مرحلهٔ مقدماتی، گروه پانزدهم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس، دوئل پنجم
نتایج دوئل قبلی بین فولکسواگن توآرگ و لکسس RX
مجموع آراء: 1079
آراء فولکسواگن: 598
آراء لکسس: 481
پیروز دوئل: فولکسواگن توآرگ با کسب 55 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
رنجروور اسپرت | آئودی Q7 |
آئودی Q7 | |
لینکلن ناتیلوس | جنسیس GV80 |
لینکلن ناتیلوس | |
لندروور دیسکاوری | بامو X5 |
بامو X5 | |
لینکلن اویاتور | آکورا MDX |
لینکلن اویاتور | |
لکسس RX | فولکسواگن توآرگ |
فولکسواگن توآرگ | |
جیپ گرند چروکی L | لکسس GX |
؟ | |
مرسدس بنز GLE | ولوو XC90 |
؟ | |
کادیلاک XT6 | اینفینیتی QX60 |
؟ |
لکسس GX
تاریخ معرفی: نمایشگاه گوانگژو 2009
پلتفرم: -
امتیاز از کارانددرایور: 5.0 از 10
فروش سال 2020 در آمریکا: 28,519 دستگاه
فروش نُه ماه اول 2021 در آمریکا: 23,859 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 6 سال یا 112 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود بالا، سواری ساکت و راحت، سیستمهای کمکرانندهٔ استاندارد فراوان، کابین بشدت ساکت
نقاط منفی: طراحی قدیمی، صندلیهای عقب ناراحت، فضای بار اندک در صورت باز بودن صندلیهای ردیف سوم، مصرف سوخت بالا
چکیده: اگر در یک شاسیبلند میان سایز لوکس به تواناییهای آفرود جدی نیاز دارید، GX یکی از محدود گزینههای بازار است اما باید با برخی مشکلات آن کنار بیایید
جیپ گرند چروکی L
تاریخ معرفی: ژانویهٔ 2021
پلتفرم: جورجیو فیات-کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10
فروش سال 2020 در آمریکا: 209,786 دستگاه
فروش ماه اول 2021 در آمریکا: 189,628 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود بالا، فضای لوکس کابین حتی در تیپهای پایینی، سیستم صوتی مسحورکنندهٔ مکینتاش، اضافه کردن صندلیهای ردیف سوم به خانوادهٔ گرند چروکی
نقاط منفی: قیمت گران اکثر تیپها و نسخههای مطلوب، پیشرانههای قدیمی
چکیده: گرند چروکی L علاوه بر ارائهٔ فضایی مناسب خانوادهها، همچنان به ویژگیها آفرودی برند جیپ وفادار مانده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ گرند چروکی L | لکسس GX460 | |
پیشرانه | 5.7 لیتری V8 | 4.6 لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | 357 اسب بخار | 301 اسب بخار |
گشتاور | 528 نیوتن متر | 446 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 6 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 6.1 ثانیه | 7.3 ثانیه |
مسافت 400 متر | 14.6 ثانیه | 15.7 ثانیه |
توقف از 96 | 42.3 متر | 40.5 متر |
شتاب جانبی | 0.75 جی | 0.72 جی |
حداکثر سرعت | 195 کیلومتر/ساعت | 180 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 13.8 لیتر ترکیبی | 14.7 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 87 لیتر | 72 لیتر |
وزن | 2450 کیلوگرم | 2390 کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | 3270 کیلوگرم | 2950 کیلوگرم |
طول | 5,204 میلیمتر | 4,879 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 3,091 میلیمتر | 2,789 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 480 تا 2395 لیتر | 340 تا 1832 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 6 یا نفر | 6 یا 7 نفر |
قیمت پایه آمریکا | 38,690 دلار | 54,475 دلار |
قیمت موردبررسی | 61,985 دلار | 54,475 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="98"]