تجهیز جیپ رانگلر به نیروگاه دیزلی 260 اسب بخاری
میدانستیم که این اتفاق رخ خواهد داد و حالا وقتش رسیده است. شایعات مربوط به عرضهی جیپ رانگلر با پیشرانهی دیزلی به فوریهی سال 2013 یعنی زمانی که نسل JK زنده بود بازمیگردد اما حالا و در چهارمین نسل رانگلر JL شاهد تپیدن قلب دیزلی در دل این آفرودر محبوب هستیم. به دلیل عرضه در آمریکا تا پایان سال جاری، پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل منحصراً با نسخهی کاربردیتر چهار درب ارائه خواهد شد.
اگرچه برخی از افراد با عرضهی پیشرانهی اکودیزل در مدل رانگلر آنلیمیتد ناامید خواهند شد اما خب خبر خوب اینکه پیشرانهی موردبحث در تمامی تریم ها قابل انتخاب خواهد بود. این نیروگاه دیزلی قدرت 260 اسب بخاری و گشتاور 600 نیوتون متری داشته که از نظر قدرت با رم 1500 اکودیزل قابلمقایسه است اما از نظر گشتاور 52 واحد پایینتر قرار میگیرد.
اما وضعیت این پیشرانهی دیزلی در برابر پیشرانههای بنزینی رانگلر چگونه است؟ پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی این خودرو قدرت 270 اسبی و گشتاور 400 نیوتون متری دارد درحالیکه نسخهی 6 سیلندر 3.6 لیتری تنفس طبیعی خروجی 285 اسبی و گشتاور 353 نیوتون متری را ارائه میکند. رانگلر دیزلی از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم استارت/استاپ سود میبرد.
همانگونه که کار اند درایور به درستی ذکر کرده بود، مصرف سوخت این پیشرانه بهطور قابلتوجهی بهتر از نسخههای بنزینی رانگلر است چراکه این خودرو در سیکل ترکیبی مصرف 11.2 لیتری در هر صد کیلومتر دارد.
هنوز قیمت رانگلر مجهز به این پیشرانه مشخص نشده اما قطعاً این خودرو گرانتر خواهد بود زیرا رم 1500 مجهز به این نیروگاه 4995 دلار گرانتر از سایر نسخههاست.