بازتولید خیرهکننده جگوار XJS با پیشرانه V12 سوپرشارژ 600 اسب بخار
شرکت بریتانیایی تام واکینشاو ریسینگ یا بهطور مخفف TWR، نسخهای بشدت اصلاحشده از جگوار XJS را با نام سوپرکت معرفی کرده است. شرکت بریتانیایی ظاهری کاملاً عضلانی و بروز را به کوپهٔ کلاسیک جگوار XJS بخشیده است درحالیکه زیر کاپوت هم خبرهای خوبی در جریان است. TWR فعلاً فقط تصاویر بیرونی سوپرکت را منتشر کرده که بدنهای تمام فیبر کربنی را نشان میدهد. به گفته سازنده، فرایند توسعهٔ این بدنه دهها هزار ساعت زمان برده است.
در سوپرکت اسپویلر بزرگی در پایین سپر جلو به همراه گلگیرهای بسیار عریضتر از حالت استاندارد جلبتوجه میکند. روی کاپوت جدید خودرو هم برآمدگی بزرگ و دریچههای هوا دیده میشود درحالیکه برای عقب یک اسپویلر بزرگ دُم اردکی به همراه دیفیوزری عظیم در نظر گرفته شده است. تکمیلکنندهٔ ویژگیهای منحصربهفرد این ماشین هم خروجیهای اگزوزی است که از جلوی چرخهای عقب بیرون آمدهاند. فعلاً وزن سوپرکت اعلام نشده اما TWR وعدهٔ بهبودهای قابلتوجهی را در وزن و آیرودینامیک نسبت به XJS استاندارد داده است.
طراحی سوپرکت از خودروی مسابقهای XJR-9 جگوار و همینطور سوپرکارهای XJR-15 و XJ220 الهام گرفته که با توجه به ارتباط قدیمی TWR با این خودروها در دهههای 80 و 90، منطقی به نظر میرسد. زیر کاپوت سوپرکت یک نیروگاه V12 قرار گرفته است که به لطف سوپرشارژر، بیش از 600 اسب بخار قدرت تولید میکند. مشخص نیست که TWR برای این خودرو از نسخهٔ اصلاحشدهٔ موتور 5.3 لیتری V12 اصلی XJS استفاده کرده یا سراغ پیشرانهٔ مدرنتری رفته است. درهرحال، انتقال نیروی موتور بجای گیربکس اتوماتیکی که در تمام نمونههای دوازده سیلندر XJS استفاده میشد، توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد.
تنها 88 دستگاه از سوپرکت ساخته خواهد شد که به پیروزی XJR-9 در لمانز سال 1988 اشاره دارد. قیمت پایهٔ این کوپهٔ جذاب از 225 هزار پوند معادل 280 هزار دلار آغاز میشود و در بریتانیا و همینطور بازارهای بزرگ بینالمللی مثل آمریکا عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتر از سوپرکت مثل نمای داخلی پیش از عرضهٔ آن در اواخر سال جاری منتشر خواهد شد.