آخرین جیپ V8 تاریخ، ۱۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شد!

پنج‌شنبه 2 فروردین 1403 - 11:30
مطالعه 5 دقیقه
2024-jeep-wrangler-rubicon-392-final-edition
نسخه نهایی رنگلر روبیکان برای گرامیداشت آخرین موتور V8 جیپ، بلندتر و زیباتر خواهد شد.
تبلیغات

جیپ با افزودن موتور 6.4 لیتری V8 همی به رنگلر 2020 بسیاری را شوکه کرد چون دستیابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در کمتر از 4.5 ثانیه و پیمودن مسافت 400 متر در کمتر از 13 ثانیه، هدف اصلی عمده خریداران این خودرو قلمداد نمی‌شد. رنگلر روبیکان 392 با باقی محصولات این شرکت تفاوت داشت و همچنان هم به‌عنوان یک حکمران متمایز شناخته می‌شود؛ حکمرانی که به‌زودی به پایان خود خواهد رسید.

رنگلر V8 با نام رسمی رنگلر روبیکان 392 فاینال ادیشن با بازار خودرو خداحافظی خواهد کرد. جیپ تنها 3,700 دستگاه از این شاسی‌بلند را روانه بازار می‌کند که 3,600 دستگاه از آن‌ها در آمریکای شمالی به فروش خواهند رسید. خریداران برای تملک آخرین رنگلر V8 مجبور به پرداخت مبلغ 101,890 دلار خواهند بود. این خودرو به همان موتور 6.4 لیتری مدل روبیکان 392 عادی مجهز می‌شود که 470 اسب بخار قدرت خود را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعتی خودکار به چهار چرخ منتفل می‌کند. این پکیج به‌همراه 637 نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌شود که روبیکان را مانند همیشه به گزینه‌ای عالی برای آفرود تبدیل می‌کند.

البته که روبیکان فاینال ادیشن تنها یک نام نیست و شامل بهبودهای دیگری چون افزایش نیم اینچی ارتفاع خودرو، رکاب جانبی، محافظ جلوپنجره، وینچ 3,628 کیلوگرمی و پکیج «اکستریم 35 تایر» به‌همراه لاستیک‌های 35 اینچی می‌شود. سازنده برای تمایز ظاهری این مدل با سایر نسخه‌های روبیکان 392، از طرح بدنه مخصوص روی کاپوت و طاق چرخ‌ها استفاده کرده است. صندلی‌ها به چرم ناپا سیاه‌رنگ، زیره‌کاری‌های طلایی و نشان مخصوص فاینال ادیشن مجهز شده‌اند.

البته جیپ پکیج اکستریم 35 تایر را به‌صورت استاندارد در اختیار تمام خریداران روبیکان 392 2024 قرار می‌دهد که خود شامل گرمکن 12 حالته صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان و دوربین جلو مخصوص آفرود می‌شود. نسخه استاندارد این خودرو قیمتی حدود 93 هزار دلار دارد که چندان ارزان‌تر از نسخه فاینال ادیشن نیست.

پیش‌خرید آخرین جیپ V8 تاریخ هم‌اکنون آغاز شده است و به‌زودی وارد خط تولید می‌شود. خوشبختانه هرچند این خداحافظی جیپ با موتورهای مجهز به بیش از هشت سیلندر محسوب می‌شود اما هنوز شرکت دیگری از موتور همی استفاده می‌کنند؛ آخرین پرچمدار مجهز به این پیشرانه دوج دورانگو خواهد بود که نمونه نهایی آن هم با نام «لست کال» معرفی شده؛ انگار که مرگ تدریجی موتورهای درون‌سوز زودتر از انتظارمان به حقیقت پیوسته است. نظر شما درباره این تغییر بزرگ چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.