نبرد جیپ گرند چروکی SRT با یک خودروی هات‌رود در مسابقهٔ درگ

شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 11:00
مطالعه 4 دقیقه
hemi-drag-race-2
با معرفی جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک، مدل گرند چروکی SRT جایگاه خود در صدر خانوادهٔ گرند چروکی را از دست داد؛ اما بااین‌حال این SUV هنوز هم عملکرد...
تبلیغات

با معرفی جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک، مدل گرند چروکی SRT جایگاه خود در صدر خانوادهٔ گرند چروکی را از دست داد؛ اما بااین‌حال این SUV هنوز هم عملکرد چشمگیری دارد و جیپ تصمیم گرفته این موضوع را با برگزاری یک مسابقهٔ درگ میان گرند چروکی SRT و یک خودرو هات رود نشان دهد. در این مسابقه شاهد رقابت یک پیشرانهٔ همی قدیمی در برابر یک نمونهٔ همی جدید هستیم.

این مسابقه بسیار عجیب است چراکه میان دو خودروی شرکت‌کننده تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در یک سوی میدان، یک فورد مدل A قرار دارد که با ایجاد تغییرات فراوانی تبدیل به یک خودروی هات رود شده است. این ماشین از یک پیشرانهٔ 5.4 لیتری V8 همی متعلق به یک دسوتو مدل 1956 استفاده می‌کند (دسوتو یکی از برندهای متعلق به کرایسلر بود که چندین سال پیش تعطیل شد). این موتور 304 اسب بخار قدرت دارد اما این خودروی هات رود تنها دو صندلی داشته از هیچ‌یک از وسایل رفاهی موجود در خودروهای امروزی برخوردار نیست. این ماشین فقط و فقط روی یک‌چیز متمرکز است: عملکرد بالا در خط مستقیم.

در سمت دیگر میدان اما جیپ گرند چروکی SRT ایستاده است. این SUV در زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 همی با 470 اسب بخار قدرت دارد که به‌طور قابل‌توجهی قوی‌تر از فورد هات رود است درحالی‌که سیستم چهارچرخ محرک نیز به افزایش عملکرد آن کمک می‌کند؛ اما گرند چروکی خودرویی سنگین‌تر، با پنج صندلی، فضای بار زیاد و تجهیزات فراوان است. اما بااین‌وجود، در ابتدای ویدئو شتاب صفر تا 96 کیلومتر گرند چروکی 4.5 ثانیه و مدل A تقویت‌شده 6 ثانیه اعلام شده است؛ بنابراین با وجود چنین تفاوت‌های بزرگی در مشخصات این دو خودرو، به نظر شما کدام‌یک پیروز می‌شود؟

بدین ترتیب تا حد زیادی قابل پیش‌بینی بود که جیپ سریع‌تر از فورد هات رود است اما این اختلاف کمتر از یک ثانیه است. همچنین هرچند این هات رود دوست‌داشتنی در این رقابت کُندتر بود، ما ترجیح می‌دهیم که آن‌را در پارکینگ خانه داشته باشیم. صاحب این هات رود شخصی بنام «Owner Kevin Dunn» است که آن‌را با استفاده از یک فورد مدل A کوپه مدل 1930 با شاسی اصلاح‌شدهٔ فورد 1932 ساخته است. برای موتور این خودروی جذاب نیز همان‌طور که گفته شد از یک پیشرانهٔ V8 همی 330 اینچ مکعبی دسوتو 1956 استفاده شده که البته تغییراتی مانند استفاده از میل بادامک جدید و کاربراتور سه‌دهنه در آن انجام گرفته است. این فورد مدل A هات رود خودرو بسیار مناسبی برای گشت‌وگذار در شب‌های آخر هفتهٔ تابستان است.

اما از سوی دیگر گرند چروکی SRT نیز به‌تازگی عنوان قوی‌ترین عضو خانوادهٔ گرند چروکی را به مدل جدید ترک‌هاوک واگذار کرده است. پرچم‌دار جدید خانوادهٔ گرند چروکی از همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده می‌کند که 707 اسب بخار قدرت خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌فرستند و این SUV بزرگ را ظرف تنها 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند. در ادامهٔ این مطلب نیز می‌توانید ویدئوی این رقابت جذاب را به همراه جدول مقایسهٔ مشخصات دو خودروی شرکت‌کننده را مشاهده کنید.

 

فورد مدل A هات رود

جیپ گرند چروکی SRT

پیشرانه

5.4 لیتری V8 همی

6.4 لیتری V8 همی

قدرت

304 اسب بخار

468 اسب بخار

شتاب صفر تا 96

6 ثانیه

4.5 ثانیه

مسافت 400 متر

14.2 ثانیه

13.3

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.