سوپراسپرت مفهومی جگوار CX-75 برای رانندگی در جاده بازتولید شده است. ویدئوی تست و بررسی این خودروی زیبا در پیست تاپ گیر، نکات جالبی دارد.
جگوار CX-75 یک خودروی مفهومی هیبریدی است که توسط جگوار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. این سوپراسپرت به مناسبت جشن ۷۵ سالگی جگوار طراحی شد و نشاندهنده دیدگاه آیندهنگرانه این شرکت در زمینه فناوری و طراحی بود.
جگوار CX-75 از یک سیستم پیشرانه هیبریدی پیشرفته استفاده میکرد که شامل دو موتور الکتریکی و یک پیشرانه بنزینی توربوشارژ بود. این ترکیب باعث میشد تا خودرو هم از نظر عملکرد و هم از نظر مصرف سوخت بسیار کارآمد باشد.
مدل مفهومی سال ۲۰۱۰ قادر به تولید ۷۷۰ اسب بخار قدرت بود و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن حدود ۳ ثانیه تخمین زده میشد و سرعت نهایی آن بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شد. در ابتدا قرار بود این خودرو به صورت محدود (حدود ۲۵۰ دستگاه) تولید شود، اما به دلیل چالشهای اقتصادی و تغییر استراتژی شرکت، برنامه تولید آن لغو شد.
در تست و بررسی انجام شده توسط تاپ گیر، نسخهی مفهومی استفاده نشده و مدل استاندارد جاده استفاده شده است که برای فیلم جیمز باند “اسپکتر” دیدیم. این مدل از یک شاسی فضایی لولهای، سیستم تعلیق رالی و یک موتور ۵.۰ لیتری سوپرشارژ V8 با قدرت ۶۰۰ اسببخار استفاده میکند.
این خودرو توسط ایان کالوم، طراح مشهور جگوار، و شرکت جدیدش به نام “Callum” بازسازی و آماده کار شده است. این بازسازی باعث شده تا خودرو برای استفاده در جادههای عمومی قانونی شود. البته قیمت نهایی نزدیک به ۴ میلیون دلار است و ارزش کلکسیونی آن نسبت به عملکرد فنی، برتری دارد. در تست تاپ گیر هم، نتیجه نزدیک به آئودی R8 V10 ثبت شد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ فروردین ۱۴۰۴برای تماشای ویدئو با زیرنویس فارسی از لینک اصلی آپارات استفاده کنید
https://www.aparat.com/v/farjzat
Mahdi
۴ فروردین ۱۴۰۴یک زمانی ویدیو ها رو دوبله می کردید که اتفاقا خوب استقبال شد ولی نمی دونم چرا رها کردید این کار رو
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ فروردین ۱۴۰۴بسیار زمانبر بود یک کلیپ ۵ دقیقهای برای من یک روز کامل وقت میگرفت، البته کار گروهی نبود و تمامش تنها انجام میدادم
𝐀𝐥𝐢
۴ فروردین ۱۴۰۴واقعا طراحی منحصر به فردی داره
یوسف
۴ فروردین ۱۴۰۴الحق که جگوار لندرور زیباترین ها تولید میکنن….
صامورایی از قله فوجی
۴ فروردین ۱۴۰۴میکرد
Hf
۴ فروردین ۱۴۰۴زمانی که اولین بار در کودکی دیدمش یکی از ماشین های مورد علاقم شد. و هنوزهم یکی از معدود ماشین های مدرنیه که واقعا ازش خوشم میاد.
Hf
۴ فروردین ۱۴۰۴خاطرات تاپ گیر در این پیست برام زنده شد.
فقط انگلستان
۴ فروردین ۱۴۰۴خیلی این ماشین رو دوست دارم کلا جگوار طراحی جالبی داره جگوار میتونست رقابت قشنگی با آستون مارتین ایجاد بکنه ولی حیف مسیر اشتباه رو رفت و با خودرو های ارزان قیمت به وجهه برند لطمه زد امیدوارم دوباره بره تو کار تولید خودرو سطح بالا و بنزینی یا هیبرید.
net
۴ فروردین ۱۴۰۴سوپر اسپرت و هایپرکار نیاز به جلوپنجره نداره و جلوپنجره این سوپر اسپرت جالب نیست
فقط انگلستان
۴ فروردین ۱۴۰۴به دلیل نیازِ فنی نیست بعضی از برندها غیر از لوگوشون جلوپنجره شون هم معرف برندشون هستش مثل بوگاتی و مازراتی و آستون مارتین و … و اگه جلوپنجره نداشته باشن انگار ناقص هستن
و جلوپنجره نمایی خیلی زیبا و منحصربه فرد اون شرکت رو به خودروهاشون میده.
Petrol Head
۴ فروردین ۱۴۰۴لطفاً تا می تونید این سری کلیپ ها رو بیشتر کنید …
ممنون از زحمات شما
رامتین
۴ فروردین ۱۴۰۴ظراحی خوبه ولی حس میکنم خیلی موفق نخواهد بود در بازار.
راوی
۵ فروردین ۱۴۰۴آیا خودروسازهای داخلی میتونن سوپرفرغون طراحی کنن؟
limit200
۵ فروردین ۱۴۰۴ویدیو غم انگیزی بود
نه جگوار اون جگوار سابقه نه تاپ گیر…
Roody
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴مدل۲۰۱۰ مجهز به یه توربین گازی بود که دراصل نقش یه ژنراتور رو داشت وبرق موردنیاز الکتروموتورها رو تأمین میکرد.این معماری بهترین ترکیب هیبریدی هست که هم از مزایای گشتاور آنی الکتروموتور استفاده میکنه وهم مشکلات باطری رو نداره.جالب اینه که این ترکیب نزدیک به یک قرن هست که تو صنعت حمل ونقل استفاده میشه.تمام لکوموتیو ها از این ترکیب استفاده میکنن.منتهی توی لکوموتیو از دیزل استفاده میشه.یه نکته هوشمند تو این ترکیب اینه که دیگه گیربکس و کلاچ حذف میشه ونکته ش اینه که تو گیربکس افت راندمان تقریبا دو برابر این روش هست.مثالش در مورد خودرو اینجوری هست که قدرت سر چرخ حدودا ۲۰٪تا۳۰٪کمتر از قدرت سر میلنگ هست ولی در این روش قدرت سرچرخ فقط۱۰٪کمتر از سر میلنگ هست.تازه اگر گیربکس سنگین ترباشه افت راندمان بسیار بالا تر میره.