جیپفولکس واگن

مقایسه اجمالی جیپ گرند چروکی و فولکس توآرگ

در سال‌های اخیر، میل مفرطی به وسایل نقلیه اسپرت کاربردی و یا همان SUV ها مشاهده می‌شود. به‌خصوص، از این حیث رقابت آتشینی میان دو خودروی جیپ گرند چروکی و فولکس‌واگن وجود دارد. گرچه جیب گرند چروکی، در سال ۲۰۱۲ میلادی و یک سالی زودتر از فولکس‌واگن به بازار معرفی شد اما از همتای ژرمنی خود عقب نماند. هر دو برند جیپ و فولکس‌واگن به‌عنوان سازندگان خودروهای بادوام و کاربردی شناخته می‌شوند؛ بنابراین گزینش میان این دو مدل می‌تواند دغدغه فکری بسیاری از خریداران باشد.

نمای ظاهری
جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۷، نمایی ساده از بدنه را از خود بازتاب می‌دهد که حتی ممکن است در قیاس با فولکس‌واگن توآرگ خسته‌کننده و ملال‌آور نیز به نظر آید. در این میان، بلندقامت ژرمنی با تجهیزاتی همچون شیشه آکوستیک جلو، اتو لایت و سپرهای همرنگ با بدنه در جلو و عقب، جلوه گری نموده و به سهولت جایگاه برتر را از آن خود می‌سازد. از سوی دیگر، بی‌شک جیپ گرند چروکی با ۴.۸۲ متر طول،۱.۹۴ متر عرض و ۱.۷۳ متر ارتفاع، بزرگ‌تر از همتای ژرمنی خویش است. بااین‌وجود، هیچ تردیدی در این نکته وجود ندارد که فولکس‌واگن توآرگ، طراحی نرم‌تر و شسته و رفته‌تری را ارائه می‌دهد.

داخل کابین
در تشابه ای بسیار با نمای ظاهری، فولکس‌واگن توآرگ از کابینی یکپارچه و تک رنگ برخوردار است که حسی مدرن را القاء می‌کند. در عوض، جیپ گرند چروکی از کابینی دو رنگ بهره می‌برد که جادار بوده و دسترسی به محل دکمه‌های ضروری در آن سهل‌تر است. همچنین بلندقامت آمریکایی از داشبوردی بهره می‌برد که در راستای راحتی راننده طراحی شده است. گرچه هر دو خودرو فضای جاداری را در کابین خود برای سرنشینان فراهم می‌کنند، ولی دراین‌باره باید اعتبار اصلی را به مجموعه فضای داخلی جیپ گرند چروکی اعطاء نمود.

عملکرد
هر دو خودرو به پیشرانه ۳.۶ لیتری خود مفتخرند، پیشرانه‌ای که به یک گیربکس ۸ سرعته خودکار کوپل شده است؛ اما این امر به معنای وجود عملکردی مشابه میان این دو خودرو نیست. پیشرانه به کار رفته در گرند چروکی توانی معادل ۲۹۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۵۰ نیوتن‌متر را از خود ارائه می‌دهد. در عوض، پیشرانه فولکس‌واگن توآرگ از توان ۲۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متری برخوردار است؛ اما اگر تنها ماکزیمم سرعت را در نظر گرفته شود، بلندقامت ژرمنی با بیشینه سرعت ۲۲۸ کیلومتر بر ساعتی خود به‌مراتب دورتر از همتای آمریکایی خود می‌ایستد که حداکثر سرعت آن به ۱۸۱ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

داوری نهایی
طراحی نرم و شسته‌رفته و تجهیزات مدرن به‌خودی‌خود موجب بالا رفتن برچسب قیمت یک خودرو را مهیا می‌کنند. از همین رو فولکس‌واگن توآرگ معادل ۱۸۵,۰۰۰ درهم (۵۰,۳۰۰ دلار) قیمت‌گذاری شده است، درحالی‌که جیپ گرند چروکی تنها با بهایی برابر با ۱۳۵,۰۰۰ درهم (۳۶,۷۰۰ دلار) در دسترس خریداران است. بی‌شک اختلاف قیمت ۵۰,۰۰۰ درهمی (۱۳,۶۰۰ دلاری) میان این خودرو، خریداران بالقوه توآرگ ژرمنی را به تفکری مجدد فرو خواهد برد. بدین ترتیب، آن دسته از کسانی که در پی قابلیت‌هایی همچون آفرود، راننده محوری و همچنین فضایی جادار در یک وسیله نقلیه هستند به سهولت می‌توانند برند آمریکایی را گزینش کنند؛ اما آن طیف از خریدارانی که خودروی کمی تکامل‌یافته‌تری را ترجیح می‌دهند به سراغ توآرگ خواهند رفت.

منبع:
yallamotor.com

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3027 ديدگاه)

    هر دو خوب و با کیفیت هستن، فولکس کمی با کیفیت‌تر، اما جیپ گرند چروکی چهره بهتری داره و رانندگی باهاش واقعا جذابه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فورد

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (726 ديدگاه)

      به نظر من جیپ چونکه بی نظیره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3027 ديدگاه)

      :::نظرسنجی:::
      فولکس‌واگن توآرگ: لایک ?
      جیپ گرندچروکی: دیس‌لایک ?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. تیاگو

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    بدون شک جیپ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    چه منبعِ با نمکی.
    یالا موتور!!!!?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MAHDI . TUNING

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1454 ديدگاه)

      منبع عربیه دیگه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. Hemichan

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (718 ديدگاه)

    Jeep
    ظاهرش هم که زیبا و با ابهت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. کارل شلبی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    قطعا جیپ تو طراحی از نظرمن بازم جیپ بالاتره شما رخ ماشینو تو عکس اول نگاه کن میفهمی چی میگم.??

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Hosein

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (307 ديدگاه)

    بیشتر بهشون میاد قیمتا برعکس باشه.جیپ گرونترم بود بازم بنظرم بهتر بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. me84

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    انتخاب من جیپ. چونکه وظیفه اصلی این دوتا، آفروده که تو این زمینه جیپ بهتره.
    البته توارگ مجهز به کمک فنرهای با قابلیت تنظیم ارتفاع هم داره که تو متن نگفته.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. ارش

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1532 ديدگاه)

    هندلینگ توآرگ در قد و قواره آئودیه ولی گرند چروگی در تغییر مسیر خیلی بد عمل میگنه پس توآرگ رای میدم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. کوروش

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    کاملا توارگ در فنی هم که جیپ حرفی نداشت
    ادم فولکس رو ول کنه جیپ بگیره !!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. (ali(chevy nova

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (5822 ديدگاه)

      کوروش
      ولى تو نظر سنجى که جناب فرشاد گذاشت فولکس بد شکست خورد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. ونوم اف ۵

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    جیپ هم رخ بهتری داره و هم قدرت بیشتر و قابلیت افرود خیلی بالاتر ضمنا خیلی هم قیمتش مناسبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. mohammad_FM 480

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای فولکس واگن قائلم ولی از نظر من جیپ واقعا بهتره حداقل تو بخش طراحی!
    و البته قیمت رو هم باید در نظر گرفت
    انتخاب من بین این دوتا قطعا جیپ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا