مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه بیستم، شاسیبلندهای فول سایز، دوئل اول
دور اول مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال تقریباً رو به پایان است و امروز به گروه بیستم یعنی شاسیبلندهای فول سایز رسیدهایم. در مرحلهٔ مقدماتی در این گروه شاهد رقابت شش شاسیبلند بزرگ بودیم که از بین آنها سه خودروی دوج دورانگو، تویوتا سکویا و جیپ واگنییر بهطور مستقیم راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند اما برای اینکه تعداد این خودروها زوج شود، خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود یعنی نیسان آرمادا هم به آنها اضافه شد تا مرحلهٔ نیمهنهایی به صحنهٔ رقابت دو ژاپنی و دو آمریکایی تبدیل شود. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای فول سایز در مرحلهٔ مقدماتی هم بین تویوتا سکویا و فورد اکسپیدیشن برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فورد اکسپیدیشن و تویوتا سکویا
مجموع آراء: 1339
آراء تویوتا: 920
آراء فورد: 419
پیروز دوئل: تویوتا سکویا با کسب 69 درصد از کل آراء
نیسان آرمادا
تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو 2016
پلتفرم: Y62 نیسان
امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10
امتیاز از موتورترند: 6.6 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 22,814 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در آمریکا: 1,643 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: پنج سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: رانندگی راحت و آرام، سواری نرم، پیشرانه V8 نرم و قدرتمند، مملو از ویژگیها و تجهیزات استاندارد محبوب، کابین لوکس با تودوزی چرمی، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی
نقاط منفی: مصرف سوخت وحشتناک، هزینههای نگهداری بالا، برخی قطعات قدیمی در کابین، بادیرول زیاد در پیچها و سرعتهای بالا، صندلیهای ردیف سوم میتوانستند جادارتر باشند
چکیده: آرمادا برای یک شاسیبلند غیرلوکس سطح تجمل بالایی دارد و ظاهر جدید و ویژگیهای بروز شده هم به آن برای رقابت با رقبای جدید کمک کردهاند اما این هنوز هم هیولایی تشنه به سوخت با برخی ایرادات دیگر است
جیپ واگنییر
تاریخ معرفی: مارس 2021
پلتفرم: DT رم
امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.1 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 2,675 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در آمریکا: 3,169 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تعلیق و سواری نرم، محیط لوکس کابین، تواناییهای آفرود واقعی، ارائهٔ سیستم تعلیق بادی، ظرفیت حمل حداکثر هشت نفر
نقاط منفی: ابعاد خیلی بزرگ، هندلینگ ناشیانه و سنگین، قیمت پایهٔ گران آنهم برای یک جیپ، تناسبات بیرونی نامناسب از برخی زوایا، برخی متریال ارزانقیمت در داخل
چکیده: واگنییر یک شاسیبلند خانوادگی مدرن و مجهز است که شایستهٔ نام تاریخی خود بوده و هرچند ابعاد بزرگ و کابین جاداری دارد اما همچنان تواناییهای برادران چابکتر خود برای رفتن به هر مسیری را حفظ کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
| جیپ واگنییر | نیسان آرمادا |
پیشرانه | 5.7 لیتری V8 | 5.6 لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | 392 اسب بخار | 400 اسب بخار |
گشتاور | 548 نیوتن متر | 560 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 7 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 6.7 ثانیه | 6.0 ثانیه |
مسافت 400 متر | 15.1 ثانیه | 14.7 ثانیه |
توقف از 96 | 44.8 متر | 37.5 متر |
شتاب جانبی | 0.61 جی | 0.73 جی |
حداکثر سرعت | 190 کیلومتر/ساعت | 210 کیلومتر/ساعت |
دایرهٔ چرخش | 11.5 متر | 12.6 متر |
مصرف سوخت | 13.8 لیتر ترکیبی | 15.7 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 100 لیتر | 98 لیتر |
وزن | 2830 کیلوگرم | 2720 کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | 4540 کیلوگرم | 3850 کیلوگرم |
طول | 5,453 میلیمتر | 5,306 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 3,124 میلیمتر | 3,076 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 760 لیتر | 470 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 7 یا 8 نفر | 8 نفر |
قیمت | 63,995 دلار | 54,595 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11169225