قیمت مدلهای مختلف جیپ واگنییر و گرند واگنییر، از 58 تا 110 هزار دلار
اگر مطلب معرفی جیپ واگنییر و گرند واگنییر جدید را خوانده باشید، میدانید که تفاوتهای زیادی بین این دو مدل وجود دارد باوجوداینکه هردو بدنهٔ مشترکی دارند؛ اما غیر از کلمهٔ گرند، یک تفاوت بزرگتر هم بین این دو مدل به چشم میخورد که آن قیمت است. قیمت واگنییر از 59,995 دلار (با احتساب 2 هزار دلار هزینهٔ حمل تا مقصد) آغاز میشود درحالیکه قیمت پایهٔ گرند واگنییر 88,995 دلار است که اختلافی 30 هزار دلاری را نشان میدهد؛ اما این همهٔ ماجرا نیست زیرا قیمت بالاترین تیپ گرند واگنییر با همهٔ تجهیزات از 105,995 دلار آغاز میشود و اگر پکیج پریمیوم برای آن سفارش داده شود این رقم به 109,980 دلار میرسد.
این استراتژی قیمتگذاری گرند واگنییر نشان میدهد که جیپ میخواهد حداقل از لحاظ قیمت از اکثر رقبای خود مثل کادیلاک اسکالید، بامو X7 و مرسدس بنز GLS فرارتر باشد. اینکه آیا این استراتژی نتیجه خواهد داد یا نه را فقط زمان مشخص خواهد کرد. گرند واگنییر قیمت پایهٔ بسیار بالاتری نسبت به بامو X7 با قیمت پایهٔ 75,895 دلار، مرسدس بنز GLS با 77,050 دلار و کادیلاک اسکالید با 77,490 دلار دارد اما درعینحال اسیوویهای لوکس گرانتری هم از آن وجود دارد مثل رنجروور که قیمت آن از 94 هزار دلار آغاز میشود.
اما با وجود این برچسب قیمت بالا، گرند واگنییر وعدهٔ ارائهٔ تجهیزات فراوانی مثل پله رکابهای برقی جمع شونده، تنظیم برقی 24 جهتهٔ صندلیهای جلو، کنترل تهویهٔ چهار منطقهای، سیستم صوتی مکینتاش، سیستم سرگرمی عقب و چرمهای گرانتر را داده است. از سوی دیگر، هرچند واگنییر نمایشگرهای متعدد داخلی و متریال داخلی پریمیوم گرند واگنییر را از دست میدهد اما ارزانترین تیپ آن هنوز هم تجهیزات زیادی را ارائه میکند. خانوادهٔ این مدل از واگنییر سری I محرک عقب با قیمت 59,995 دلار آغاز شده و در گرانترین و مجهزترین مدل به واگنییر سری III چهارچرخ محرک با قیمت 77,995 دلار میرسد. این یعنی قیمت پایهٔ واگنییر هم از شورلت تاهو با 50,295 دلار و فورد اکسپیدیشن با 51,690 دلار گرانتر است اما بااینوجود اسیووی جیپ تجهیزات بیشتری را ارائه میکند.
البته ارزانترین نسخهٔ واگنییر یعنی سری I محرک عقب در ابتدا قابل خریداری نیست که این یعنی فعلاً سری II محرک عقب با قیمت پایهٔ 69,995 دلار ارزانترین نسخهٔ این خودرو محسوب میشود. بهجز سری I، برای دو تیپ بعدی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم با پرداخت 3 هزار دلار اضافی قابل سفارش خواهد بود. این سامانه اما در گرند واگنییر بهصورت استاندارد ارائه میشود.
واگنییر و گرند واگنییر هردو با پیشرانههای V8 عرضه میشوند اما موتور واگنییر از نوع 5.7 لیتری هیبریدی خفیف با 392 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور است درحالیکه زیر کاپوت گرند واگنییر یک نمونهٔ 6.4 لیتری V8 با 470 اسب بخار قدرت و 617 نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد. فعلاً در ابتدا این خانواده در هفت نسخهٔ مختلف ارائه شده و همگی از نیمهٔ دوم امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهند شد اما از تابستان تیپ اُبسیدین هم برای گرند واگنییر ارائه خواهد شد.