معرفی رانگلر روبیکان 392 فاینال ادیشن با قیمت107 هزار دلار!

سه‌شنبه 6 شهریور 1403 - 02:22
مطالعه 5 دقیقه
Jeep-Wrangler-1
قیمت نسخهٔ ویژهٔ فاینال ادیشن که برای خداحافظی با جیپ رانگلر V8 ارائه شده است، با سفارش تمام آپشن‌ها به بیش از 107 هزار دلار می‌رسد.
تبلیغات

نسل چهارم جیپ رانگلر از سال 2018 به بازار آمد و به‌تازگی یک به‌روزرسانی را تجربه کرده است. این خودرو با پنج پیشرانهٔ مختلف و هشت تیپ گوناگون و همین‌طور آپشن‌های سفارشی‌سازی فراوانی عرضه می‌شود که خریداران می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند. پرچم‌دار و گران‌ترین عضو این خانواده، روبیکان 392 فاینال ادیشن است که از پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 با 470 اسب بخار قدرت بهره می‌برد. جیپ ابتدا قصد داشت تنها 3,700 دستگاه از نسخهٔ فاینال ادیشن تولید کند اما به نظر می‌رسد پیشرانهٔ V8 قدرتمند در سال 2025 هم همچنان برای رانگلر ارائه خواهد شد. حال در ادامه قصد داریم ببینیم با سفارش تمام آپشن‌ها، قیمت یک نمونهٔ فول آپشن از قوی‌ترین و گران‌ترین رانگلر چقدر خواهد بود.

روبیکان 392 به‌خودی‌خود نسخهٔ گران‌قیمتی است و قیمت نسخهٔ معمولی آن از 93,440 دلار آغاز می‌شود که بیش از 30 هزار دلار از روبیکان X گران‌تر است. تجهیزات استاندارد این مدل شامل صندلی‌های چرمی ناپا، نمایشگر 12.3 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، اکسل عقب هوی دیوتی، لاستیک‌های 35 اینچی، تنظیم برقی هشت جهته صندلی راننده و سیستم صوتی پریمیوم آلپین می‌شود. هرچند لاستیک‌های 35 اینچی و نمایشگر 12.3 اینچی در روبیکان X هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند اما برای این مدل پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 قابل سفارش نخواهد بود و بخش عمده‌ای از افزایش قیمت روبیکان 392 به دلیل همین موتور است که به این نسخه شخصیت بسیار متفاوتی نسبت به دیگر مدل‌های رانگلر می‌بخشد.

این موتور با 470 اسب بخار قدرت، آفرودر جیپ را ظرف تنها 4.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. برای کسانی که خواهان رانگلر خاص‌تری هستند، نسخهٔ روبیکان 392 فاینال ادیشن تریم منحصربه‌فردی را همراه با کیت سفارشی مثل وینچ Warn و سقف سخت سه‌تکهٔ همرنگ بدنه ارائه می‌کند. هردو مدل روبیکان 392 معمولی و فاینال ادیشن صرفاً به‌صورت چهاردر عرضه می‌شوند. برای مقایسه، تیپ اسپرت با قیمت 39,590 دلار، ارزان‌ترین راه برای خرید یک رانگلر چهاردر است.

روبیکان 392 فاینال ادیشن که از ویژگی‌هایی مثل وینچ Warn با ظرفیت کشش 3630 کیلوگرم، صندلی‌های چرمی ناپا با رنگ طلایی و نشان ویژهٔ فاینال ادیشن، محافظ رکاب‌های موپار، افزایش 1.3 سانتی‌متری ارتفاع تعلیق و برچسب‌های فاینال ادیشن روی بدنه بهره می‌برد، 8,450 دلار گران‌تر از نسخهٔ معمولی است که قیمت نهایی را به شش‌رقمی کرده و به 101,890 دلار می‌رساند. همان‌طور که گفته شد، ابتدا قرار بود تنها 3,700 دستگاه از این نسخهٔ پایانی ساخته شود و برخی خریداران با علم به این موضوع سراغ روبیکان 392 فاینال ادیشن رفتند اما جیپ بعداً اعلام کرد که تولید این نسخه تا سال 2025 ادامه خواهد داشت. هرچند هیچ عددی برای تعداد تولید اضافی این نسخه اعلام نشده ولی قطعاً این کار حالت انحصاری روبیکان 392 فاینال ادیشن را کمرنگ خواهد کرد.

درهرحال، روبیکان 392 فاینال ادیشن به‌صورت استاندارد مملو از امکانات است اما هنوز هم تعداد انگشت‌شماری آپشن برای آن قابل سفارش خواهد بود. برای این نسخه هفت رنگ بیرونی مختلف ارائه می‌شود که فقط رنگ سفید روشن بدون هزینه است و رنگ‌های دیگر 595 دلار هزینه دارند. همچنین رنگ صورتی تولید محدود هم با قیمت 895 دلار ارائه می‌شود. کیت آینه‌های جانبی جدا از درها با قیمت 195 دلار، جلوپنجرهٔ مشکی مات موپار با قیمت 325 دلار، شیشهٔ جلوی بازشو با قیمت 40 دلار و سقف پارچه‌ای بازشو برقی با قیمت 3,995 دلار هم ازجملهٔ دیگر آپشن‌های قابل سفارش برای رانگلر روبیکان 392 فاینال ادیشن هستند. با سفارش تمام آپشن‌ها و احتساب همهٔ هزینه‌ها، قیمت این جیپ فاینال ادیشن نهایتاً به 107,340 دلار می‌رسد که رانگلر را به لیگ قیمتی جدیدی وارد می‌کند.

این در حالی است که با خرید تیپ‌های ویلیز یا روبیکان می‌توان همین توانایی‌های آفرود را با قیمتی به‌مراتب کمتر در اختیار داشت. به‌عنوان‌مثال، تیپ ویلیز چهاردر با تمام آپشن‌های موردنیاز، زیر 50 هزار دلار قیمت دارد و پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 آن‌هم برای اکثر وظایف آفرودی کافی خواهد بود. همچنین اگر خواهان موتور V8 باشید، روبیکان 392 معمولی با قیمت 93,440 دلار ارائه می‌شود که نزدیک به 14 هزار دلار از فاینال ادیشن فول آپشن ارزان‌تر خواهد بود؛ بنابراین، تنها دلیل که کسی چنین قیمت گزافی را برای یک رانگلر پرداخت کند، تولید محدود و حالت انحصاری آن است که این ویژگی هم با ادامهٔ تولید در سال 2025 کمرنگ خواهد شد. البته بدون شک رانگلر روبیکان 392 فاینال ادیشن خودرویی فوق‌العاده توانا است ولی قیمت آن در قیاس با دیگر نسخه‌های رانگلر منطقی به نظر نمی‌رسد خصوصاً با توجه به اینکه با 111 هزار دلار می‌توان سراغ لندروور دیفندر V8 رفت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.