معرفی رسمی نسل جدید جیپ گرند چروکی دو ردیفه همراه با نسخهٔ هیبریدی

پنج‌شنبه 8 مهر 1400 - 03:30
مطالعه 12 دقیقه
Jeep-Grand_Cherokee-2022-1024-19
وقتی اوایل امسال جیپ از نسل جدید گرند چروکی در قالب نسخهٔ سه ردیفهٔ L پرده‌برداری کرد، می‌دانستیم که به‌زودی نسخهٔ دو ردیفهٔ آن‌هم از راه خواهد و...
تبلیغات

وقتی اوایل امسال جیپ از نسل جدید گرند چروکی در قالب نسخهٔ سه ردیفهٔ L پرده‌برداری کرد، می‌دانستیم که به‌زودی نسخهٔ دو ردیفهٔ آن‌هم از راه خواهد و حالا سرانجام این اتفاق رخ داده است. گرند چروکی دو ردیفه ظاهر تقریباً یکسانی با برادر سه ردیفهٔ خود دارد اما فاصلهٔ محوری آن با 126 میلی‌متر کاهش به 2,964 میلی‌متر رسیده و برای اولین بار در تاریخ این نام باسابقه، قوای محرکهٔ هیبریدی هم برای آن ارائه شده است.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو که گرند چروکی 4xe نام دارد، از همان قوای محرکهٔ رانگلر 4xe پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم 375 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور است و به لطف یک پکیج باطری 17 کیلووات ساعتی می‌تواند تا 40 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. برد کلی این نسخه هم 710 کیلومتر اعلام شده است.

اما علیرغم ارائهٔ این نسخهٔ هیبریدی، جیپ به فکر کسانی که همچنان خواهان پیشرانه‌های سنتی V6 و V8 هستند هم بوده و همان موتور آشنای 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی را برای گرند چروکی جدید ارائه کرده است. این موتور 293 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور دارد اما کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ موتور 5.7 لیتری V8 بروند. این موتور با تولید 357 اسب بخار قدرت و 529 نیوتن متر گشتاور، ظرفیت یدک کشی 3260 کیلوگرمی را فراهم می‌کند که از ظرفیت 2810 کیلوگرمی نسخهٔ V6 بیشتر است.

نسل جدید گرند چروکی در چهار تیپ مختلف بنام‌های لاردو، لیمیتد، تریل‌هاوک، اوورلند و سامیت ارائه می‌شود اما احتمالاً اکثر طرفداران از وجود تیپ آفرودی تریل‌هاوک خوشحال خواهند شد. این نسخه به تعلیق بادی با 287 میلی‌متر ارتفاع از زمین، لاستیک‌های آفرودی، قفل دیفرانسیل عقب و دیگر قطعات آفرودی مجهز است که به عبور از مسیرهای سخت و خشن کمک می‌کنند.

هرچند مدل‌های پایهٔ گرند چروکی به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه می‌شوند اما جیپ بسته به تیپ، چند نوع سامانهٔ چهارچرخ محرک شامل کوادرا ترک I، کوادرا ترک II و کوادرا درایو II را برای آن ارائه می‌کند. در همهٔ این سیستم‌ها زمانی که تشخیص داده شود نیازی به کشش اضافی نیست، به‌منظور کاهش مصرف سوخت ارسال نیرو به چرخ‌های جلو متوقف می‌شود.

گرند چروکی دو ردیفهٔ جدید در داخل هم دقیقاً مثل بیرون تقریباً با برادر هفت‌نفرهٔ خود یکسان است که این یعنی در اینجا هم شاهد همان فضای لوکس و تکنولوژی‌هایی مثل سیستم صوتی مکینتاش هستیم که در واگنییر دیده‌ایم. نسل جدید جیپ گرند چروکی دو ردیفه اواخر امسال با مدل 2022 راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد اما کسانی که خواهان نسخهٔ هیبریدی 4xe هستند باید تا اوایل سال 2022 منتظر بمانند. جیپ فعلاً قیمت این نسخه را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود کمی از مدل L با قیمت پایهٔ 38,635 دلار ارزان‌تر باشد.

 

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.