میتونن بیان جلوشو بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. majid

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین هر چقدر هم که خوب باشه بازم به پای نیسان gtrنمیرسه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. امیر

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ماشین زیبایی هست ولی فک کنم از نظر فنی جلوی گردن کلفتای المانی کم بیاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نیما

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    بچه ها درست میگن
    اون بال عقب از زیبایی اش کم کرده
    شبیه ماشین های کم اهمیت تر ژاپنی شده
    راستش
    جگوار یه زمانی واسه خودش ماشین خاصی بوده
    البته طرح چراغ های جلو که به صورت 4 چراغ گرد بوده هم دیگه رفته زیر یک درپوش قرار گرفته که باز هم به نظر من جالب نیست
    در کل شده یکی مثل بقیه
    حالا باز احتمالا الان یکی میاد میگه
    بابا این 500 اسب قدرتشه
    اِله بِله !!تو از ماشین سر در نمیاری
    ولی اصالت جگوار اینجا دیگه پیدا نیست
    الان دیگه عادی شده
    که موتورهای قوی داشته بشایه یک خودرو با طراحی آیرودینامیکه
    ولی این جگوار نیست !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arash66

      ۱۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (433 ديدگاه)

      دوست گرامی حرف شما درست
      ولی اسپوبلر عقب رو برای زیبایی قرار نمی دهند.
      طراحی مهندسی میگه که برای مقاومت هوا باید باشه.
      حالا از زیبایی جگوار کم کرده دیگه به نظرم سلیقس !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. رهام

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    فقط عیبش اینه که فرمونش رو اشتباهی سمت راست گذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. arshiabfm22

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    پس jaguar xkr_s با شتاب 4.2 ثانیه و قدرت 550 اسب بخار این وسط چی کارست؟؟؟در ضمن سوپراسپرت هم نیست!!!! راستی در جواب آقای رهام،در اروپا فرمونو در سمت راست می ذارند،از تاکسیاش پیداست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dan2dan

      ۱۵ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      در اروپا نه،در انگلیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. امیر

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    از این مدلش بدم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    اضافه شدن یه عضو دیگر به باشگاه 300 تایی های جگوار…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. بابک

    ۳۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مصرفش بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا