جیپدوج

پیشرانه ۶ سیلندر استلانتیس با قدرت ۴۰۰ تا ۵۰۰ اسب بخار؛ جایگزین موتورهای همی

پس از انتشار شایعات مختلف، استلانتیس سرانجام از خانواده جدید پیشرانه‌های ۶ سیلندر خود رونمایی کرد. این پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با نام “هوریکین” شناخته می‌شود و قدرت پیشرانه‌های ۸ سیلندر، گشتاور نیروگاه‌های توربو و راندمان پیشرانه‌های ۶ سیلندر را در یک پکیج عرضه خواهد کرد. قرار است از این نیروگاه آهنین در پلتفرم‌های دیفرانسیل عقب استلانتیس در آمریکای شمالی استفاده شود.

اما منظور از قدرت پیشرانه‌های ۸ سیلندر چیست؟ پیشرانه هوریکین در حالت استاندارد قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۱۰ نیوتون متری تولید می‌کند درحالی‌که نسخه قوی‌تر این پیشرانه خروجی ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۴ نیوتون متری دارد. خروجی نهایی این پیشرانه‌ها بسته به نوع کاربرد آن‌ها خواهد داشت. برای مقایسه بد نیست بدانید پیشرانه ۵.۷ لیتری همی کنونی در محصولات جیپ و دوج قدرت حدود ۳۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۶ نیوتون متری تولید می‌کند و البته قدرت و گشتاور پیشرانه ۶.۴ لیتری نیز به حدود ۴۸۵ اسب بخار و ۶۴۴ نیوتون متر می‌رسد.

این یک طراحی جدید است که تنها از برخی جهات به پیشرانه ۴ سیلندر توربوی استلانتیس شباهت دارد. پیشرانه ۶ سیلندر جدید فقط به‌صورت تزریق مستقیم تولید می‌شود و خبری از تزریق ترکیبی یا پورت نیست. همچنین دو نسخه این پیشرانه دارای ۹۶ درصد قطعات مشترک هستند که شامل بلوک و طراحی گردش روغن می‌شود. تفاوت‌هایی نیز در بخش‌های داخلی، سوپاپ، ورودی هوا و خود توربوها وجود دارد. استلانتیس هنوز مشخصات یا اطلاعات تأمین‌کننده توربوها را منتشر نکرده است اما می‌گوید در آینده نزدیک مشخصات شرکای خود در تولید هوریکین را منتشر خواهد کرد.

نسخه استاندارد این پیشرانه نسبت تراکم ۱۰.۴ به ۱ دارد و ردلاین آن از ۵۸۰۰ شروع می‌شود. این پیشرانه با سوخت عادی کار می‌کند هرچند برای ارائه حداکثر پرفورمنس بهتر است از سوخت با اکتان ۹۱ استفاده شود. نسخه قوی‌تر این پیشرانه نسبت تراکم ۹.۴ به ۱ دارد و ردلاین آن از ۶۱۰۰ شروع می‌شود. برای این پیشرانه باید از سوخت سوپر استفاده کرد.

اما مزیت‌های پیشرانه جدید استلانتیس به قدرت آن محدود نمی‌شود. پیشرانه‌های خانواده همی در حال حاضر با طراحی بلوک آهنی تولید می‌شوند و وزن بالایی دارند. بلوک آلومینیومی هوریکین وزن کلی پیشرانه را کاهش داده است اما خب به لطف استفاده از توربوها و قطعات همراه، بخشی از کمبود وزن خنثی شده است. نسخه استاندارد این پیشرانه ۱۹۵ کیلوگرم وزن دارد. یکی از مهندسان استلانتیس می‌گوید نسخه قوی‌تر تنها ۵ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه استاندارد است. بد نیست بدانید وزن پیشرانه‌های ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری این خودروساز بین ۲۴۹ تا ۲۵۴ کیلوگرم است درحالی‌که وزن پیشرانه‌های ۶.۴ لیتری به ۲۷۲ کیلوگرم می‌رسد.

شاید با تعجب بگویید استلانتیس چرا در عصری که همه به سمت پیشرانه‌های الکتریکی حرکت می‌کنند یک پیشرانه بنزینی را از صفر طراحی کرده است. باید گفت اگرچه استلانتیس آماده آینده‌ای الکتریکی می‌شود اما این امر فوری رخ نمی‌دهد. این خانواده جدید از پیشرانه‌های درون‌سوز با در نظر گرفتن دستیار هیبریدی طراحی شده است هرچند این برند اشاره‌ای به تولید نمونه‌های هیبریدی نکرده است.

استلانتیس در اشاره به کاربردهای این پیشرانه کاملاً خساست به خرج داده است. این شرکت می‌گوید هوریکین را می‌توان در تمامی محصولات مجهز به پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار یا همی بکار برد. البته نباید انتظار عرضه این پیشرانه برای تمامی محصولات استلانتیس را داشت. در واقع توانایی نصب در این خودروها به معنی عرضه آن‌ها نخواهد بود. از طرف دیگر هوریکین اساساً برای خودروهای بازار آمریکای شمالی طراحی شده است و تنها محصولات صادراتی از آمریکا می‌توانند دارای این پیشرانه باشند. استلانتیس تائید کرده است این پیشرانه از ماه نوامبر تاکنون در خط تولید بوده است و اولین محصولات مجهز به پیشرانه هوریکین طی ماه‌های آتی روانه بازار خواهند شد. احتمالاً جیپ اولین برندی خواهد بود که از این پیشرانه استفاده می‌کند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    این موتور دست پخت داج و جیپ هست مدت هاس که شایعاتی در موردش شنیده میشه
    این موتور کاملا توسعه داده شده تا با سیستم هیبریدی در خودرو های پرفومرنس استفاده بشه
    حدس خود من اینه که با یه سیستم پلاگین هیبریدی با موتور های قوی الکتریکی جایگزین موتور های هلکت بشه
    و در ماشین های زیادی قرار به کار بره خودم انتظار دارم نسخه ترک هاوک نسل جدید گرند چروکی از همین ترکیب استفاده بکنه
    این موتور خی خیلی حرف ها برای گفتن داره

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۹
    1. Ferrari

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1707 ديدگاه)

      شما برای ادعات مدرکی هم داری؟؟
      https://www.motorbiscuit.com/return-of-slant-six-dodges-i6-tornado-engine-trigger-mopar-nostalgia/
      تو این سایت نوشته شده این موتور طرح الفارومئو بوده و اسم پروژه هم تورنادو بوده و قراره در یک کارخونه در مکزیک تولید بشه و برندهای جیپ داج و رم ازش استفاده کنن.
      با عقل هم جور درمیاد من یادم نیست که کرایسلر و برندهای زیرمجموعه، موتور الومینیومی سبک و کم حجم و با پرفورمنس بالا توسه داده باشن و شک دارم اصلا تواناییشو داشته باشن

      Stellpower reports the new I6 engine project carries the “Tornado” name. This is in line with the company’s tradition of naming engine projects after airplanes (i.e. Apache, Hurricane). The engine is currently an Alfa Romeo project, but may be built in a U.S. factory.

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۲
      1. AMIR / ARMI

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1122 ديدگاه)

        بله قبلا از اینکه اطلاعات دستی ازش منتشر بشه فکر میشد که این موتور برای محصولات الفا هستش حتی نوشته The engine is currently an Alfa Romeo project یعنی در حال حاضر پروژه الفا هستش . ولی اشتباه فکر میشد
        stellpower.com/news-2021/whats-in-the-new-gme-t6-tornado
        در لینک بالا گفته شده
        GME four-cylinder with two more cylinders added on
        GME موتو چهار سیلندر هستش با دو سیلندر اضافه
        One reason for the long time getting this engine into production was trying to keep it as small as possible in length, and we’ve been told it’s only slightly longer than the WGE 2.4 four-cylinder
        اینجا نوشته شده یکی از دلایل طولانی شدن برای ساخت این موتور این بود که سعی میشد کوچیک تر بمونه از موتور ۲.۴ لیتری WGE که روی اون شده اصلا شما بری سایت ALLPART گفتگو هارو بخونی به لینک پنتت این موتور سر بزنی که این زیر میزارمش میفهمی داج این موتور برای رقابت با موتور اکبوست فورد توسعه داده و برای محصولات تولید انبوه مثل پیکاپ ها هستش که تو کاخونه ای هم ساخته میشه که موتور های همی الان دان تولید میشن

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
  2. Nima

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1472 ديدگاه)

    اى کاش روى گلادیاتور استفاده بشه. اکثرا موتورش رو سوپرشارژ میکنن یا با همى براى آفرود هاى سنگین عوض میکنن. کیت سوپرشارژش ٨-١٠ هزار دلار قیمتشه اما سر چرخ ٣٧٠-٣٨٠ اسب میده. این موتور ۵٠٠ اسبى بیاد به جاش هم راندمان بهترى داره و هم قدرتش براى گلادیاتور عالیه. حتى نمونه ۴٠٠ اسبى هم براى گلادیاتور کافیه (اگر با اون موتور ١٠۵ اسبى الکتریکى هم ترکیب بشه که مجموعا بشه ۵٠٠ اسب دیگه بهترین ترکیبه.
    میشه rubicon 4Xe با ۵٠٠ اسب و مصرف فوق العاده عالى.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  3. sam

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1138 ديدگاه)

    برای‌کرایسلر خیلی‌خوب شد اومد زیر فیات و اروپاییا اگه به خودش بود تاابد میخواست از موتورای باستانی همی استفاده کنه ٫ الآن موتور به این خوبی و شبیهه به S58 . B58 نصیبش شد XD

    موافقم ۸
    مخالفم ۳۷
    1. AMIR / ARMI

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1122 ديدگاه)

      اسم Hurricane از موتور چهار سیلند جیپ که کد F-134 داشت گرفته شده که دهه ۵۰ و ۶۰ روی محصولات جیپ عرضه میشده قبل از اینکه Stellantis تشکیل بشه پتنت های این موتو توسط جیپ ثبت شده بود که کاملا برای بازار امریکای شمالی هستش و ماشین های دری وری فیات متعلقاتش که مشتری هم ندارن هیچ دخلی در توسعه ماشین های بازار امریکای شمالی ندارن
      هنوز کل اروپا نتونستن یه موتور به خط تولید بفرستن که قدرت گشتاور موتور های باستانی کرایسلر بتونه تولید بکنه

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱۱
      1. sam

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1138 ديدگاه)

        فیات دری وری اگه نبود الان کرایسلر جیپی هم نبود ورشکست میشدن میرفتن این موتورم مشخصه اروپاییا در ساختش نقش داشتن وگرنه کرایسلر همچین چیزی بلد نبود بسازه
        https://www.google.com/amp/s/www.autoblog.com/amp/2019/11/12/fiat-chrysler-patent-turbo-inline-six-engine/
        اینم پتنت ثبتی ک گفته فیات-کرایسلرر
        خلاصه چلنجر و چارجر بعدیو یک BMW شش سیلندره ترکیب شده با فیات و پژو حساب کن 😂

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۳
        1. Amir Machine

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1038 ديدگاه)

          هر شرکتی که موتور ۶ سیلندر خطی توسعه میده از BMW کپی کرده؟!!!
          خیلی خوبید بخدا شماها
          هرچند حرف زدن و توضیح دادن برای امثال شماها فقط وقت تلف کردنه ولی
          این موتور کاملاً توسط کرایسلر و جیپ توسعه پیدا کرده و هیچ ارتباطی با پژو سیتروئن نداره که موتوری بزرگ‌تر از ۱.۶ لیتری نمیشناسن

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۴
        2. AMIR / ARMI

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1122 ديدگاه)

          لذت میبرم از واکنشتون نسبت به اینکه هر دفعه با معرفی خودرو های جدید امریکایی بیشتر میفهمی فاز مهندسی المانی که برداشته بودید فقط تو تخیل خودتون بوده
          تسلا کم بود . کوروت z06 و لوسید و سدان های کادیلاک حالا هم موتور جدید جیپ همه دست به دست هم دادن تا همچین واکنش های لذت بخشی رو ببینیم

          موافقم ۲۲
          مخالفم ۵
        3. sam

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1138 ديدگاه)

          ما نشستیم اینجا داریم لذت میبریم ولی کسی مث تو باید صبح تا شب بشینه صفحه پدال و ریفرش کنه ک از ماله کشی زیر افتضاحات تسلا جا نمونه
          این چیزی که برای آمریکاییا جدید و پر از تکنولوژیه آلمانیها از ۴۰ سال پیش دارن بهترشو انجامش میدن
          موتور ۶ خطی ک با لطف فیات و پژو سیتروئن ساخته شده چیه ک بخوام واکنش نشون بدم ??
          فاز مهندسی آلمانی زمانی مشخص میشه که رکورد نوربرگ رینگ کروت zo6 در بیاد
          وقتی از GT3 RS 991 کند تر بود
          وقتی از GT3 992 کند تر بود
          وقتی از ۹۱۸ یک دهه پیش کند تر بود
          وقتی از کیمن GT4 کند تر بود
          میبینم واکنشت و 😂

          موافقم ۷
          مخالفم ۱۳
        4. sam

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1138 ديدگاه)

          امیر ماشین مگه من گفتم کپی کرده ?? حالا ک خودت گفتی کپ بد نیست بور و استروک این موتورو ببینی که کاااملا با S58 یکیه شک ندارم فیات از B58و S58 برای ساخت این موتور استفاده کرده

          موافقم ۳
          مخالفم ۹
        5. Aboalfazl demon

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (402 ديدگاه)

          هیتر خانوم
          هرکسی ۶ خطی ساخته یعتی از بی ام و کپی کرده ؟
          چقد باید بچه باشی این حرفو بزنی . البته من که میدونم بهترین ماشینی که سوار شدی پراید ۲ گانه مدل ۸۷ بوده

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۱
  4. Aboalfazl demon

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (402 ديدگاه)

    نسل بعدی چلنجر از همین پیشرانه با هیبریدی استفاده میکنه
    با قدرت ۸۸۵ اسب بخار
    نسخه ۴ چرخ محرک
    این یعنی هیولای درگ

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  5. [email protected]!n

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2144 ديدگاه)

    راهی که فورد ۲۰ سال قبل شروع کرد و پوشرادهای دایناسورشو گذاشت تو انبار و موتورهای مدرنی استفاده کرد که تا ده سال دیگه هم محصولاتشو ساپورت می کنه. در کنار اینا هم موتورهای هشت سیلندر مدرنش هم همین قضیه رو جلو می بره.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۸
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1876 ديدگاه)

      همون فورد وقتی دید پیکاپهای وظیفه سنگین با انجین وی۶ توربو جواب نمیده انجین پوشراد ۷.۳ لیتری رو از صفر ساخت و حتی احتمال داره رو جی تی هم استفاده بشه.چیزی که کاملا مشخصه محصولات افسانه ای داج مثل چلنجر و چارجر بدون انجینهای حجیم پوشراد از صحنه حذف میشن.هر کی چلجر و چارجر میخره به عشق انجینهای غول آساش میخره.چلنجر با انجین ۳ لیتری خنده داره دیگه اسمش چلنجر نیست.شما هم هر سری میای به انجینهای آمریکایی حمله میکنی در حالی که همین انجین ها رو کدیلاک تونستن ام۵ رو تو پیست پودر کنن.هر کاری بکنی این انجینها قابل جایگزین شدن با انجینهای دیگه رو ندارن.نمونش رو اف۱۵۰ رپتور که بعد این همه سابقه جلوی تیرکس داج مجبور شد زانو بزنه.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۸
      1. [email protected]!n

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2144 ديدگاه)

        بالا بری پایین بیای موتور پوشراد دیگه فرسوده شده.

        اون موتور ۷.۳ لیتری هم بخاطر ترجیح بازار هست و از سر اجبار. وگرنه شش سیلندری که رو F-150 تا ده تن هم بدون مشکل جوابشو داده و رو محصولات سنگین تر هم جواب میده و داده.

        این عقب موندگی که گروه داج/رم/جیپ تو خواب فروش مقطعی محصولاتشون موندن و بخاطر ضعف مهندسیشون باعث شدن آویزون موتور اروپایی بشن خودش بزرگترین ضربه رو به کل شخصیت و کاراکتر پوسیده و زوار دررفته موپار زد. اگر حداقل یه V6 یا V8 مدرن متناسب با کاراکتر آمریکایی میزدن الان داج شش سیلندر نمی شد و حداقل مدلای پرفورمنس هشت سیلندر می موندن.

        محض اطلاعات ناقصت CT5 بخاطر موتورش نیست که تو پیست سریع هست بلکه بخاطر تعلیق مگنه راید و یه گونی تکنولوژی کمکی و از اینا مهم تر گیربکس ترمک هست که تمام تلاش شده تا ضعف موتور جبران شه.

        رم TRX هم که فقط یه موتور گنده چپوندن توش، چون چه در آفرود، چه در آنرود و چه کیفیت ساخت همیشه یه نسل عقب تر از F-150 و رپتور بودن یعنی هیچی برای عرضه نداشتن یه جنگ احمقانه قدرت رو یه پیکاپ ۳ تنی راه انداختن که خب رپتور R متاسفانه سال دیگه میاد تا کامل از رو TRX رد شه و ای کاش فورد وارد این بازی احمقانه نمیشد.

        ته همه موتور پوشرادا هم LS7 بود که کارشم کرد. یادشم بخیر عجب هیولایی بود ولی جی ام هم فهمید دیگه با مشتقات LT هم کاری نمیشه از پیش برد و اگر میخواد تو دنیا حرفی داشته باشه باید یه موتور مدرن بسازه که شد LT6.

        موافقم ۵
        مخالفم ۱۳
        1. viper2

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (508 ديدگاه)

          داداش هر چی بگی بازم ما میگیم mopar or no car با افتخار هم سرمون رو بالا میگیریم .
          pushrod or no rod
          در ضمن موتور پشوراد خیلی خیلی خیلی با دوام تر از ohc هست

          موافقم ۴
          مخالفم ۴
        2. viper2

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (508 ديدگاه)

          بعدشم کی گفته که اف ۱۵۰ بهتر از تی ار ایکس هست؟؟؟ رو چه حسابی؟
          https://www.pedal.ir/dodge/%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B1%D9%85-trx-%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%D9%BE%D8%AA%D9%88%D8%B1/

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
        3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1876 ديدگاه)

          متاسفانه شما تمام اطلاعاتت مربوط به انجینهای پوشراد قدیمی هست و پوشرادهای جدید رو ندیدی و هیچ شناختی هم نداری.میدونم دیگه وقتی میگن پوشراد انجبن ۳۵۰ بیوئیک اسکایلارک مونتاژ ایران تو ذهنت میاد.بگو چه تکنولوژی هست که پوشراد نداره

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
        4. [email protected]!n

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2144 ديدگاه)

          عمو جان اون مقاله ای که کپی کردی و کامنت منم توش هست برای دو سال پیشه و اون رپتور نسل ۲ هست که برای ۲۰۱۷ هست و برای زمانی هست که trx تازه اومده بود. گندای کیفیت ساختش در نیومده بود. البته همون نسل ۲ هم ماشین بهتری بود.

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
        5. [email protected]!n

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2144 ديدگاه)

          یانکی

          این بحثو مضخرف رو همین جا تموم کن. من اصلا هیچی نمی دونم تو علامه دهر فقط دو تا سوال می پرسم نه از تو از همه. خدایا کارمون به کجا رسیده.

          چرا موتورای پوشراد منسوخ شدن ؟؟؟ چرا همین موتورای همی که بقول خودت خدای تکنولوژی هستن و منم نمی دونم اصلا موتور پوشراد چی هست جاشونو دادن به شش سلیندر dohc ؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۳
        6. کامران

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (51 ديدگاه)

          چرا موتورای پوشراد منسوخ شدن ؟؟؟ کی گفته موتوره پوشراد منسوخ شده پوشراد بخشی از صنعت و تاریخ آمریکاست موتوره بادوام که زیره هر فشار کار میکنه هم موقع کشیدن تریلی ۲۰ تنی هم زیر فشار تویه پیست صدای این نوع موتور ها بسیار بم وجذابه و چرا موتور همی جایگزین شش سلندر شده چون قیمت بنزین گرون شده میخوان با حجم کم مصرف سوخت بهتر بگیرن وگرنه موتور پوشراد بنسبت حجم مصرف خوب داره موتوره ۶/۴ پوشراد گراند واگنییر مصرف بنزینش کمتره از موتوره ۵/۷ دو میل سوپاپ لندکروز قدرتی که میشه از پوشراد گرفت از هیچکدوم اینا نمیشه گرفت توهم بهتزه با اواتار آمریکایی ضد آمریکایی حرف نزنی

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        7. کامران

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (51 ديدگاه)

          رم تیرکس از هر نظر رپتور قورت میده و از اون طرفش همراه با مدفووع میدتش بیرون زیر کاپوت رم نقاشی این حرف حک شده رپوتور فقط نسل اولش خوب بود که موتوره ۶/۲ داشت

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        8. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1876 ديدگاه)

          کسی مجبورت کرده با أواتار آمریکایی اونم از نوع پوشراد عظیم نظر ضد آمریکایی بزاری.خوشت بیاد یا نه پوشرادهای آمریکایی تا آخرین لحظه با بقیه انجینها اومدن و صنعت رو به برقیها واگذار کردن.فرق پوشراد با بقیه مخصوصا اروپابیها اونجاست که وقتی کارواو که شدیدا مثل تو ضد آمریکایی هست ماشین آمریکایی میاره از صدای آمریکایی مست میشه.پوشراد انجین نییت پوشراد یه سبک و سنته.جواب ندادی چه تکنولوژی هست که پوشراد نداره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. [email protected]!n

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2144 ديدگاه)

        آخه خودتم می دونی چرا موتور پوشراد رفته کنار و حرفی نداری بزنی راجب تکنولوژی حرفی می زنی ؟؟

        پا ب پای صنعت اومد ؟؟ سال دیگه میندازنش دور.
        موتور بنزینی تا ۲۰ سال دیگه هم می مونه‌.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. OMID

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    فقط از تزریق مستقیم استفاده کرده که یعنی بعدا سیستم سوپاپ هاش مشکل پیدا می‌کنه
    موتورهای اولیه تزریق مستقیم هم همین مشکل رو داشتن واسه همین بعدا امثال فورد از تزریق ترکیبی استفاده کردن
    هر چند کلا گروه کرایسلر به دوام شناخته نمیشه و ظاهراً اهمیت خاصی هم نداره واسش

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
  7. Jdm باز

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (900 ديدگاه)

    در کنار سیستم هیبریدی میتونه در محصولات داج و جیپ استفاده بشه

    راستی پدال تصاویر جاسوسی m2 جدید اومده لطفا پوشش بدید

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. Hamid

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1704 ديدگاه)

    بلاخره پژو و سیتروئن روی یک موتور قوی رو به لطف شرکت جدیدشون دیدند

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
    1. amir

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (480 ديدگاه)

      این موتور به هیچ وجه روی محصولات پژو و سیتروئن نصب نمیشه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  9. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1876 ديدگاه)

    پدال اشتباه کردی انجین ۶ خطی هست.و نمونه قویتر بیش از ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور داره.و گفته شده که قدرت بیش از ۴۰۰ و نمونه قویتر بیش از ۵۰۰ احتمالا قویتر از این رقم باشن.

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  10. امیر

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2806 ديدگاه)

    قطعا موتور خوبی خواهد بود و بنظرم بهترین استفادش در خودروهای جیپ و کرایسلر هست ک چندان نیازی به موتورهای غول همی ندارن
    البته ک هیچ وقت صدای دلنشین همی تکرار نمیشه!
    چاره ای نیس…

    موافقم ۷
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا