بی ام وجیپمرسدس بنز

درگ هیجان‌انگیز جیپ ترک‌هاوک با بی‌ام‌و X3 M و مرسدس GLC63 AMG

طی سال‌های اخیر، خریداران به سمت شاسی‌بلندها هجوم آورده‌اند و خودروسازان هم به این تقاضا پاسخ داده‌اند. بااین‌حال، حرکت بازار به سمت خودروهای خانوادگی باعث کاهش نیاز به پرفورمنس نشده است؛ بنابراین، خودروسازان با این نوع تقاضا هم سازگار شده‌اند و به همین دلیل هم‌اکنون شاسی‌بلندهای اسپرت فراوانی را در بازار می‌بینیم. حال کانال یوتیوب Sam CarLegion سه نمونه از این خودروها را برای برگزاری چند درگ گرد هم جمع کرده است تا ببینیم کدام‌یک از این شاسی‌بلندهای قدرتمند در ۴۰۰ متر سریع‌تر است.

ب‌ام‌و X3 M کامپتیشن کوچک‌ترین پیشرانهٔ این جمع را دارد اما این موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که دقیقاً با قدرت موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس GLC63 S AMG یکسان است اما با گشتاور ۶۰۰ نیوتن متری، اختلاف قابل‌توجهی با رقیب اشتوتگارتی دارد. این دو خودرو از لحاظ وزن نیز بسیار به هم نزدیک هستند و هردو کمی بیش از دو تن وزن دارند و از سامانه‌های چهارچرخ محرک xDrive و ۴Matic بهره می‌برند اما انتقال نیرو در ب‌ام‌و توسط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و در مرسدس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

این دو کراس‌اوور اسپرت آلمانی اما در این ویدئو با رقیب بسیار متفاوت و البته قدرتمندی یعنی جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک مواجه هستند. این خودرو از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده می‌کند که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با اختلاف از ژرمن‌ها قوی‌تر است. البته ترک‌هاوک با وزن ۲۴۳۳ کیلوگرمی، نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از دو رقیب آلمانی است که اختلاف قابل‌توجهی خواهد بود. انتقال نیروی عظیم پیشرانه نیز در این خودرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

در درگ اول، مرسدس جامپ استارت کرد و با اختلاف قابل‌توجهی جلو افتاد که دو خودروی دیگر نتوانستند آن را جبران کنند. به همین دلیل، GLC63 در این درگ پیروز شد و هرچند جیپ در انتهای مسیر بسیار به آن نزدیک شده بود اما ب‌ام‌و نتوانست جایگاهی بهتر از سوم کسب کند. درگ دوم بسیار نزدیک‌تر بود و خودروها هم‌زمان راه افتادند. به همین دلیل، حالا جیپ پیروز و مرسدس دوم شد اما X3 M بازهم در جایگاه سوم قرار گرفت. در دو مسابقهٔ رولینگ بعدی اما جیپ با مشکل مواجه شد و نتوانست همپای رقبای آلمانی پیش برود. بدین ترتیب، در اینجا مرسدس که از گروه جدا شده بود، دو پیروزی کسب کرد و ب‌ام‌و دوم شد.

مقایسه مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و X3 M کامپتیشن

مرسدس GLC63 S AMG

جیپ ترک‌هاوک

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۷۰۷ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر ۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۶۳ کیلوگرم ۲۰۸۲ کیلوگرم ۲۴۳۳ کیلوگرم
قیمت ۷۷,۸۹۵ دلار ۸۲,۷۹۵ دلار ۹۱,۶۶۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. Royal Driver UK 70

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    جیپ چه خبره این همه قدرت😄

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. miladzm

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      جیپ ترک هاوک کامل ترین ماشین دنیاس
      فقط یه کار بگید که نشه با این هیولا انجامش داد.

      موافقم 16
      مخالفم 51
      1. بی خیال اسم

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        فقط یک کار بگید نشه با این هیولا انجامش داد؟

        میشه پرواز کرد باهاش؟!

        موافقم 34
        مخالفم 3
        1. SRT

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (605 ديدگاه)

          پرواز واقعی نه ولی تو سرعت ۳۰۰ تا دیگه فک کنم بتونی حس پروازو درک کنی

          موافقم 17
          مخالفم 8
        2. بی خیال اسم

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اقای srt
          مگه پرواز فیک هم داریم؟

          بعد مطمئنی جیپ ترک هاوک ۳۰۰ تا می ره؟

          موافقم 10
          مخالفم 6
        3. Reza Waffen SS

          ۱۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          خود جیپ کمپانی 290 ثبتش کرده

          موافقم 15
          مخالفم 0
        4. سوشیانت

          ۱۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1783 ديدگاه)

          با توجه به اینکه جیپ شاسی بلند دو ردیفه هست و رقیب زیاد داره ۲۹۰ خیلی جالب نیست اما تو دورانگو چون اس یو وی سه ردیفه هست ۲۹۰ فوق العاده هست

          موافقم 6
          مخالفم 2
      2. مازیار

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        بردن رولینگ😄

        موافقم 20
        مخالفم 1
        1. همایون

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (567 ديدگاه)

          بنز سی‌ال‌سی نسل قبل واقعا عالی بود همه چی تموم ولی متاسفانه تو نسل جدید تهاجمی و زیبای مدل سدان تو مدل شاسی بلند دیده نمیشه و یه جورایی بیشتر ظاهرش شبیه استیشن شده تا یه کراس اوور پرفورمنس.البته این سلیقه ای هستش ولی اگه نسل جدید سی ال سی چراغهای و جلو پنجرهش با سی کلاس یکی بود واقعا ناب میشد

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. بی خیال اسم

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          عالی گفتی اقا مازیار😂😂😂😂

          موافقم 7
          مخالفم 0
      3. یوسف

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (923 ديدگاه)

        مطمئن باش نمیتونه مثل تویوتا چپ کنه….. مطمئن باش….

        موافقم 2
        مخالفم 13
  2. RezaRs

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    تازه این نسل قبل glc 63 عه صبر کنین جدیدش بیاد 🗿

    موافقم 29
    مخالفم 10
    1. ARMAN سابق

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (453 ديدگاه)

      هیچ خبری تو نسل جدیدش نیست
      بنز در ادامه روند ۴ سیلندر سازی نسل بعد GLC رو کمپلت با موتور ۴ سیلندر بده بیرون
      در واقع این نسل و قبل ترش هیچ وقت تکرار نخواهند شد

      موافقم 3
      مخالفم 14
      1. بی خیال اسم

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        از کجا می دونی با مدیرای ارشد بنز در ارتباطی؟

        موافقم 12
        مخالفم 0
        1. ARMAN سابق

          ۱۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (453 ديدگاه)

          دو دلیل
          یکی اینکه خود هم خود بنز اعلام کرده هم من تو مجله ماشین دیدم همچین چیزیو
          دلیل دوم عقلانی هستش
          GLC نسخه کراس اوور C هستش و با توجه به اینکه بنز هم C و حتی E رو هم کمپلت ۴ سیلندر کرده به نظر شما میاد رو GLC موتور حجیم ۶ یا ۸ سیلندر بندازه؟

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. بی خیال اسم

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        فعلا چیزی معلوم نیست
        ممکنه یک نسخه پایانی برای خداحافظی بده مرسدس با ۶یا ۸ سیلندر

        ممکنه هم اصلا دیگه بشه بحث برقی و اینا

        موافقم 5
        مخالفم 0
  3. Reza

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    فقط مرسدس بنز 👍🙂

    موافقم 28
    مخالفم 17
  4. احمدرضا

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (726 ديدگاه)

    بدون شک انتخابم جیپ
    با اینکه از بچگیم ب ام و رو دوس داشتم اما این قیافه جدیدش واقعا داغونه مخصوصا چراغ عقباش

    موافقم 17
    مخالفم 22
  5. علی جردن

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    ماکان توربو ۲۰۲۰ همشو می خوره تو همه چی تو لاکچری بودن و رانندگی لذت بخش تر و همه جا ماکان اوله

    موافقم 6
    مخالفم 33
    1. Alan.r

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1085 ديدگاه)

      شاید در اسپرت بودن ولی تو لوکس بودن پورشه هیچوقت نمیتونه با بنز رقابت کنه

      موافقم 21
      مخالفم 4
      1. علی جردن

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (417 ديدگاه)

        جک سال گفتی؟ بنز E کلاس که تو ایران سدان پولداراس تو کل دنیا تاکسی مردم عادیه اما هیچ وقت پوشه تاکسی نبوده پورشه سوپر اسپرت سوپر لوکس سازه

        موافقم 4
        مخالفم 28
        1. AMD

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (249 ديدگاه)

          باشه بنز بده پورشه خوبه

          موافقم 21
          مخالفم 0
      2. عارف

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (247 ديدگاه)

        واقعا سلیقه ایه
        اگه هندلینگ خوب بخوای بی ام و
        اگه لوکس و تجملاتی بخوای مرسدس بنز

        ولی انتخاب من جیپ هستش
        چون من رو یاد
        داج دورانگو میندازه!

        موافقم 4
        مخالفم 9
      3. Royal Driver UK 70

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1291 ديدگاه)

        Alan.ir مواد و متریالی که پورشه استفاده میکنه از بنز ۷۰ برابر لوکس تر گرونتر و مرغوب تره. عرض اطلاع بهتره بگم پورشه گرونتره چون کیفیتش از بقیه هم وطناش بالاتره.

        موافقم 3
        مخالفم 13
  6. نویدی

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (295 ديدگاه)

    X3 با انجین خیلی کوچیکتر چه رقیب سرسختیه!

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. بی خیال اسم

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      این کاری هست که یک بی ام و انجام می ده

      موافقم 13
      مخالفم 3
  7. Alan.r

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    انتخابم مرسدسه چون هم بسیار زیبا و لوکسه و هم اسپرت و سریعه البته از جیپ و قابلیت های آفرودش نمیشه گذشت

    موافقم 17
    مخالفم 6
  8. بی خیال اسم

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    درگ جالبی بود

    انتظار داشتم جیپ تو رولینگ ببره
    چون تو رولینگ دیگه تقریبا جرم ماشین بی تاثیر هست
    و قدرت یا به اصطلاح همون شتاب ثانویه ماشین ملاک هست

    و جیپ هم قدرتش بیشتر بود و هم گیربکسش zf هست!

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1783 ديدگاه)

      متن رو نخوندی گفته با مشکل مواجه شد

      موافقم 2
      مخالفم 18
      1. مازیار

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        😂😂😂خدایا
        خوب مشکلش این بود که نتونست برنده بشه دیگه
        نکنه فکر کردی صفحه کلاچ تموم کرد؟😂

        موافقم 20
        مخالفم 6
      2. بی خیال اسم

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        یعنی ماشین دسته دو بوده؟
        😂😂😂

        موافقم 14
        مخالفم 3
    2. viper2

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      توی متن نوشته برای جیپ مشکلی پیش اومد .در کل این جیپ من طراحیشو خیلی دوست دارم و کیفیتشم واقعا خوبه . به نظرم انتخاب خوبیه . البته با احترام به دو خودروی دیگه .

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1783 ديدگاه)

        دقیقا بعد دو نفر متعصب اومدم بهونه آوردن😂😂

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۱۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1783 ديدگاه)

          اومدن*

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. T

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    خودرو آمریکایی از آلمانی خیلی بهتره
    طراحیش مخصوصا

    موافقم 13
    مخالفم 25
    1. AMD

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (249 ديدگاه)

      آلمانی از آمریکایی بهتره

      موافقم 20
      مخالفم 11
    2. امیر

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (53 ديدگاه)

      صنعت خودروسازی با آلمان شروع شد و واقعا هم در همه چی پیشرو و سرآمده و حرف اول رو میزنه
      آمریکا به غیر از بخش فول سایزها حرف چندانی در سایر بخش ها نداره

      موافقم 11
      مخالفم 5
    3. سوشیانت

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1783 ديدگاه)

      دقیقا آمریکا صنعت خودروش از آلمان بهتره بعدش کی گفته آمریکا به غیر از اس یو وی فول سایز تو سایر کلاس ها حرفی برای گفتن نداره الان کدوم پیکاپ آلمانی مثل جی ام سی سیرا لوکس هست؟؟؟ کدوم سدان آلمانی تونسته مثل دوج چارجر و کادیلاک ct5 به سرعت بالای ۳۲۰ برسه

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. بی خیال اسم

        ۱۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        پیکاپ المانی😂😂😂
        پیکاپ رو تو اروپا بی خیال شو
        چون شرایط زندگی در اروپا و آمریکا فرق داره
        و به همین دلیل پیکاپ ها خیلی پرفروش هستن در اروپا
        در ضمن پیکاپ لوکس چکار می یاد
        تو آمار فروش پیکاپ چند روز پیش هم حاکی از این هست که جمس سیرا با افت فروش مواجه شده
        سلطان پیکاپ فورد هست و با رمِ کرایسلر رقبات می کنه
        و هر دو شون هم چند سال از جنرال موتورز تو پیکاپ جلوترن

        حالا کدوم سدان امریکایی تونسته به بنتلی فلاینگ اسپور برسه که ۳۳۳ تا می ره و سریع ترین هست؟!

        کدوم سدان امریکایی تونسته شتاب زیر ۳ ثبت کنه؟

        کدوم سدان آمریکایی به اندازه پورشه پانامرا و مرسدس آ ام جی gt63 در پیست سریع هست؟!

        کدوم سدان امریکایی اندازه mercedec_Benz gt63 s e performanc قوی هست؟

        حالا موتورترند تو مقایسه کادیلاک سی پنج بلک وینگ و بیمر ام ۵ سی اس و مرسدس جی تی ۶۳ آ ام جی
        بی ام و رو اول اعلام کرد

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. اردلان

          ۱۳ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (64 ديدگاه)

          کدوم ماشین المانی با زیر ۱۵۰هزار دلار مثه وایپر میتونه ۱۳ رکورد بزنه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. T

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. امیرحسین

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    فقط جیپ

    موافقم 5
    مخالفم 6
  12. VIPER

    ۱۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مورد همی 🔥🔥🔥
    گودرت امریکایی💪💪💪

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا