معرفی جیپ رانگلر 2024 با جلوپنجره کوچک‌تر و کابین مدرن

پنج‌شنبه 17 فروردین 1402 - 04:30
مطالعه 8 دقیقه
2024-jeep-wrangler
در نمایشگاه نیویورک فیس‌لیفت جیپ رانگلر برای مدل 2024 با جلوپنجرهٔ جدید مشکی، نمایشگر لمسی بزرگ‌تر و دو تیپ جدید رونمایی شده است.
تبلیغات

نسل کنونی جیپ رانگلر در حال حاضر پنج‌ساله است. این خودرو اواخر سال 2017 معرفی شد و با توجه به اینکه فورد برانکو هم‌اکنون به رقیب مهمی برای رانگلر تبدیل شده است، بروز نگه داشتن این آفرودر افسانه‌ای برای جیپ از همیشه مهم‌تر خواهد بود. به همین دلیل، در نمایشگاه نیویورک فیس‌لیفت رانگلر مدل 2024 با تغییراتی در داخل و بیرون معرفی شده است.

کپی لینک

بیرون، جلوپنجرهٔ جدید

مهم‌ترین تغییر ظاهری رانگلر مدل 2024 در جلوپنجرهٔ آن رخ داده است و در زمانی که جلوپنجره‌ها بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند جیپ جلوپنجرهٔ نمادین هفت شیاری خود را کوچک‌تر کرده است. همچنین این جلوپنجره حالا در همهٔ نسخه‌ها به‌جز صحرا مشکی‌رنگ شده و اندازهٔ کوچک‌تر آن فضایی برای نصب وینچ 3.6 تنی کارخانه‌ای را فراهم کرده که حالا برای مدل‌های روبیکان قابل سفارش است. علاوه بر جلوپنجره اما جیپ رینگ‌های جدیدی را هم برای رانگلر ارائه کرده است که از 17 تا 20 اینچی را شامل می‌شود و می‌تواند با لاستیک‌های تا 35 اینچی پوشیده شوند.

کپی لینک

داخل، نمایشگر بزرگ‌تر

در داخل رانگلر مدل 2024 هم تغییرات قابل‌توجهی رخ داده که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ نمایشگر لمسی بزرگ‌تر 12.3 اینچی به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها است؛ اما نصب این نمایشگر جدید مستلزم تغییر دریچه‌های تهویهٔ مرکزی دایره‌ای بوده که حالا با نمونه‌های مستطیلی در زیر نمایشگر جایگزین شده‌اند. البته در طرفین همچنان‌ همان دریچه‌های گرد قبلی دیده می‌شوند و دیگر قسمت‌های داخل خودرو تغییری نداشته است.

جیپ اما جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 را هم برای رانگلر ارائه کرده است که خدمات جدیدی را در اختیار راننده می‌گذارد. یکی از این موارد، اولین راهنمای تریل آفرود کارخانه‌ای است که مسیرهای آفرودی معروف زیادی مثل موآب را به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اضافه می‌کند. این راهنما نقاط مهم و قسمت‌های دشوار مسیر را نشان می‌دهد.

کپی لینک

تیپ‌های جدید، پیشرانه‌های بدون تغییر

برای مدل 2024 دو تیپ جدید به تیپ‌های قبلی رانگلر اضافه شده است. یکی از این تیپ‌ها Sport S 4xe است که قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی را با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌کند. تیپ بعدی هم روبیکان X با صندلی‌های جلوی برقی 12 جهته، سیستم صوتی آلپین با 9 بلندگو، صندلی‌های چرمی ناپا، سپرهای فولادی، گیربکس کمکی تمام‌وقت، لاستیک‌های 35 اینچی و... است که تکنولوژی و تجهیزات بیشتری را به خانوادهٔ رانگلر اضافه می‌کند.

همچنین مدل‌های روبیکان حالا به اکسل صلب عقب جدید دانا 44 مجهز شده‌اند و ضریب کرال جدید 100 به یک هم قابل سفارش است. همچنین تمام مدل‌های هیبریدی هم از پکیج باطری پاور باکس با چهار خروجی برق 120 ولتی برای تغذیهٔ وسایل مختلف بهره می‌برند. رانگلر مدل 2024 به بیش از 85 سیستم ایمنی فعال و غیرفعال مثل کمربندهای ایمنی پیش‌کشندهٔ عقب مجهز شده و ساختار آن‌هم برای بهبود عملکرد در برخوردهای جانبی تقویت شده است.

پیشرانه‌ها اما نسبت به قبل تغییری نداشته‌اند و رانگلر همچنان با موتورهای 2 لیتری چهار سیلندر توربو، 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی، 2 لیتری توربوشارژ پلاگین‌هیبریدی و 6.4 لیتری V8 همی در نسخهٔ روبیکان 392 قابل خریداری خواهد بود. انتقال نیروی تمام موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما برای مدل‌های چهار سیلندر و V6 گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل انتخاب خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.