معرفی نسخهٔ کاملاً جدید جیپ گرند چروکی L، بزرگ‌تر، لوکس‌تر، مدرن‌تر

جمعه 19 دی 1399 - 06:30
مطالعه 17 دقیقه
Jeep-Grand-Cherokee-L-4
جیپ از نسخهٔ کاملاً جدیدی از گرند چروکی با نام گرند چروکی L پرده‌برداری کرده که نسخه‌ای لوکس و سه ردیفه است و در کنار نسخهٔ دو ردیفهٔ کنونی به...
تبلیغات

جیپ از نسخهٔ کاملاً جدیدی از گرند چروکی با نام گرند چروکی L پرده‌برداری کرده که نسخه‌ای لوکس و سه ردیفه است و در کنار نسخهٔ دو ردیفهٔ کنونی به بازار عرضه خواهد شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، طراحی بیرونی گرند چروکی L تفاوت‌های زیادی با نسخهٔ کنونی دارد ولی همچنان شکل آشنای یک جیپ اصیل را حفظ کرده است. قسمت جلویی خودرو با چراغ‌های باریک افقی و جلوپنجرهٔ هفت‌قسمتی، شباهت زیادی به کانسپت گرند واگنییر دارد و بسته به تیپ خودرو، طراحی سپر هم متفاوت است.

در نمای جانبی، طول اضافهٔ گرند چروکی L کاملاً مشخص است زیرا فاصلهٔ محوری خودرو به 3,091 میلی‌متر افزایش یافته و طول کلی به 5,204 میلی‌متر رسیده است. در این نما، خط سقف مثل گرند واگنییر تقریباً صاف است و با تریمی کرومی به سمت شیشهٔ عقب جریان پیدا کرده است. همچنین برای اولین بار رینگ‌های 21 اینچی هم ارائه شده‌اند. ویژگی مهم عقب خودرو نیز چراغ‌های LED باریکی است که البته فرم کلی آن‌ها آشنا به نظر می‌رسد. به‌طورکلی، طراحی بیرونی گرند چروکی L تکاملی ظریف اما قابل‌توجه نسبت به مدلی دارد کی طی دههٔ گذشته به آن عادت کرده‌ایم.

داخل گرند چروکی L اما تفاوت فاحشی با نسخهٔ کنونی دارد زیرا در اینجا داشبورد کاملاً جدیدی به چشم می‌خورد که یک نمایشگر 8.4 اینچی لمسی استاندارد یا 10.1 اینچی سفارشی را در خود جای می‌دهد. هردوی این نمایشگرها از جدیدترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی UConnect 5 فیات-کرایسلر به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره‌مند هستند. این اس‌یووی هفت‌نفره به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی 10.3 اینچی هم مجهز است که قابل تنظیم بوده و می‌تواند اطلاعات مختلفی مثل سیستم دید در شب را به نمایش درآورد.

در گرند چروکی L با افزودن به فاصلهٔ محوری و همین‌طور ردیف سوم صندلی‌ها، حالا در صندوق بار فضایی به حجم 485 لیتر وجود دارد که با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم این رقم به 1330 لیتر افزایش پیدا می‌کند. درصورتی‌که صندلی‌های ردیف دوم هم جمع شوند فضای باری به حجم 2400 لیتر فراهم می‌شود. گرند چروکی L در چهار تیپ مختلف ارائه می‌شود که اولی لاردو نام دارد و به‌صورت استاندارد به غربیلک فرمان چرمی با قابلیت تنظیم دستی، نمایشگر 8.4 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و رینگ‌های 18 اینچی مجهز است.

در تیپ بعدی بنام لیمیتد، تودوزی چرمی، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های ردیف اول و دوم، سیستم صوتی آلپاین با نُه بلندگو و رینگ‌های 20 اینچی سفارشی هم به موارد قبلی اضافه می‌شوند. لوکس‌ترین و بالاترین تیپ گرند چروکی L هم سامیت نام دارد که از سردکن صندلی‌های ردیف اول و دوم، حافظه و ماساژور صندلی‌های جلو، سیستم صوتی مکینتاش با 19 بلندگو، دستیار فعال رانندگی و نمایشگر 10.1 اینچی استاندارد برخوردار است.

جیپ مثل همیشه روی توانایی‌های آفرود گرند چروکی L هم تمرکز زیادی داشته و به همین دلیل گیربکس کمکی دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی عقب را به همراه سه نسخهٔ مختلف از سامانهٔ چهارچرخ محرک Quadratrac را برای آن ارائه کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این ماشین سیستم تعلیق بادی Quadra-Lift است که پنج حالت مختلف را ارائه می‌کند. در حالت عادی، ارتفاع خودرو از سطح زمین 210 میلی‌متر است، در حالت آفرود این ارتفاع 40 میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند و در حالت آفرود 2 نیز 60 میلی‌متر دیگر به آن افزوده می‌شود. در این سیستم حالتی بنام آئرو هم وجود دارد که ارتفاع خودرو را 20 میلی‌متر نسبت به حالت عادی کاهش می‌دهد.

فیات-کرایسلر در گرند چروکی L سرانجام از پلت‌فرم سالخوردهٔ دایملر دست کشیده و از پلت‌فرم جدید خود بنام جورجیو استفاده کرده است؛ اما بااین‌وجود، در زیر کاپوت خودرو تغییری صورت نگرفته و موتور پایه همچنان همان 3.6 لیتری V6 پنتااستار با 290 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است. برای تیپ‌های اوورلند و سامیت هم موتور 5.7 لیتری V8 همی قابل انتخاب خواهد بود که 357 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و انتقال قدرت استاندارد از نوع محرک عقب است اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. گرند چروکی L با موتور شش سیلندر می‌تواند تا 2800 کیلوگرم و با موتور هشت سیلندر تا 3270 کیلوگرم را بکسل کند.

برای گرند چروکی L مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هم به‌صورت استاندارد در نظر گرفته شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عبور و مرور عقب، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، هشدار خروجی از خط و دستیار حفظ حرکت میان خطوط اشاره کرد. علاوه بر این، دستیار فعال رانندگی هم به‌صورت استاندارد در تیپ سامیت استاندارد و به‌صورت سفارشی در دیگر تیپ‌ها ارائه می‌شود. جیپ فعلاً قیمت‌گذاری گرند چروکی L را اعلام نکرده است.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.