جگوار

معرفی جگوار F-Pace SVR آلتیمیت ادیشن برای خداحافظی با پیشرانه‌های بنزینی

جگوار با نسخه تولید محدود F-Pace SVR 575 آلتیمیت ادیشن با موتور V8 سوپرشارژ ۵۷۵ اسب بخاری، خداحافظی باشکوهی از پیشرانه‌های بنزینی خود رقم می‌زند.

جگوار در حال گذر از یک تحول بزرگ در برند خود است. این خودروساز سال گذشته تولید تمام مدل‌های خود به‌جز F-Pace را متوقف کرد، اما حتی عمر این شاسی‌بلند نیز رو به پایان است. جگوار در حال آماده‌سازی برای وداع با این مدل و موتور V8 آن است و با حرکت به‌سوی خودروهای الکتریکی، نسخه‌ای ویژه و محدود به نام SVR 575 آلتیمیت ادیشن را معرفی کرده است. در قلب این خودرو، موتور سوپرشارژ ۵ لیتری V8 جگوار قرار دارد که ۱۵ سال پیش معرفی شد. این پیشرانه در F-Pace قدرتی برابر با ۵۷۵ اسب بخار تولید می‌کند و شاسی‌بلند جگوار را در ۴ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت آن نیز ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت است.

SVR 575 آلتیمیت ادیشن تنها در چهار رنگ زرد سورنتو، سبز مسابقه‌ای بریتانیایی، سفید یخی و مشکی مات عرضه می‌شود. این خودرو به پکیج ظاهری مشکی، ریل‌های سقف مشکی، نشان آلتیمیت ادیشن و رینگ‌های آلیاژی ۲۲ اینچی هم مجهز است. کابین خودرو با چرم نیمه‌آنیلین در صندلی‌های اسپرت و تزئینات فیبر کربن تزئین شده است. صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و سردکن هستند. همچنین هدآپ دیسپلی، شیشه‌های دودی و سقف پانورامیک به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. قیمت SVR 575 آلتیمیت ادیشن برابر با ۱۸۲, ۲۳۵ دلار استرالیا (حدود ۱۱۸, ۷۶۸ دلار آمریکا) است. جگوار تنها ۶۰ دستگاه از این شاسی‌بلندهای پرقدرت را تولید می‌کند که همگی برای بازار استرالیا در نظر گرفته شده‌اند. خریداران خوش‌شانس همچنین یک کاور اختصاصی خودرو دریافت خواهند کرد.

جگوار با معرفی کانسپت Type 00، پیش‌نمایشی از آیندهٔ خود ارائه کرده است. این کانسپت تا پایان سال جاری به یک گرند تورر چهاردر تولیدی تبدیل خواهد شد. این برند قصد دارد به سمت بازار لوکس‌تر حرکت کند و با برندهایی مانند بنتلی و میباخ رقابت کند، بنابراین ساخت جایگزینی با قیمت مناسب برای F-Pace بعید به نظر می‌رسد. تولید F-Pace به‌زودی متوقف خواهد شد و جگوار با کنار گذاشتن خط تولید قدیمی خود، به دنبال جذب خریداران ثروتمندی است که ممکن است نسبت به خودروهای الکتریکی گران‌قیمت تردید داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1016 ديدگاه)

    حیف از این پیشرانه های دوست داشتنی که میرن و جاشون آرمیچر جایگزین میشه

    موافقم 53
    مخالفم 3
  2. ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6435 ديدگاه)

    این خیلی خوشگله حیف نیست توقف تولید شه؟

    موافقم 37
    مخالفم 4
  3. مازیار

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1701 ديدگاه)

    بدرود یکی از جذاب‌ترین اس‌یو‌وی های ساخته شده تابحال

    موافقم 33
    مخالفم 6
  4. 2646.1

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    جگوار سعی داره با استفاده از موج الکتریکی شدن خودروها، مشکلات دو دهه اخیرش رو پشت سر بگذاره و وارد دنیای جدیدی بشه اما به نظر من اشتباه می کنه!

    دنیای خودروهای الکتریکی حداقل تا ده سال آینده فضا برای یک برند کامل نداره و مشکلات فروش جگوار به شدت بیشتر میشه.
    جگوار بین لوکس بودن یا اسپرت بودن گیر کرده، به نظر من با توجه به جایگاه RR و بنتلی در خودروهای انگلیسی، جگوار باید مشابه استون مارتین سوق پیدا کنه سمت خودروهای اسپرت و صد البته غیر از برندینگ جدید، قیمت خودروهاش را کاهش بده تا بتونه تو بازار سهمی داشته باشه.

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1701 ديدگاه)

      ظاهرا بین کاهش قیمت با تیراژ بالاتر و افزایش قیمت با تولید محدودتر، دومی رو انتخاب کردن. ریسک بالایی داره از طرفی پتانسیلی هم قالب رویت هست. تا جایی که یادمه جزء جسورانه‌ترین تصمیمات صنعت خودروست. خلاصه دست به قمار بزرگی زدن یا ریز ریز یا تیز تیز.
      فکر کنم مخاطبان هم بدشون نمیاد تکلیف جگوار هرچه زودتر مشخص بشه😄

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. 2646.1

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (38 ديدگاه)

        مازیار جان
        سیاست “افزایش قیمت با تولید محدود” با وضعیت فعلی جگوار که هیچ، با وضعیت خیلی از کمپانی های روز دنیا سازگار نیست. کمپانی هایی که شرایط این سیاست رو دارند از تعداد انگشتان یک دست هم کمتره …
        از دید من این سیاست نادرست جگوار را به کام برشکستگی و خرید توسط چینی ها خواهد کشاند.

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. مازیار

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1701 ديدگاه)

          راستش احتمال اینکه میگی بیشتره مگه اینکه به حیطه همون کمپانی‌هایی که شرایط این سیاست رو دارند وارد بشه و با قدرت هم وارد بشه. حرکتی کاملا بلندپروازانه. ظاهرا هدف مسوولان کمپانی همینه. باید دید این احتمال ضعیف محقق میشه یا نه؟

          موافقم 5
          مخالفم 1
  5. محمدهادی

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2616 ديدگاه)

    آقا ایام ایام مسابقات استقامتی لمانزه
    لطفا پوشش خبری بدید این رویداد مهم خودرویی رو
    شرکت کنندگان،تایم گیری ها
    لپ رکوردهای هر سطح
    اخبار فنی و حواشی
    دیگه چی ازین مهم تر
    سالانه بیش ۳۰۰ ملیون دنبال کننده علاقه مند به دنیای خودرو پیگیرشن
    شما انگار نه انگار
    تازه باید رویداد های مهم دیگه مشابه مثل ۲۴ساعت نوربوررینگ یا لمانز امریکایی و سبرینگ رو هم پوشش سالانه بدید
    سالی یکباره دیگه

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. آرین

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (559 ديدگاه)

      موافقت

      موافقم 11
      مخالفم 1
    2. O

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (102 ديدگاه)

      مسابقه اصلی چه روزی هستش؟؟؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3491 ديدگاه)

        یک شنبه همین هفته که میاد

        موافقم 8
        مخالفم 2
    3. Siyavash

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      دقیقا..👍

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. O

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    این شرکت با این سیاست جدید خودش به نظرم نه تنها موفق نمیشه بلکه یکی از بزرگترین شکست ها و ورشکستگی ها رو به دنبال میاره

    البته که من هنوز سیاست این شرکت برام جای ابهام داره چون واقعا درک نمیکنم چرا باید محصولات بنزینی که الان فروششون نسبت به برقی ها بهتره رو ول کنن و برن سراغ برقی و اونم تولید محدود

    شاید با این کار می‌خوان یه سرمایه جدید برای توسعه محصولات بیشتر فراهم کنن ولی اینو می‌دونم که درصد خیلی کمی ممکنه جگوار به اون جگوار قبلی برگرده و این راهی که داره میره برگشتی نداره

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. ! i M α η δ υ α R

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2618 ديدگاه)

    لعنت به مدیرانی که جگوار رو به این حال و روز انداختن …

    همیشه دو فاز از ماجرا عقب ترن …

    اگه یه برند چینی ، نصف تاریخچه و شکوه و افتخار جگوار رو می داشت الان سالی 500 هزار تا خودرو می فروخت …

    حالا هم که بعضی از برندهای پیشرو فهمیدن
    انجین برقی ، تمام آینده نیست و می خوان V8 جدید توسعه بدن ، این نوابغ با انتخاب استراتژی غلط ، دارن با پیشرانه های درون سوزشون خداحافظی میکنند ، که به این معنیه که دارند با حیات برند خودشون خداحافظی می کنند …

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. net

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3941 ديدگاه)

    این ماشین جگوار در لس انجلس تاکسی ۱۰۰ درصد خودران هست

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. net

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3941 ديدگاه)

      یه پست بزارید چجوری تاکسی پیشرفته جگوار 100 درصد خودران لس انجلس کار میکنه

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. net

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3941 ديدگاه)

      جالبه تاکسی اینترنتی خودران جگوار لس انجلس بدون راننده کار میکنه😱

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. Mr wrong

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (603 ديدگاه)

    خاک بر سرت جگوار
    خااااااااک بر سرت
    شرکت سازنده e type و xjr با پیشرانه درونسوز خدافظی میکنه .همه دارن از سیاست تمام برقی دست میکشن و پیشرانه های معروفشون رو برمیگردونن این شده تمام برقی
    کاش مثل پونیاک از روزگار پاک میشدی ولی تو اذهان اسطوره باقی میموندی تا اینکه بشی اسباب بازی ساز

    موافقم 11
    مخالفم 2
  10. مهردادکمال

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    جگوار یه زمانی بعد از رولزرویس و دایملر در کنار بنتلی و استون مارتین لوکس ترین برند انگلیسی بود.و حسابی دهه ۶۰ ترکوند.حالا میخواد بشه یه برند در حد و اندازه های تسلا(و صد البته ناموفق)
    جگوار در مورد الکتریکی سازی خیلی عجله کرد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. Siyavash

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    جگوارم‌‌ رفت..عجب دنیای شد😕

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (610 ديدگاه)

    مدیران جگوار حتمن کلی فکر کردن سبک سنگین کردن که این تصمیم رو گرفتن و عاقلانه نشون نمی ده ما از این طرف دنیا بهش راه کار بدیم اما اینجا یه اما و اگری هست ما که اینجا کامنت میزاریم سالهاست داریم دنیای خودرو و انواعش رو پیگیری می‌کنیم بعضی از ما مثل من فراتر رفته و کتاب و مقاله هم میخونن و شناخت خوبی پیدا کردیم.خود من زمانی که ماکیونه مدیر کرایسلر فیات بود همیشه میگفتم اینکه پلتفرم جدید جورجیو رو در اختیار دوج جیپ و کرایسلر قرار نمیده تا نسل جدید ماشینهاشون رو بدن بیرون و فقط رو حساب ایتالیایی بودنش فقط در اختیار مازراتی و آلفا قرار داد باعث میشه شرکت شکست بخوره چون دو برند ایتالیایی فضای کافی برای مبارزه و فروش ندارن ولی اون طرف دوج با ۳ مدل قدیمی اندازه چند سال این دو برند میفروشه.بگذریم دیدیم که همین اتفاق افتاد پس حق با ما بود.حالا هم حق با ماست اگر جگوار وارد این رویه بشه حتمن بازنده خواهد بود.

  13. Dariush

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    چرا خروجی این موتور هشت سیلندر کمه؟!
    اونم تو نسخه نهایی؟!
    میشه حداقل هفتصد تا ازش گرفت

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا