جیپ

بررسی جیپ رنگلر روبیکون نسخه هارد راک

برای کسانی که به دنبال ویژگی‌های آفرود در خودروی خود هستند، گزینه‌هایی مانند جیپ رنگلر، نیسان اکسترا، تویوتا فور رانر و مدل متوقف‌شده تویوتا FJ کروزر وجود داد. امّا برای کسانی که می‌خواهند یک تجربه خارج از جاده‌ای جدّی داشته باشند، مدل سطح بالای جیپ رنگلر روبیکون وجود دارد که دارای تمام امکانات و تجهیزات برای یک هیجان کامل آفرود است. جیپ روبیکون بر اساس مسیر ۲۲ مایلی روبیکون در سیرا نوادای امریکا نام‌گذاری شده است. جیپ روبیکون از چنین مسیرهایی به‌راحتی عبور می‌کند.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
۲۰۱۵ Jeep Wrangler rubicon hard rock
جیپ رنگلر روبیکون ۲ در هارد راک ادیشن مدل ۲۰۱۵ خودرویی است که در اینجا مورد بررسی قرار گرفته است. مدل ۲ در دارای فاصله محوری کوچک‌تری است و طول کلی، آن را تبدیل به خودرویی ایده‌آل برای مسیرهای باریک کرده است. درنتیجه خودرو می‌تواند از محوطه‌های سنگی عبور کرده و به مسیرهای خارج از دسترس وارد و خارج شود. این مدل روبیکون قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در خارج از جاده دارد.

Jeep Wrangler Rubicon Rocks Star
Jeep Wrangler Rubicon Rocks Star
تازه‌های مدل ۲۰۱۵

سیستم استریوی استاندارد رنگلر در حال حاضر صاحب ۸ اسپیکر شده است. این در حالی است که سیستم صوتی آپشن آلپاین با ۹ اسپیکر در مدل روبیکون به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. جیپ همچنین در این مدل از یک کیت ابزار Torx برای برداشتن درها و سقف استفاده کرده است. با این که روبیکون هارد راک ادیشن به‌تازگی معرفی شده، ولی این در واقع، مدل روبیکون X با اضافه شدن سیستم صوتی آلپاین است.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
۲۰۱۵ Jeep Wrangler rubicon hard rock
تجهیزات و آپشن‌های روبیکون

جیپ رنگلر روبیکون مدل ۲۰۱۵ با قیمت ۳۱۵۹۵ دلار با چرخ‌های ویژه ۱۷ اینچی، تایرهای آفرود ۳۲ اینچی، محور جلوی مخصوص کارهای سنگین Dana 44، نسبت کوچک‌تر ۴.۱۰ برای محور عقب، یک جعبه انتقال ارتقا یافته با نسبت کرال کمتر، دیفرانسیل الکترونیکی قفل‌شونده جلو و عقب، میله مانع نوسان جلو با کنترل الکترونیکی، ریل‌های ویژه عبور از روی سنگ‌ها (rock rails)، نوربالای خودکار و عایق‌کاری زیر کاپوت، برای یک رانندگی آفرود واقعی کاملاً آماده است. در داخل کابین نیز یک فرمان و دکمه شیفت با پوشش چرمی داریم؛ به‌علاوه، یک درگاه ۱۱۵ ولتی، طراحی روشن داخلی و رادیوی ماهواره‌ای.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
۲۰۱۵ Jeep Wrangler rubicon hard rock
نسخه «هارد راک» برای روبیکون، مبلغی به اندازه ۵۴۰۰ دلار هزینه دارد که در آن، مواردی مانند چرخ‌های طرحی مشکی نیمه صیقلی و ۱۷ اینچی، تریم بدنه مشکی، کاپوت گنبدی خودکار، ریل‌های سنگی عریض‌تر، طراحی چرم داخلی مشکی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، یک مجموعه عقربه‌های منحصر به فرد و سیستم استریوی آلپاین اضافه می‌شود. این مدل، همچنین از سپرهای فولادی جلو و عقب، گرم‌کن خودکار آینه‌ها، ورودی بدون کلید و سایه عمیق پنجره‌ها بهره می‌برد. در همین حال، روبیکون تست‌شده با یک سقف هارد تاپ سه‌قطعه‌ای با امکان برداشتن کامل به قیمت ۵۹۵ دلار و برف‌پاک‌کن و سیستم ضدّ یخ عقب نیز همراه بوده است. مبلغ کلی خودروی تست به ۳۹ هزار و ۲۲۵ دلار رسیده که این مبلغ شامل هزینه تحویل نیز می‌شده است.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
۲۰۱۵ Jeep Wrangler rubicon hard rock
ویژگی‌های داخلی

در حالی که جیپ رنگلر روبیکون دارای قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در خارج از جاده است، درون «هارد راک ادیشن» نیز امکانات زیادی برای راحتی بیشتر شما تدارک دیده شده است. خودروی تست با صندلی‌های طرح مشکی همراه با گرم‌کن، فرمان پوشیده از چرم و دارای کنترل‌های سیستم صوتی و سیستم هوشمند گرم‌کن آینه‌ها همراه بوده است. در واقع، طرح‌های نقره‌ای و روزنه‌دار در داخل کابین روبیکون، فضای ساده و خاصی را برای این خودرو ایجاد کرده‌اند.

Jeep Wrangler Rubicon Rocks Star Interior
Jeep Wrangler Rubicon Rocks Star Interior
از طرف دیگر، کابین روبیکون بیشتر مملو از امکانات کاربردی است. داشبورد از ارتفاع مناسبی برخوردار است و کابین نشانه‌هایی از دورانی در خود دارد که «جیپ» تنها سازنده آفرود واقعی در آن به شمار می‌رفته است. امّا اگر کمی بالاتر را نگاه کنید، مشاهده می‌کنید که در یک جیپ رنگلر نسل جدید نشسته‌اید. در همین حال، مدل «روبیکون» با آپشن هارد تاپی عرضه می‌شود که جایگزین سقف نرم (Soft Top) استاندارد شده است. سقف هارد تاپ دارای پنل‌های طرح T و جداشدنی در بالای صندلی‌های جلو است و گزینه مناسبی برای زمان‌هایی است که نمی‌خواهید بدون سقف رانندگی کنید. در غیر این با استفاده کیت ابزار جدید Torx می‌توانید تمام قسمت‌های هارد تاپ را بردارید.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
۲۰۱۵ Jeep Wrangler rubicon hard rock
روبیکون ۲ در دارای صندلی‌های بزرگی در عقب است و برای مسافرت کوتاه دو بزرگسال در عقب مناسب است. در همین حال، این خودرو برای دو نفر که وسایلشان را روی صندلی‌های عقب می‌گذارند و برای یک گردش آخر هفته می‌روند، بسیار مناسب می‌باشد. پشت صندلی‌های عقب رنگلر، فضای محدودی برای حمل وسایل وجود دارد؛ یعنی فقط ۳۶۲ لیتر. البته اگر صندلی‌های عقب جمع شوند، این فضا به ۱/۵۸ مترمکعب می‌رسد. از نکات دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کرد، این است که هنگامی که سقف بالا در جای خود قرار گرفته، رفتن به صندلی‌های عقب برای بزرگسالان مشکل است. وقتی این سقف باز باشد، جابجایی مسافران در عقب هم راحت‌تر خواهد بود. در همین حال، روبیکون دارای یک نسخه «آنلیمیتد» چهار درد است که گزینه مناسبی برای کسانی است که نیاز به فضای بیشتری برای حمل وسایل و سرنشین دارند.

jeep-wrangler-rubicon-interior
۲۰۱۵ Jeep Wrangler rubicon Interior
مشخصات موتور و مصرف سوخت

رنگلر ۲۰۱۵ برای پیشرانه از یک موتور ۳/۶ لیتری V6 استفاده می‌کند که برای ۲۸۵ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۳۵۲/۵ نیوتن‌متر به همراه دارد. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک دارای نسبت‌های دنده‌های بالا و پایین بوده و روبیکون نی با نسبت دنده کوتاه منحصر به فرد عرضه می‌شود که برای استفاده خارج از جاده‌ای بسیار مناسب است. موتور V6 در کنار یک گیربکس ۶ دنده دستی و یک دستیار استارت سراشیبی (hill start) به صورت استاندارد استفاده شده است. این در حالی است که یک سیستم گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به صورت آپشن در دسترس قرار دارد. برآورد مصرف سوخت این خودرو برای مدل ۲ در به میزان ۱۳/۸ لیتر در شهر، ۱۱/۲ لیتر در جاده و ۱۳/۱ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
۲۰۱۵ Jeep Wrangler rubicon hard rock
دینامیک رانندگی

جیپ رنگلر روبیکون ۲ در یک خودروی خاص است و برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند یک خودروی آفرود واقعی داشته باشند. کسی این خودرو را برای کیفیت سواری‌اش نمی‌خرد؛ چرا که این خودرو سطح نویز بالایی در جاده و دارد و اگر به آن عادت نداشته باشید، فاصله محور کوتاه آن می‌تواند در سرعت‌های بالا شرایط غیرمنتظره‌ای ایجاد کند.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
۲۰۱۵ Jeep Wrangler rubicon hard rock
به دلیل ارتفاع بالایی که از سطح زمین دارید، ممکن است در پیچ‌های کوهستانی با اندکی لغزش بدنه برخورد کنید. همچنین دنده‌های پایین گیربکس ۶ دنده با اندکی دردسر همراه هستند. ولی همچنان که از نشستن در پشت فرمان روبیکون می‌گذرد، لذت رانندگی با آن در فضاهای مختلف بیشتر می‌شود. موتور V6 در شرایط مختلف، همیشه قدرت لازم را تأمین می‌کند و در جاده‌های شهری نیز سرعت مناسبی ایجاد می‌کند. همچنین فاصله محوری کوتاه ۲ در به ما کمک می‌کند که مانورهای راحتی در ترافیک داشته باشیم.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
۲۰۱۵ Jeep Wrangler rubicon hard rock
2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
۲۰۱۵ Jeep Wrangler rubicon hard rock
نتیجه‌گیری

جیپ رنگلر روبیکون برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند از محیط شهری تا جای ممکن فاصله بگیرند؛ یک وسیله نقلیه آماده که بدون هیچ‌گونه تنظیم اضافه‌ای، می‌تواند از تمام مسیرها عبور کند. در همین حال، نسخه «هارد راک» امکانات و شرایط لوکس بیشتری را برای علاقه‌مندان به آفرود فراهم می‌کند. البته استفاده از گزینه هارد تاپ برای ایمنی و راحتی بیشتر، به‌شدت توصیه می‌شود.

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. AliZeus

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    ُطراحی داخلیش خیلی فراتر از انتظاریه که از این تیپ ماشینا میره…قشنگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      من عاشق خودروهای آفرودم و ۳ مدلی که بیشتر از همه دوست دارم این جیپ و لندروور دیفندر و تویوتا FJ کروزر هست که دیفندر سرتر و خاص تر از همشونه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. hozhabr

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (73 ديدگاه)

        فقط OIIIIO

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. CBR400

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقای hozhabr عجب لوگو توپی گذاشتی . ایول . من هم باهات موافقم . راستی یه لایک هم بهت دادم . نمیدونم تایید میشه یا نه . فقط جیپ .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2285 ديدگاه)

        دیروز که از دانشگاه میومدم خونه یه اف جی دیدم
        کلی ادم سوارش بود
        فک کنم صاحبش باهاش تو جاده خاکی هم نرفته بود تا حالا!!!
        عین یه اس یو وی شهری باهاش برخورد میشد
        واقعا خیلی از ما واسه چیزی پول میدیم که هیچ کاربردی برامون نداره……

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. علي

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    ١۵ سال پیش ١ دونه ازین هندیاشا داشتیم ولی هر وقت خواستیم باش آفرود بریم چه برف چه شن و ماسه لعنتی ضایعمون می کرد ولی اون آمریکایی ا یا …اش عالیی بودن با موتور ۴ سیلندر از دیوار راست بالا میرفتن چه برسه ۶ آش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. مصطفی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    من عاشق این ماشینم
    یه رقیب عالی برای دیفندر
    رقابت بین این دو مطمئنا خیلی هیجان انگیزه
    دیفندر++++++++
    رانگلر——–

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. RETOLEX

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1410 ديدگاه)

      هر دو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. پیکان جوانان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    یه افرود عالی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. کافر مقدس

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1531 ديدگاه)

    عکس یکی مونده ب آخر کمرمو شکوند!

    آه کوجایی پارس خودرو که تا همین ۳۰-۴۰سال پیش جیپ میزدی:(

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سپهراد

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (96 ديدگاه)

      البته اونا جیپ نبودن فقط بدنه ی جیپ داشتن…من صحرا دارم روش موتور میتسوبشی گالانته ولی انگار که همون موتور جیپه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. ali

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یک سوال..
    الان رکورد دار سرعت جهان بوگاتی ویرونه یا هنسی ونوم GT ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. صادق

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      درود
      آقا علی اگه اشتباه نکنم هنوز بوگاتی رکورد داره
      شرط رکورد زدن این بود که ماشین یه مسیر رو توی حالت رفت و برگشت طی کنه و میانگین سرعت رو حساب کنن و رکورد رو اعلام کنن

      هنسی فقط مسیر رفت رو طی کرده و درسته توی مسیر رفت رکورد بوگاتی رو شکسته ولی چون برگشت رو طی نکرده، رکوردش رسمی و ثبت شده نیست (تا اونجا که یادم میاد این بود)

      ارادت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. More

      ۲۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      Agera RS 444KPH

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. سعید

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    قیمتش هم خوبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. عارف

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    عاقا راستی اونتادور sv هم اومد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      فکر میکردم قویتر از اینا باشه،۷۴۰ اسب بخار قدرت و شتاب ۲.۸

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. saleh.cars.motorcycles

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    هیچ چیزی نمیشه گفت …×××””” جز تحسین “””×××…
    من خیلی به آفرود علاقه ی نداشتم اما وقتی به اصرار دوستان به یک سفر یکروزه رفتم.نظرم کاملا عوض شد
    فوق العادست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. saleh.cars.motorcycles

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (467 ديدگاه)

      وهمچنین تشکر فراوون از مسعود انیس حسینی بخاطر انتخاب این موضوع برای بچه های پدال
      یاحداقل برای خودم
      چون خراب آفرود شدم
      فقط کافیه یکبار تجربش کنین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. نوید

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      پس شما هم معتاد شدی
      میگه بسوزه پدر عاشقی
      البته این عشق نسبتا خیلی خوب و مفیده ولی …
      چی بگم؟
      از چی بگم؟
      پس یه نفر دیگه هم به اونایی که از درد من با خبرن اظاف شتبریک میگم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. saleh.cars.motorcycles

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (467 ديدگاه)

        کاملا درست میگی نوید عزیز
        ولی کمی خرجومخارجش بالاست اما ارزششوداره که بستگی به ماشینتون و انتخابتون تو مسیرآفرود که سبک باشه ویاسنگین هم داره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. saleh.cars.motorcycles

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (467 ديدگاه)

        آقا نوید به این پیج حتما سر بزن تا یک طراحی جالب برای Land Rover Defender ببینی
        http://www.gtspirit.com/2015/02/28/kahn-design-previews-land-rover-defender-6×6-for-geneva

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. شهریار

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    و کار ما هم شده نگاه کردن و حسرت خوردن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. RETOLEX

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1410 ديدگاه)

      نگوووووووووووووووو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    تو بازی GTA تو پایگاه ارتش از اینا پره.فقط بدیش اینه که توشون باشی راحت تیر می خوری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. adel

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (172 ديدگاه)

    یادش بخیر …. کوچیک که بودم یه جیب اسباب بازی مثل همین داشتم ….
    این ماشین رو خیلی دوست دارم….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. RETOLEX

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1410 ديدگاه)

    جای دیفندر و اف جی و جی کلاس خالیه
    عاشقش هستم
    جای اقا نوید هم خالیه
    من همیشه رنگلر رو با دیفندر مقایسه میکنم چون جثه هاشون بیشتر شبیه هم هست و جی کلاس رو با اف جی
    کاش دوباره به ماشین های افرود اهمیت داده میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. ali

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط کلاسG مرسدس بنز

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. sara

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک سوال داشتم من یک جیپ رنگلر دارم مدل ۲۰۰۹ . الان بخاریش کار نمی کنه . همه ماشین رو هم تعمیرکاه باز کرده ولی نمی دونه چیه شما میتوانید راهنمایی کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. امیر

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.. دوستان این ماشین رو میشه وارد ایران کرد؟ آیا شماره گذاری و پلاک میشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا