تویوتاجیپ

دوئل نهایی، جیپ رانگلر یا تویوتا لندکروزر پرادو؟

مرحلهٔ نهایی، گروه سی‌وسوم، اس‌یووی‌های متوسط

 

 

جیپ رانگلر

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: ۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳,۶۷۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶,۸۶۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۹۰,۵۲۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴۰,۰۳۲ دستگاه

گارانتی: پنج سال یا ۱۲۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر نمادین، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده، کابین بروز

نقاط منفی: قیمت گران، هزینه‌های نگهداری بالا، سواری جاده‌ای نه‌چندان نرم و آرام

 

تویوتا لندکروزر پرادو

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۰۹

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: ۲.۸ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: – از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵,۲۳۷ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶,۹۷۷ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه

گارانتی: پنج سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: توانایی‌های آفرودی خیلی خوب، کیفیت ساخت چشمگیر، کابین جادار، قابلیت اطمینان افسانه‌ای

نقاط منفی: هندلینگ و سواری ضعیف، فضای بار کم در نسخهٔ هفت‌نفره، پیشرانهٔ خشن، راحتری کمتر از رقبا

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

جیپ رانگلر

تویوتا پرادو

پیشرانه۲.۲ لیتری I4۲.۸ لیتری I4
تنفستوربودیزلتوربودیزل
قدرت۲۰۰ اسب بخار۱۷۵ اسب بخار
گشتاور۴۵۰ نیوتن متر۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفرتاصد۹.۶ ثانیه۱۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر/ساعت۱۷۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۷.۷ لیتر ترکیبی۷.۴ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی۲۰۲ گرم/کیلومتر۱۹۴ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک۸۱ لیتر۸۷ لیتر
وزن۲۱۵۸ کیلوگرم۲۱۶۵ کیلوگرم
طول۴.۷۹ متر۴.۸۴ متر
فاصلهٔ محوری۳.۰۰ متر۲.۷۹ متر
ظرفیت سرنشین۵ نفر۵ یا ۷ نفر
حجم صندوق بار۵۳۳ لیتر۶۲۰ لیتر
قیمت پایه آمریکا۲۹,۵۴۰ دلار
قیمت پایه بریتانیا۴۱,۴۰۵ پوند۳۷,۷۰۱ پوند
قیمت موردبررسی۴۴,۲۲۸ پوند۳۷,۷۰۱ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1302 ديدگاه)

    درود بر شاهزاده دنیای بیرون جاده ( جیپ رانگلر )

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (414 ديدگاه)

      شاهزاده که چه بگم
      این ماشین و برند جیپ به قدری خوبه که
      یه ورزش به اسمش ثبت شده با نام jeeping
      حتی در ارشیو موجود هست
      جیپ اسمش یه سگمنت هست

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (414 ديدگاه)

        اما باید منتظر بود و دید فورد چه خوابی با اسم برانکو
        برای رانگلر دیده
        حتی بعد اینکه جیپ گفت نسخه هیبرید رانگلر قرار عرضه کنه
        فورد هم گفت این کار میکنه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. AMIR / ARMI

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1302 ديدگاه)

          با اینکه فورد رو به همون اندازه جیپ دوس دارم
          اما فکر نکنم به جایگاه رانگلر کسی بتونه دست درازی کنه
          مثل موستانگ که هیچ کوپه که چی بگم هیچ ماشینی نتونست محبوبیت موستانگ ازش بگیره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          جیپ تو گزینه های افرود اولین و منطقی ترین انتخاب هستش
          ساده/کارامد/ارزون
          جیپ رانگلر سال ۲۰۱۸ هم تو رقابت موتور ترند که با g کلاس گرون قیمت داشت تونست با قدرت g کلاس رو شکست بده و رتبه اول رو بگیره
          سال ۲۰۱۸ هم رانگلر با جهش فروش بالای نسبت به سال ۲۰۱۷ تونسته فروش داشته باشه

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          اینم جهش فروش رانگلر از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸

          فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۹۰,۵۲۲ دستگاه
          فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴۰,۰۳۲ دستگاه
          این جهش فروشی فقط ۱ علت داره اونم خوب بودن رانگلر نسبت به رقباست در بازار رقابتی امریکا

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        4. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          رانگلر حتی تو اروپا هم افزایش فروش رو ثبت کرده علاوه بر امریکا

          فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳,۶۷۰ دستگاه
          فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶,۸۶۲ دستگاه
          فروشش نسبت به ۲۰۱۸ دقیقا ۲ برابر بیشتر شده
          اینها همه نشونه برتر بودن رانگر هستش

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. محمد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      شاسی بلند یعنی آفرود
      ماشین آفرود هم یعنی جیپ
      تمام
      همه مشخصاتش هم برتری داره و حتی فروشش

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (7450 ديدگاه)

        پرادو فقط

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    3. محمد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      تویوتا فضای بیرونی خوبی داره،
      اما
      برای رقابت با رقبای بروز، احتیاج به بروزرسانی داره
      هم در مورد طراحی کابین
      هم جعبه دنده برای بهبود عملکرد فنی
      هم بهبود راندمان موتور

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    4. (Chevy Killer(Daniel

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (937 ديدگاه)

      دوستان اگه اشتباه نکنم نیکی لائودا دیروز فوت شده.
      امیدوارم روحش شاد باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. آرش وان

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (271 ديدگاه)

      فوری

      رکورد هوندا سیویک تایپR در پیست نوربرگ رینگ آلمان توسط مگانRS تروفیR شکسته شد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. حسین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2337 ديدگاه)

    این همه پول بدی بعد رنگ بدنه و … از داخل هم پیدا باشه‌! ?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. AMIR / ARMI

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1302 ديدگاه)

      به نظرت نمیتونستن اون قسمت هارو با یه پلاستیک سیاه بپوشونن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Benz

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (228 ديدگاه)

        حتما نمیتونستن که نپوشوندن

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. AMIR / ARMI

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1302 ديدگاه)

          با این نوع محاسبه شما
          بنز هم نمیتونه جی کلاس شبیه جیپ طراحی نکنه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          benz
          اگه بخواییم با منطق شما حرف بزنیم
          پس بنز هم نمیتونسته یه پلتفرم برای مدلx کلاسش بسازه و به همین جهت رفته از نیسان کمک گرفته و پلتفرم ناوارا رو قرض کرده تا روی اون وانت بسازه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Benz

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (228 ديدگاه)

          تو داخل بنزو با رانگلر مقایسه کن بنز شاید نتونه به اندازه رانگلر توی آفرود قوی باشه ولی ضعیفم نیست از اون ور بنز توی جاده ۲۵۰سرعتش محدود شده صفر تا صد چهار ثانیه ولی رانگلر لرزش فرمان در سرعت ۱۱۰کیلومتر داره پس اینجاست که مهندسی آلمان رونمایی میشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          لرزش فرمون رانگلر؟؟؟؟؟؟؟
          لابد منظورت اشاره به اون فیلم ساختگی و نا معتبر بود که توش فرمون رانگلر لرزش داشت؟؟؟ کاملا مشخص بود ساختگی بودن اون فیلم
          البته اگر هم اینطوری باشه رانگلر با فروش بالاش ثابت کرده مشتری براش این چیزها اندکی ارزش نداره و با پولی که میشه از شرکتهای دیگه محصولات مشابه بخرن میرن رانگلر رو میخرن
          در مورد g کلاس هم همون مسابقه ای که موتور ترند برگذار کرد و از جیپ رانگلر باخت نشون داد نه مهندسی المانی ونه چرم صندلی به کارش نتونسته بیاد و در پس جیپ رانگلر قرار گرفت

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. Elmiraj

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (2642 ديدگاه)

          Benz @
          رانگلر با چهار محصول دیگر کمپانی جیپ کاملا متفاوته….
          مهندسان برای کاهش وزن و ثابت نگه داشتن قیمت رانگلر دست به هر کاری می زنن مانند همین حاشیه های درها و سقف برزنتی سبک و ارزان……
          .
          .
          وقتی جیپ در سال ۱۹۶۳ نخستین SUV فول سایز لوکس جهان Grand Wagoner را ساخت و تمامی اتاقشو با چرم و چوب پوشاند و کف پوش ها را از بهترین فرش ها ساخت و با همین امکانات از سخت ترین مسیر های کوهستانی دنیا با نرم ترین سواری عبور می کرد…..حتی واژه SVU فول سایز لوکس هم واسه دیگر خود سازان مبهم و نا آشنا بود…!!!!!!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          اون زمان که جیپ واگونییر در سال ۱۹۶۳ تولید شد و اولین شاسی بلند لوکس دنیا لقب گرفت بنز داشت مدل ۶۰۸ و ۸۰۸ رو میساخت
          خوشبختانه در حال حاضر وضعیت جیپ عالی هستش چه از لحاظ فروش و چه از نظر سبد محصولات

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        7. مانی

          ۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2362 ديدگاه)

          احتمالا معنی چرم و چوب رو درست نمیدونی
          واگونیر ۶۳ رو ببین چیه.
          اون گرند واگونیر که هی چرم چوب و فرش میکنی ۸۴اومد عکس ها رو ببین بعد بگو فول چرم و چوب
          ۸۴ مرسدس جایی بود که کرایسلر آرزوش رو داشت
          و اینکه حسین جون ۴ خط مطالعه کسی رو نکشته

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        8. Amir Machine

          ۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1071 ديدگاه)

          جناب مانی
          فکر کنم اونی که نیاز به مطالعه داره خود شمایی
          درسته نسخۀ اولیۀ جیپ واگنییر که سال ۱۹۶۳ معرفی شد ماشین چندان لوکسی نبود اما اگه یه نگاه ساده به ویکی‌پدیا مینداختی میدیدی که جیپ سال ۱۹۶۶ مدل کاملاً لوکس سوپر واگنییر رو معرفی کرد که کل کابینش با چرم پوشیده شده بود و به تجهیزات فوق‌العاده‌ای برای اون زمان مثل درب صندوق بار برقی مجهز شده بود که حتی امروزه هم یه آپشن لوکس به حساب میاد
          جیپ سوپر واگنییر رسماً اولین شاسی‌بلند لوکس دنیا است، این ماشین زمانی ساخته شد که مرسدس بنز نمیدونست شاسی‌بلند لوکس چیه، حتی رنجروور هم که بعضی‌ها ادعا میکنن اولین شاسی‌بلند لوکس دنیاس چهار سال بعد از سوپر واگنییر معرفی شد

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. شاهین

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1086 ديدگاه)

      این همه پول بدی ماشین ده سال پیشو بخری که از ساده ترین رقبا هم عقب افتاده باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    3. مانی

      ۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      amirmachin
      کامنت های hossein رو بخون بعد میفهمی چرا گفتم…
      بحث گرند بود که ۸۴ اومد
      سوپر واگونیر ۶۶ اولی بود با کلی آپشن و موتور ۲۷۰ اسبی
      کسی انکار نکرده(شاید یکمی)
      نگران من نباش اطلاعات غلط دادم بیا مطالعه مطالعه کن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amir Machine

        ۲ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1071 ديدگاه)

        کمی با ادب بیشتری حرف بزنی هم بد نیست
        ضمناً من اشتباهی در کامنت Hossein نمیبینم
        جیپ واگنییر سال ۶۳ معرفی شد و رسماً اولین شاسی‌بلند لوکس دنیا بود
        واگنییر از ابتدا طبق استاندارهای اون زمان لوکس بود، سوپر واگنییر و گرند واگنییر نسخه‌های لوکس‌تر بودن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. محمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با احترام به حریف مقابل تویوتا
    که به نظرم نیازه از نظر طراحی (بیشتر داخلی) بروز بشه
    رای من جیب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. محمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    طراحی تویوتا ۲۰۰۹
    و طراحی جیپ ۲۰۱۷
    چرا تویوتا اینقدرررر از تغییر نسل پرادو غافله؟؟؟
    تفاوت فاحش فروشش رو با همین جیپ نمیبینه؟؟؟
    این حسن تویوتاست که از ۱۰ سال پیش خودرو قابل احترامی واسه امروز داره
    اما کم کاری تویوتا هم هست روی پرادو
    حیف پرادو
    پرادو بالاتر از تویوتا خودش یه برند و متر و معیار خودروهای شاسی بلنده
    اما حیفه که اینقدررر از فضای روز شاسی بلندها داره دور میشه
    تو روزایی که هر هفته یه شاسی بلند جدید رونمایی میشه
    روزایی که حتی سدانها قربانی تب شاسی بلند سواری میشن
    وقتی که
    خود تویوتا هم این کارو با خودروهای جدیدش خوب میکنه مثل CHR
    نباید پرادو از غافله عقب بمونه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. AMIR / ARMI

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1302 ديدگاه)

      CHR فروشش بالاست
      تغیر نسل دادن هر چند سال یه بار براش واجبه
      چون نباید فروشش کاهش پیدا کنه
      ولی لندکروز یا پرادو فروششون در حدی نیست که بشه روشون تمرکز کرد
      تویوتا حتی اگه الان پرادو جدید رو بیرون بده فروشش فقط چند هزار تا افزایش پیدا میکنه
      چون این سگمنت در دست امریکایی هاست تویوتا نمیتونه موفق بشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. hossin

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (83 ديدگاه)

        قبلا هم گفتم
        تو چندتا کلاس خودرویی امریکاییها بی رقیب هستن از لحاظ امار فروش /محبوبیت/ پرفورمنس/ قیمت
        شاسی بلند یکی از اون کلاسها هستش
        شورولت سابربن.شورولت تاهو و فورد اکسپلورر ۳ شاسی بلند پرفروش امریکا در ۲۰۱۸ بودن که فروش بالایی رو ثبت کردن
        حتی کلاس وانتها هم که خیلی نزدیکه به شاسی بلندها امریکایی ها با وجود داشتن فورد سری اف که ۴۴ ساله پرفروش ترین ماشین امریکاست و سال ۲۰۱۸ هم شد دومین ماشین پرفروش جهان این حرف من رو اثبات کرده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. حمیدرضا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    عقلم میگه پرادو قلبم میگه رانگر
    من همیشه به ندای قلبم گوش میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Landscape

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (176 ديدگاه)

    اینا چرا تست تصادف ندارن؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. تویوتا موتورز

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    پرادو یه به روز رسانی اساسی لازم داره
    با توجه به علاقه ای که به پرادو دارم ولی منطق میشگه رانگلر حریف قدرتمندی تو این کلاس هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. mohammad FM480

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    پرادو.
    چرا باید اینقدر فلز بدنه از همه جای کابین مشخص باشه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. amin

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    با احترام به پرادو
    رای من سلطان کوه و جنگل و بیابان…جیپ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. امیر

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2852 ديدگاه)

    با احترام به پرادو دوس داشتنی انتخابم قطعا رانگلر افسانه ای
    از هر نظری برتری چشمگیری داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. ALIREZA

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    کسی با جیپ رانگلر شوخی نکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. سعید 110

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من احترامی که برای تویوتا و فرهنگی که تو این کمپانی هست رو برای هیچ برند دیگه ای قائل نیستم .ولی خداییش این کلاس و سبک فکری جامعه هدف این کلاس آفروده که هم آفرود و هم طراحی جعبه ای نمادش جیپه و بس !!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. حامد

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگر قیمت تویوتا و جیپ یکسان بود به جیپ رای می دادم ولی قیمت ها خیلی متفاوت است…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. Hemichan

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (718 ديدگاه)

    جیپ
    نماد آفرود و اولین آفرودر رسمی دنیا و همچنان بهترین آفرودر دنیا که حتی هامر هم تنها چندسال دربرابر جیپ دوام آورد
    ماشینی با ظاهر رتروی کلاسیک که
    حتی مثل اولین مدل ها قسمتهای فلزی از داخل کابین دیده میشه که زیبایی وحشیشو صد چندان میکنه
    و این شاهکار فقط از جیپ و کرایسلر بر میاد
    کلاهم رو به نشانه احترام
    برای مهندسان جیپ برمیدارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا