جیپ چروکی پس از وقفهای کوتاه، با طراحی مدرن مشابه واگنییر S و پلتفرم STLA Large بازمیگردد. این شاسیبلند با پیشرانههای هیبریدی، بنزینی و الکتریکی در سال ۲۰۲۶ عرضه میشود.
جیپ در سال ۲۰۲۳ تولید نسل پنجم چروکی را پس از ۱۰ سال متوقف کرد اما این پایان راه نبود زیرا نسل جدید چروکی با زبان طراحی جدید جیپ که ابتدا در واگنییر S و سپس در کامپس جدید دیده شد، بازمیگردد. اولین تصاویر رسمی که از این خودرو منتشر شده، جلوپنجره نمادین هفت شیاری جیپ در نمای جلو را نشان میدهد درحالیکه بدنهٔ خودرو نمایی خشن و آشنا دارد. تصاویر اولیه نمای عقب را نشان نمیدهند، اما انتظار میرود طراحی آن مشابه کامپس باشد. مدیرعامل جیپ اظهار داشت:
جیپ چروکی جدید سرآمد تلاشهای ما برای ارائه محصولات بیشتر، نوآوری و تنوع به مشتریان است. چروکی با قیمت رقابتی در قلب بزرگترین سگمنت بازار قرار میگیرد و بین کامپس و گرند چروکی جایگاه ایدهآلی دارد.
چروکی ۲۰۲۶ بر پایه پلتفرم STLA Large استلانتیس ساخته میشود که امکان استفاده از پیشرانههای متنوعی را فراهم میکند. جیپ تأیید کرده که نسخه هیبریدی عرضه خواهد شد، اما پیشرانههای تمام بنزینی و تمام الکتریکی نیز بسیار محتمل هستند. این پلتفرم در نسل جدید آلفارومئو استلویو نیز استفاده خواهد شد. در بهترین حالت، چروکی ممکن است از نسخهای از موتور ۳ لیتری توئین توربو هوریکین شش سیلندر خطی هوریکین با حداکثر ۵۱۰ اسب بخار بهره ببرد هرچند انتظار نمیرود این شاسیبلند میان سایز چنین قدرتی داشته باشد. نسخه الکتریکی چروکی نیز میتواند از قوای محرکهای مشابه واگنییر S استفاده کند. جیپ چروکی جدید اواخر سال ۲۰۲۵ بهصورت رسمی رونمایی میشود و در سال ۲۰۲۶ به فروش خواهد رسید.
Iman 007
۹ خرداد ۱۴۰۴به خورده فرمه چراغاشو شبیه دیفندر کرده ولی خوشگله
Aranmilan
۹ خرداد ۱۴۰۴کاش جیپ یه برند کامل مستقل بود و همه چیو با سلیقه گذشته خودش میساخت نه یه قسمتی از استلانتیس
ارسلان
۹ خرداد ۱۴۰۴وگرنه الان ورشکسته بود!! استلانتیس برا جیپ خوب بوده!! زرت و پرت داره مدل میده بیرون…
همایون
۹ خرداد ۱۴۰۴محصولات جیپ بیش از حد دارند شبیه به هم میشن استلانتیس تو عصر شاسیبلندها میتونه خیلی بیشتر و بهتر از ظرفیت این برند استفاده کنه
(Ali(chevynova
۹ خرداد ۱۴۰۴برگرد با پشتوانه
پدر افرودهای جهان
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۹ خرداد ۱۴۰۴اینکه چروکی رو روی پلتفرم موتور طولی ساختن یه حرکت بسیار عالی بود.چروکی یه پشتوانه قدرتمند داره و باید ازش بهره برد.اگر واقعا روی این نسخه از انجین هوریکین استفاده بشه و نسخه بالا رده رو با ۵۴۰ اسب عرضه بکنه فکر کنید یه رقیب وارد کلاس شاسی بلند های میان سایز مثل x3 و glc میشه که هم از لحاظ پرفورمنس هم سطح بهترین هاست هم اینکه برای اولین بار آفرد بی نقص و حرفه ای جیپ رو وارد این کلاس میکنه.جایی که رقبا تقریبا فلج هستند.حالا میمونه نسخه ترک هاوک برای گرند چروکی با انجین همی نسخه srt6 با انجین هوریکین.وقتی چروکی وارد بازار شد و همزمان آلفا هم نسخه خودش رو ساخت میتونید ببینید که کجا هزینه بی خود انجام شد
datsun
۹ خرداد ۱۴۰۴جیپ به جز رانگلر تو بقیه محصولات از ذات آفرودی خودش فاصله گرفته
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۹ خرداد ۱۴۰۴دوست من خوب برو تو یوتیوب نگاه کن آفرود محصولات جیپ رو.خوب رانگلر و گلادیاتور که راس آفرود هستند.واگونیر و گرند واگونیر هم که شاسی مستقل دارای دنده کمک و انواع امکانات آفرود رفتن.گرند چروکی هم تو دسته شاسی بلند های شاسی یکپارچه قرار داره به همراه رنجروور بهترین آفرود رو عرضه میکنه چون این دو بر خلاف دیگران دارای دنده کمک هستند.بقیه محصولات جیپ مثل رنگید کامپاس ایگل که کراس اوور موتور عرضی هستند تو کلاس خودشون تنها آفرودرها هستند همین رنگید جمع جور دنده یک رو سنگین گرفته تا به عنوان دنده کمک تو آفرود اعمال وظیفه بکنه و تو شرایط عادی استفاده نمیشه.میرسیم به واگونیر است برقی که اونم نسخه آفرود داره ولی خوب کلا برقی برا آفرود جالب نیست حتی با عرضه جیپ ریکان هم برق برا آفرود نیست راس برقی آفرود هامر هست جی کلاس هست ولی میدونیم بازم حال نمیده.پس میبینیم که جیپ حتی تو پایینترین مدلهاش آفرود رو در نظر گرفته