مرحلهٔ نهایی، گروه سیوسوم، اسیوویهای متوسط
جیپ رانگلر
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳,۶۷۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶,۸۶۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۹۰,۵۲۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴۰,۰۳۲ دستگاه
گارانتی: پنج سال یا ۱۲۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر نمادین، تواناییهای آفرود فوقالعاده، کابین بروز
نقاط منفی: قیمت گران، هزینههای نگهداری بالا، سواری جادهای نهچندان نرم و آرام
تویوتا لندکروزر پرادو
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۰۹
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۲.۸ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵,۲۳۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶,۹۷۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
گارانتی: پنج سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرودی خیلی خوب، کیفیت ساخت چشمگیر، کابین جادار، قابلیت اطمینان افسانهای
نقاط منفی: هندلینگ و سواری ضعیف، فضای بار کم در نسخهٔ هفتنفره، پیشرانهٔ خشن، راحتری کمتر از رقبا
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ رانگلر | تویوتا پرادو | |
پیشرانه | ۲.۲ لیتری I4 | ۲.۸ لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار | ۱۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۹.۶ ثانیه | ۱۲.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۱۷۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۷ لیتر ترکیبی | ۷.۴ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۰۲ گرم/کیلومتر | ۱۹۴ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۱ لیتر | ۸۷ لیتر |
وزن | ۲۱۵۸ کیلوگرم | ۲۱۶۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۹ متر | ۴.۸۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۰۰ متر | ۲.۷۹ متر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ یا ۷ نفر |
حجم صندوق بار | ۵۳۳ لیتر | ۶۲۰ لیتر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۹,۵۴۰ دلار | – |
قیمت پایه بریتانیا | ۴۱,۴۰۵ پوند | ۳۷,۷۰۱ پوند |
قیمت موردبررسی | ۴۴,۲۲۸ پوند | ۳۷,۷۰۱ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
AMIR / ARMI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸درود بر شاهزاده دنیای بیرون جاده ( جیپ رانگلر )
MOHAMMAD.DEMON
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸شاهزاده که چه بگم
این ماشین و برند جیپ به قدری خوبه که
یه ورزش به اسمش ثبت شده با نام jeeping
حتی در ارشیو موجود هست
جیپ اسمش یه سگمنت هست
MOHAMMAD.DEMON
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸اما باید منتظر بود و دید فورد چه خوابی با اسم برانکو
برای رانگلر دیده
حتی بعد اینکه جیپ گفت نسخه هیبرید رانگلر قرار عرضه کنه
فورد هم گفت این کار میکنه
AMIR / ARMI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸با اینکه فورد رو به همون اندازه جیپ دوس دارم
اما فکر نکنم به جایگاه رانگلر کسی بتونه دست درازی کنه
مثل موستانگ که هیچ کوپه که چی بگم هیچ ماشینی نتونست محبوبیت موستانگ ازش بگیره
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸جیپ تو گزینه های افرود اولین و منطقی ترین انتخاب هستش
ساده/کارامد/ارزون
جیپ رانگلر سال ۲۰۱۸ هم تو رقابت موتور ترند که با g کلاس گرون قیمت داشت تونست با قدرت g کلاس رو شکست بده و رتبه اول رو بگیره
سال ۲۰۱۸ هم رانگلر با جهش فروش بالای نسبت به سال ۲۰۱۷ تونسته فروش داشته باشه
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸اینم جهش فروش رانگلر از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۹۰,۵۲۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴۰,۰۳۲ دستگاه
این جهش فروشی فقط ۱ علت داره اونم خوب بودن رانگلر نسبت به رقباست در بازار رقابتی امریکا
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸رانگلر حتی تو اروپا هم افزایش فروش رو ثبت کرده علاوه بر امریکا
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳,۶۷۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶,۸۶۲ دستگاه
فروشش نسبت به ۲۰۱۸ دقیقا ۲ برابر بیشتر شده
اینها همه نشونه برتر بودن رانگر هستش
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸شاسی بلند یعنی آفرود
ماشین آفرود هم یعنی جیپ
تمام
همه مشخصاتش هم برتری داره و حتی فروشش
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸پرادو فقط
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸تویوتا فضای بیرونی خوبی داره،
اما
برای رقابت با رقبای بروز، احتیاج به بروزرسانی داره
هم در مورد طراحی کابین
هم جعبه دنده برای بهبود عملکرد فنی
هم بهبود راندمان موتور
(Chevy Killer(Daniel
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان اگه اشتباه نکنم نیکی لائودا دیروز فوت شده.
امیدوارم روحش شاد باشه
آرش وان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸فوری
رکورد هوندا سیویک تایپR در پیست نوربرگ رینگ آلمان توسط مگانRS تروفیR شکسته شد
حسین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸این همه پول بدی بعد رنگ بدنه و … از داخل هم پیدا باشه! ?
AMIR / ARMI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸به نظرت نمیتونستن اون قسمت هارو با یه پلاستیک سیاه بپوشونن
Benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸حتما نمیتونستن که نپوشوندن
AMIR / ARMI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸با این نوع محاسبه شما
بنز هم نمیتونه جی کلاس شبیه جیپ طراحی نکنه
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸benz
اگه بخواییم با منطق شما حرف بزنیم
پس بنز هم نمیتونسته یه پلتفرم برای مدلx کلاسش بسازه و به همین جهت رفته از نیسان کمک گرفته و پلتفرم ناوارا رو قرض کرده تا روی اون وانت بسازه
Benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸تو داخل بنزو با رانگلر مقایسه کن بنز شاید نتونه به اندازه رانگلر توی آفرود قوی باشه ولی ضعیفم نیست از اون ور بنز توی جاده ۲۵۰سرعتش محدود شده صفر تا صد چهار ثانیه ولی رانگلر لرزش فرمان در سرعت ۱۱۰کیلومتر داره پس اینجاست که مهندسی آلمان رونمایی میشه
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸لرزش فرمون رانگلر؟؟؟؟؟؟؟
لابد منظورت اشاره به اون فیلم ساختگی و نا معتبر بود که توش فرمون رانگلر لرزش داشت؟؟؟ کاملا مشخص بود ساختگی بودن اون فیلم
البته اگر هم اینطوری باشه رانگلر با فروش بالاش ثابت کرده مشتری براش این چیزها اندکی ارزش نداره و با پولی که میشه از شرکتهای دیگه محصولات مشابه بخرن میرن رانگلر رو میخرن
در مورد g کلاس هم همون مسابقه ای که موتور ترند برگذار کرد و از جیپ رانگلر باخت نشون داد نه مهندسی المانی ونه چرم صندلی به کارش نتونسته بیاد و در پس جیپ رانگلر قرار گرفت
Elmiraj
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸Benz @
رانگلر با چهار محصول دیگر کمپانی جیپ کاملا متفاوته….
مهندسان برای کاهش وزن و ثابت نگه داشتن قیمت رانگلر دست به هر کاری می زنن مانند همین حاشیه های درها و سقف برزنتی سبک و ارزان……
.
.
وقتی جیپ در سال ۱۹۶۳ نخستین SUV فول سایز لوکس جهان Grand Wagoner را ساخت و تمامی اتاقشو با چرم و چوب پوشاند و کف پوش ها را از بهترین فرش ها ساخت و با همین امکانات از سخت ترین مسیر های کوهستانی دنیا با نرم ترین سواری عبور می کرد…..حتی واژه SVU فول سایز لوکس هم واسه دیگر خود سازان مبهم و نا آشنا بود…!!!!!!!!
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸اون زمان که جیپ واگونییر در سال ۱۹۶۳ تولید شد و اولین شاسی بلند لوکس دنیا لقب گرفت بنز داشت مدل ۶۰۸ و ۸۰۸ رو میساخت
خوشبختانه در حال حاضر وضعیت جیپ عالی هستش چه از لحاظ فروش و چه از نظر سبد محصولات
مانی
۱ خرداد ۱۳۹۸احتمالا معنی چرم و چوب رو درست نمیدونی
واگونیر ۶۳ رو ببین چیه.
اون گرند واگونیر که هی چرم چوب و فرش میکنی ۸۴اومد عکس ها رو ببین بعد بگو فول چرم و چوب
۸۴ مرسدس جایی بود که کرایسلر آرزوش رو داشت
و اینکه حسین جون ۴ خط مطالعه کسی رو نکشته
Amir Machine
۱ خرداد ۱۳۹۸جناب مانی
فکر کنم اونی که نیاز به مطالعه داره خود شمایی
درسته نسخۀ اولیۀ جیپ واگنییر که سال ۱۹۶۳ معرفی شد ماشین چندان لوکسی نبود اما اگه یه نگاه ساده به ویکیپدیا مینداختی میدیدی که جیپ سال ۱۹۶۶ مدل کاملاً لوکس سوپر واگنییر رو معرفی کرد که کل کابینش با چرم پوشیده شده بود و به تجهیزات فوقالعادهای برای اون زمان مثل درب صندوق بار برقی مجهز شده بود که حتی امروزه هم یه آپشن لوکس به حساب میاد
جیپ سوپر واگنییر رسماً اولین شاسیبلند لوکس دنیا است، این ماشین زمانی ساخته شد که مرسدس بنز نمیدونست شاسیبلند لوکس چیه، حتی رنجروور هم که بعضیها ادعا میکنن اولین شاسیبلند لوکس دنیاس چهار سال بعد از سوپر واگنییر معرفی شد
شاهین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸این همه پول بدی ماشین ده سال پیشو بخری که از ساده ترین رقبا هم عقب افتاده باشه
مانی
۲ خرداد ۱۳۹۸amirmachin
کامنت های hossein رو بخون بعد میفهمی چرا گفتم…
بحث گرند بود که ۸۴ اومد
سوپر واگونیر ۶۶ اولی بود با کلی آپشن و موتور ۲۷۰ اسبی
کسی انکار نکرده(شاید یکمی)
نگران من نباش اطلاعات غلط دادم بیا مطالعه مطالعه کن
Amir Machine
۲ خرداد ۱۳۹۸کمی با ادب بیشتری حرف بزنی هم بد نیست
ضمناً من اشتباهی در کامنت Hossein نمیبینم
جیپ واگنییر سال ۶۳ معرفی شد و رسماً اولین شاسیبلند لوکس دنیا بود
واگنییر از ابتدا طبق استاندارهای اون زمان لوکس بود، سوپر واگنییر و گرند واگنییر نسخههای لوکستر بودن
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸با احترام به حریف مقابل تویوتا
که به نظرم نیازه از نظر طراحی (بیشتر داخلی) بروز بشه
رای من جیب
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحی تویوتا ۲۰۰۹
و طراحی جیپ ۲۰۱۷
چرا تویوتا اینقدرررر از تغییر نسل پرادو غافله؟؟؟
تفاوت فاحش فروشش رو با همین جیپ نمیبینه؟؟؟
این حسن تویوتاست که از ۱۰ سال پیش خودرو قابل احترامی واسه امروز داره
اما کم کاری تویوتا هم هست روی پرادو
حیف پرادو
پرادو بالاتر از تویوتا خودش یه برند و متر و معیار خودروهای شاسی بلنده
اما حیفه که اینقدررر از فضای روز شاسی بلندها داره دور میشه
تو روزایی که هر هفته یه شاسی بلند جدید رونمایی میشه
روزایی که حتی سدانها قربانی تب شاسی بلند سواری میشن
وقتی که
خود تویوتا هم این کارو با خودروهای جدیدش خوب میکنه مثل CHR
نباید پرادو از غافله عقب بمونه
AMIR / ARMI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸CHR فروشش بالاست
تغیر نسل دادن هر چند سال یه بار براش واجبه
چون نباید فروشش کاهش پیدا کنه
ولی لندکروز یا پرادو فروششون در حدی نیست که بشه روشون تمرکز کرد
تویوتا حتی اگه الان پرادو جدید رو بیرون بده فروشش فقط چند هزار تا افزایش پیدا میکنه
چون این سگمنت در دست امریکایی هاست تویوتا نمیتونه موفق بشه
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸قبلا هم گفتم
تو چندتا کلاس خودرویی امریکاییها بی رقیب هستن از لحاظ امار فروش /محبوبیت/ پرفورمنس/ قیمت
شاسی بلند یکی از اون کلاسها هستش
شورولت سابربن.شورولت تاهو و فورد اکسپلورر ۳ شاسی بلند پرفروش امریکا در ۲۰۱۸ بودن که فروش بالایی رو ثبت کردن
حتی کلاس وانتها هم که خیلی نزدیکه به شاسی بلندها امریکایی ها با وجود داشتن فورد سری اف که ۴۴ ساله پرفروش ترین ماشین امریکاست و سال ۲۰۱۸ هم شد دومین ماشین پرفروش جهان این حرف من رو اثبات کرده
حمیدرضا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸عقلم میگه پرادو قلبم میگه رانگر
من همیشه به ندای قلبم گوش میدم
Landscape
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸اینا چرا تست تصادف ندارن؟
تویوتا موتورز
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸پرادو یه به روز رسانی اساسی لازم داره
با توجه به علاقه ای که به پرادو دارم ولی منطق میشگه رانگلر حریف قدرتمندی تو این کلاس هستش
mohammad FM480
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸پرادو.
چرا باید اینقدر فلز بدنه از همه جای کابین مشخص باشه ؟
amin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸با احترام به پرادو
رای من سلطان کوه و جنگل و بیابان…جیپ
امیر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸با احترام به پرادو دوس داشتنی انتخابم قطعا رانگلر افسانه ای
از هر نظری برتری چشمگیری داره
ALIREZA
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸کسی با جیپ رانگلر شوخی نکنه
سعید 110
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸من احترامی که برای تویوتا و فرهنگی که تو این کمپانی هست رو برای هیچ برند دیگه ای قائل نیستم .ولی خداییش این کلاس و سبک فکری جامعه هدف این کلاس آفروده که هم آفرود و هم طراحی جعبه ای نمادش جیپه و بس !!
حامد
۱ خرداد ۱۳۹۸اگر قیمت تویوتا و جیپ یکسان بود به جیپ رای می دادم ولی قیمت ها خیلی متفاوت است…
Hemichan
۱ خرداد ۱۳۹۸جیپ
نماد آفرود و اولین آفرودر رسمی دنیا و همچنان بهترین آفرودر دنیا که حتی هامر هم تنها چندسال دربرابر جیپ دوام آورد
ماشینی با ظاهر رتروی کلاسیک که
حتی مثل اولین مدل ها قسمتهای فلزی از داخل کابین دیده میشه که زیبایی وحشیشو صد چندان میکنه
و این شاهکار فقط از جیپ و کرایسلر بر میاد
کلاهم رو به نشانه احترام
برای مهندسان جیپ برمیدارم