جیپ

معرفی رانگلر ویلیز 4xe، نسخه‌ای پایه برای آفرودر هیبریدی جیپ

جیپ نسخه جدیدی از رانگلر را با نام ویلیز ۴xe معرفی کرده است. این نسخهٔ پایهٔ جدیدی برای رانگلر ۴xe پلاگین‌هیبریدی خواهد بود. مثل ۴xe معمولی، این نسخهٔ ویلیز جدید هم از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و پکیج باطری ۱۷ کیلووات ساعتی ۴۰۰ ولتی نیکل منگنز کبالت استفاده می‌کند. این سیستم مجموعاً ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

ویلیز ۴xe در بیرون به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلو و مه شکن‌های LED، محافظ‌های رکاب، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی مشکی‌رنگ با لاستیک‌های ۲۵۵ مجهز است. علاوه بر این، روی کاپوت برچسب ویلیز دیده می‌شود و قلاب‌های بکسل جلو و عقب، لوگوی جیپ و نشان Trail Rated نیز با تریم آبی‌رنگ تزئین شده‌اند.

تجهیزات این رانگلر جدید هم شامل سیستم صوتی آلپاین با ۹ بلندگو، کف‌پوش‌های چهارفصل و دیفرانسیل لغزش محدود عقب می‌شود درحالی‌که نمایشگر ۸.۴ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect و پکیج سان اند اسکرین هم برای آن قابل سفارش خواهد بود که سقف جمع شوندهٔ برقی را به همراه دارد.

در رانگلر ۴xe سه حالت رانندگی شامل هیبریدی، الکتریکی و eSave وجود دارد که اولی از قدرت پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی باهم استفاده می‌کند. در حالت الکتریکی، خودرو صرفاً با نیروی موتور الکتریکی حرکت می‌کند تا زمانی که شارژ باطری‌ها به اتمام برسد یا راننده گاز را تخته کند. در حالت eSave هم استفاده از نیروی پیشرانهٔ بنزینی در اولویت قرار دارد که باعث صرفه‌جویی در شارژ باطری‌های برای استفاده‌های بعدی می‌شود.

مثل دیگر مدل‌های رانگلر، این ویلیز ۴xe را هم می‌توان با استفاده از قطعات مختلف موپار سفارشی‌سازی کرد. قیمت این خودرو بدون احتساب هزینهٔ ۱,۵۹۵ دلاری حمل تا مقصد از ۵۳,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود و قرار است در سه‌ماههٔ چهارم امسال به دست خریداران برسد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    برا نسخه پایه خدایی بد نیست البته بازم تو این قیمت رقیب زیاد داره.

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. mostafa

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (131 ديدگاه)

      کدوم آفرودر هیبریدی با موتور الکتریکی متصل به گیربکس رقیب این ماشین هستش ؟ اونم با ۵۳ هزار دلار قیمت ؟

      موافقم 28
      مخالفم 0
      1. R@min

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1695 ديدگاه)

        یه موتور الکتریکی متصل به گیربکس چه برتری می تونه داشته باشه ؟؟

        موافقم 6
        مخالفم 16
        1. mostafa

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (131 ديدگاه)

          به این صورت که نمودار قدرت و گشتاور مشابه موتور درون سوز رو میده ! وزن اضافی روی هیچ محوری نیست برخلاف سیستم های دیگه که موتور به محور وصل و روی محور هستش پس تقسیم وزن رعایت میشه همچنین پیچیدگی کم تری داره و در صورت خرابی هم هیچ کدوم از محور های محرک از دست نمیره برخلاف سیستم مشابه که اگه مشکلی پیش بیاد محوری که موتور بهش وصله از کار میوفته

          موافقم 21
          مخالفم 0
        2. R@min

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1695 ديدگاه)

          این موتوری الکتریکی که روی رانگلر هست انقدر ضعیفه که روی محوری نصب میشد اصلا کارایی نداشت و در محصولات هیبرید چهارچرخ لازم هیبرید مثل تاندرا موتور الکتریکی رو محور نمیزارن چون انقدری می فهمن که رو این سبک ماشین نباید اینکارو کرد و این کار در کراس اوورهای شهری انجام میشه.
          گذاشتن این موتور برای دریافت مشوق مالیاتی بود وگرنه هیچ تاثیری رو هیچ کدوم موارد نداره و همچنین دو موتور الکتریکی داره.
          دامنه گشتاور بسیار بیشتری از موتور بنزینی میده که خودش مشکل سازه.

          تنها دلیل استفاده از این ساختار دریافت مشوق مالیاتی و مصرف بسیار بد موتور بنزینی هست. این تیپ با ۵۰ هزار دلار تقریبا هیچ امکانات دیگه ای نمیده و تقریبا یه آفرودر پایه هست.

          موافقم 5
          مخالفم 17
        3. mostafa

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (131 ديدگاه)

          تا جایی که من میدونم روبیکان و صاحرا 4xe شامل مشوق مالیاتی فدرال نمیشن
          این خودرو به قدری کار امد بوده که خیلی سریع به پرفروش ترین خودروی پلاگین هیبریدی بازار امریکا تبدیل شد
          خود جیپ هم گفته بود که این کارامد ترین و سبز ترین رانگلری هست که ساختیم
          از یه جهت دیگه هم میگی که گشتاور زیادی داره این موتور الکتریکی و از طرفی میگی ضعیف و به درد نخور هستش
          و یه چیز دیگه این موتور به گیربکس وصل هستش و گشتاور رو به گیربکس میده نه به محور کخ دردسر ساز بخواد بشه تا الان هم چنین مشکلی با کنترل گشتاور گزارش نشده
          من نمیدونم قبل برانکو طرفدار چی بودی ولی رانگلر معیار فورد برای ساخت برانکو بود این رو به یاد داشته باشم

          موافقم 11
          مخالفم 3
        4. R@min

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1695 ديدگاه)

          برای اینکه از بحثی فرار کنی کسی رو به طرفداری از چیزی نچسبون که خیلی چیپ و لوسه این حرکت و اتفاقا منم خیلی رانگلرو دوست دارم.
          این ماشین مشوق مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری داره و این داستان سرایی سبز ترین رانگلر و صغری کبری های بعدش ربطی به سوال من نداشت.
          اون اول پرسیدم چه برتری داره نسبت به بقیه که برام محل قرارگیری موتورو گفتی و حالا هم این.
          این ماشین در حالت ترکیبی ۶۳۷ نیوتن میده که ۲۴۵ نیوتنش برای موتور الکتریکی هست که اگر ماشین بخواد با این موتور کار کنه فقط ۳۵ کیلومتر برد داره و این موضوع رو میشه با یه باک چهارلیتری پشت ماشین در هر مسیری مخصوصا تریپ های آفرودی برطرف کرد. به این میگن یه موتور بدردنخور ضعیف که صرفا برای موضوعی که گفتم گذاشته شده.

          قدرت به گیربکس میده گیربکس به کجا میده ؟؟!!! میده به هوا ؟؟ این ماشین سیستم کنترل گشتاور برداری مثله تاندرا و f150 هیبرید نداره که گشتاور ترکیبی رو در گیربکس مدیریت کنه.
          برو چنل lite brite یا فروم های رانگلر اونجا نظرات مالک واقعی رو بخون نه یه مشت یوتیوبر که کارشون قرقره کردن حرفای کمپانی هست.

          این ماشین نسبت به قیمتش بالاش چیزی ارائه نمیده و اینو در قیاس با خود تریم های دیگه رانگلر میگم بخش اعظم فروش جیپ هم همیشه تریم های پایه بوده و هست چون هر مالکی رانگلرشو برای نیاز خودش تیون می کنه. اگر طرفدار رانگلری باید این چیزارو بدونی.

          موافقم 3
          مخالفم 11
        5. mostafa

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (131 ديدگاه)

          این که میزان پیمایش خودرو در حالت الکتریکی کم هست ربطی به ضعیف بودن موتور نداره و به ظرفیت باتری ارتباط داره این یک . دوم اینکه اصلا اگه هدف میزان پیمایش بود چرا به گیربکس وصلش کردن چون گیربکس فقط اتلاف انرژی داره هدف اینجا ترکیب خروجی موتور الکتریکی و موتور بنزینی هستش که معمولا اعداد خروجی رو هم با هم اعلام میکنن نه جدا ۶۳۷ نیوتون متر گشتاور برای یه خودروی چهار سیلندر فوق‌العاده هستش همچنین مصرف سوخت 4xe حدود ۱۹ mpg باید باشه که کم مصرف ترین رانگلر تا الان هستش و سوم اینکه منظور از اینکه قدرت رو به گیربکس میده اینه که گیربکس با توجه به همون چیزی که خودرو نیاز داره قدرت رو در دنده های مختلف به محور می‌رسونه پس نمودار تحویل قدرت و گشتاور به سر چرخ مثل قبل انجام میشه این همون راهی هستش که توی فرمول یک هم استفاده میشه گشتاور لحظه ای وجود نداره و صرفا موتور الکتریکی کمک کننده هستش

          موافقم 6
          مخالفم 2
        6. R@min

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1695 ديدگاه)

          من راجب قدرت موتور الکتریکی حرف می زنم به موتور چهار سیلندرش چه ربطی داره ؟؟؟
          هدف تکنولوژی هیبرید کاهش مصرف سوخت و رد کردن استانداردهای آلایندگی و مالیاتی هست.

          من دارم میگم این ماشین سیستم کنترل گشتاور نداره از سیستم انتقال فرمول ۱ مثال میزنی ؟؟؟ حالت خوبه ؟؟ این ماشین فقط یه مبدل گشتاور داره. قشنگ برو راجب این ماشین مطلب بخون هی تو هر کامنت شاخه به شاخه نپری.

          موافقم 3
          مخالفم 5
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    از این پست استفاده میکنم تا یه نکته رو بگم.من همیشه گفتم بازم میگم سایت پدال با تمام خوبیهاش هیچ وقت نتونسته جانب داریش رو از اروپاییها مخفی کنه و این باعث میشه بسیاری از اخبار آمریکایی کار نشه یا سر سری رد بشن.مثال لینکلن نویگیتور سفارشی که دیگه تو لوکس بودن کسی نمیتونه ادعا کنه بالاتر از این هم هست هنوز کار نکردن یک ماه شد.دیروز پست گذاشتن زیباترینها به انتخاب پدال فقط دوتا آمریکایی بود که یکیش هم مشترک با اروپایی.بدون شک اونم برا گول زدن ما بود.یعنی وقتی صحبت از زیبایی میشه امکان اسم نبردن از بی نهایت الهه زیبایی دهه 50 و60 و70 آمریکا هست.فکر کنید طرف اون کاسه واجبی 911 رو انتخاب کرده ولی اسمی از کوروت شلبی چلنجر ریویرا ووو نیست.این کامنت رو تو پست دیشب گذاشتم که پدال پاک کرده.به هر حال هر کاری هم که بکنن دیگه نمیشه جلوی پیشروی آمریکا رو گرفت و این غصه های پدال از عظمت آمریکا بی فایدست.برید سایتهای خودرویی دنیا رو ببنید که تمام پستها راجب موستانگه ولی پدال انگار نه انگار.چیکارش کنیم که آشغال مازراتب دیده نمیشه و تمام دنیا دارن راجب مویتانگ حرف میزنن بریم بگیم نکنید راجب برترین اسپرت تاریخ حرف نزنید.الان پدالیها میان میگن ببین دارم میرقصم…آمریکا خدای جهان هستی

    موافقم 15
    مخالفم 16
    1. miladzm

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      نه داداش متعصبانه نظر نده
      آلمان و آمریکا در کنار هم از همه نظر نسبت به بقیه بالاتر و برتر هستن در همه موارد دیگه هم همینطور و کسی نمیتونه به گرد پاشون هم برسه
      آمریکا یه جیمز وب فرستاده هوا که ارزش و هزینه تولیدش از بودجه سالانه خیلی از کشور ها بالاتره و در کنار آلمان بهترین ها هستن
      اگه دقت کنی متوجه میشی که نویسندگان عزیز پدال هیچ خودروی آسیایی رو توی لیست بهترین های خودشون انتخاب نکرده بودن که این نشون میده اونها تفاوت بهترین ها و خودرو های معمولی رده پایین رو که از همه لحاظ ضعیف تر از آلمانی ها و آمریکایی ها هستن رو متوجه میشن .

      موافقم 5
      مخالفم 5
    2. M.Kkarimi

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (860 ديدگاه)

      کم مونده یه بت ازش درست کنه صبح و شب به پاش بپیچه …. !
      ترمز بگیر یکم جلو پاتو هم نگاه کن … مث تو کم تو تاریخ نبودن …!!
      از سر سلیقه نویسنده های پدال تو انتخاب خودرو مورد علاقشون هم داره فشار میخوره ..!!!

      موافقم 2
      مخالفم 4
    3. Taha Malek

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (914 ديدگاه)

      اوکی میتونی با یک خدافظی کل کاربران ماشین باز پدال رو خوشحال کنی
      و اخبار روز دنیا رو در سایت معتبر که فقط از ماستنگ مینویسن دنبال کنی

      موافقم 0
      مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا