جگوار

بررسی جگوار CX-75 در پیست تاپ گیر را تماشا کنید / زیرنویس فارسی

سوپراسپرت مفهومی جگوار CX-75 برای رانندگی در جاده بازتولید شده است. ویدئوی تست و بررسی این خودروی زیبا در پیست تاپ گیر، نکات جالبی دارد.

جگوار CX-75 یک خودروی مفهومی هیبریدی است که توسط جگوار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. این سوپراسپرت به مناسبت جشن ۷۵ سالگی جگوار طراحی شد و نشان‌دهنده دیدگاه آینده‌نگرانه این شرکت در زمینه فناوری و طراحی بود.
جگوار CX-75 از یک سیستم پیشرانه هیبریدی پیشرفته استفاده می‌کرد که شامل دو موتور الکتریکی و یک پیشرانه بنزینی توربوشارژ بود. این ترکیب باعث می‌شد تا خودرو هم از نظر عملکرد و هم از نظر مصرف سوخت بسیار کارآمد باشد.

مدل مفهومی سال ۲۰۱۰ قادر به تولید ۷۷۰ اسب بخار قدرت بود و  صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن حدود ۳ ثانیه تخمین زده می‌شد و سرعت نهایی آن بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شد. در ابتدا قرار بود این خودرو به صورت محدود (حدود ۲۵۰ دستگاه) تولید شود، اما به دلیل چالش‌های اقتصادی و تغییر استراتژی شرکت، برنامه تولید آن لغو شد.

در تست و بررسی انجام شده توسط تاپ گیر، نسخه‌ی مفهومی استفاده نشده و مدل استاندارد جاده استفاده شده است که برای فیلم جیمز باند “اسپکتر” دیدیم. این مدل از یک شاسی فضایی لوله‌ای، سیستم تعلیق رالی و یک موتور ۵.۰ لیتری سوپرشارژ V8 با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند.

این خودرو توسط ایان کالوم، طراح مشهور جگوار، و شرکت جدیدش به نام “Callum” بازسازی و آماده کار شده است. این بازسازی باعث شده تا خودرو برای استفاده در جاده‌های عمومی قانونی شود. البته قیمت نهایی نزدیک به ۴ میلیون دلار است و ارزش کلکسیونی آن نسبت به عملکرد فنی، برتری دارد. در تست تاپ گیر هم، نتیجه نزدیک به آئودی R8 V10 ثبت شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3492 ديدگاه)

    برای تماشای ویدئو با زیرنویس فارسی از لینک اصلی آپارات استفاده کنید
    https://www.aparat.com/v/farjzat

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. Mahdi

      ۴ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      یک زمانی ویدیو ها رو دوبله می کردید که اتفاقا خوب استقبال شد ولی نمی دونم چرا رها کردید این کار رو

      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۴ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (3492 ديدگاه)

        بسیار زمان‌بر بود یک کلیپ ۵ دقیقه‌ای برای من یک روز کامل وقت می‌گرفت، البته کار گروهی نبود و تمامش تنها انجام می‌دادم

        موافقم 25
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    واقعا طراحی منحصر به فردی داره

    موافقم 10
    مخالفم 4
  3. یوسف

    ۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    الحق که جگوار لندرور زیباترین ها تولید میکنن….

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. صامورایی از قله فوجی

      ۴ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (468 ديدگاه)

      میکرد

      موافقم 11
      مخالفم 7
  4. Hf

    ۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (223 ديدگاه)

    زمانی که اولین بار در کودکی دیدمش یکی از ماشین های مورد علاقم شد. و هنوزهم یکی از معدود ماشین های مدرنیه که واقعا ازش خوشم میاد.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  5. Hf

    ۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خاطرات تاپ گیر در این پیست برام زنده شد.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  6. فقط انگلستان

    ۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    خیلی این ماشین رو دوست دارم کلا جگوار طراحی جالبی داره جگوار میتونست رقابت قشنگی با آستون مارتین ایجاد بکنه ولی حیف مسیر اشتباه رو رفت و با خودرو های ارزان قیمت به وجهه برند لطمه زد امیدوارم دوباره بره تو کار تولید خودرو سطح بالا و بنزینی یا هیبرید.

    موافقم 10
    مخالفم 3
  7. net

    ۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    سوپر اسپرت و هایپرکار نیاز به جلوپنجره نداره و جلوپنجره این سوپر اسپرت جالب نیست

    موافقم 1
    مخالفم 14
    1. فقط انگلستان

      ۴ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1178 ديدگاه)

      به دلیل نیازِ فنی نیست بعضی از برندها غیر از لوگوشون جلوپنجره شون هم معرف برندشون هستش مثل بوگاتی و مازراتی و آستون مارتین و … و اگه جلوپنجره نداشته باشن انگار ناقص هستن
      و جلوپنجره نمایی خیلی زیبا و منحصربه فرد اون شرکت رو به خودروهاشون میده.

  8. Petrol Head

    ۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    لطفاً تا می تونید این سری کلیپ ها رو بیشتر کنید …

    ممنون از زحمات شما

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. رامتین

    ۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3438 ديدگاه)

    ظراحی خوبه ولی حس میکنم خیلی موفق نخواهد بود در بازار.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. راوی

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    آیا خودروسازهای داخلی میتونن سوپرفرغون طراحی کنن؟

  11. limit200

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ویدیو غم انگیزی بود
    نه جگوار اون جگوار سابقه نه تاپ گیر…

  12. Roody

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مدل۲۰۱۰ مجهز به یه توربین گازی بود که دراصل نقش یه ژنراتور رو داشت وبرق موردنیاز الکتروموتورها رو تأمین می‌کرد.این معماری بهترین ترکیب هیبریدی هست که هم از مزایای گشتاور آنی الکتروموتور استفاده میکنه وهم مشکلات باطری رو نداره.جالب اینه که این ترکیب نزدیک به یک قرن هست که تو صنعت حمل ونقل استفاده میشه.تمام لکوموتیو ها از این ترکیب استفاده میکنن.منتهی توی لکوموتیو از دیزل استفاده‌ میشه.یه نکته هوشمند تو این ترکیب اینه که دیگه گیربکس و کلاچ حذف میشه ونکته ش اینه که تو گیربکس افت راندمان تقریبا دو برابر این روش هست.مثالش در مورد خودرو اینجوری هست که قدرت سر چرخ حدودا ۲۰٪تا۳۰٪کمتر از قدرت سر میلنگ هست ولی در این روش قدرت سرچرخ فقط۱۰٪کمتر از سر میلنگ هست.تازه اگر گیربکس سنگین ترباشه افت راندمان بسیار بالا تر میره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا