درگ هیولاهای آفرود گروه کرایسلر، رانگلر 392 در برابر رم TRX

جمعه 20 فروردین 1400 - 08:30
مطالعه 2 دقیقه
Wrangler-Ram-TRX-1
آفرودرهای قدرتمند امروزه بازار خوبی دارند و به همین دلیل، گروه کرایسلر با جیپ رانگلر 392 و رم TRX به‌طور پررنگی در این بخش حاضر شده است. حال کانال...
تبلیغات

آفرودرهای قدرتمند امروزه بازار خوبی دارند و به همین دلیل، گروه کرایسلر با جیپ رانگلر 392 و رم TRX به‌طور پررنگی در این بخش حاضر شده است. حال کانال یوتیوب «فست لین تراک» این دو هیولای آفرود آمریکایی را گیر آورده و طبیعی است که بین آن‌ها مسابقهٔ درگ برگزار کند. TRX به پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که 702 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که در سینهٔ رانگلر 392 پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 تنفس طبیعی با 470 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. در هردو خودرو انتقال نیرو به چهارچرخ از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

در مسابقهٔ اول به نظر می‌رسد TRX کمی زودتر حرکت را آغاز می‌کند اما این خیلی مهم نیست زیرا پیکاپ رم به‌طور قابل‌توجهی از جیپ سریع‌تر است و رانگلر هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. در درگ دوم، رانندهٔ TRX منتظر لانچ رانگلر می‌ماند و سپس حرکت را آغاز می‌کند. به همین دلیل، نتیجهٔ این درگ بسیار نزدیک‌تر از درگ قبلی است اما بااین‌حال بازهم برنده TRX است البته این بار با اختلافی بسیار کمتر.

هرچند رانگلر 392 بازندهٔ این رقابت بود اما این ماشین هنوز هم بسیار سریع است زیرا بااینکه این ویدئو در ارتفاع زیادی از سطح دریا گرفته شده اما پیشرانهٔ تنفس طبیعی همی هنوز هم می‌تواند جیپ را ظرف 5.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند. به گفتهٔ سازنده، این عدد در ارتفاع هم‌سطح دریا 4.5 ثانیه خواهد بود درحالی‌که پیمودن مسافت 400 متر هم 13 ثانیه طول می‌کشد. طبق مشخصات رسمی، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت رم TRX هم 4.5 ثانیه و زمان 400 متر آن 12.9 ثانیه است اما در این ویدئو خیلی سریع‌تر به نظر می‌رسید. البته ارتفاع زیاد ممکن است موجب برتری پیشرانهٔ سوپرشارژ رم شده باشد.

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.