کانسپت های هفت‌گانه جیپ معرفی شدند

یک‌شنبه 21 فروردین 1401 - 04:30
مطالعه 9 دقیقه
2022-Jeep-Easter-Safari-Concepts
زمان رویداد ویژه Easter Safari جیپ فرا رسیده است. این برند آفرود محور 10 کانسپت را در رویداد امسال به نمایش خواهد گذاشت که 5 نمونه آن‌ها مستقیماً...
تبلیغات

زمان رویداد ویژه Easter Safari جیپ فرا رسیده است. این برند آفرود محور 10 کانسپت را در رویداد امسال به نمایش خواهد گذاشت که 5 نمونه آن‌ها مستقیماً توسط جیپ تولید شده‌اند و 2 نمونه دیگر نیز ماحصل تلاش‌های بخش وسایل جانبی پرفورمنس جیپ هستند. 3 کانسپت باقی نیز در نمایشگاه SEMA 2021 معرفی شده بودند. بیایید باهم نگاهی به این خودروهای مفهومی داشته باشیم:

جیپ رانگلر مگنتو 2.0 کانسپت

برای رویداد Easter Safari سال قبل، جیپ کانسپت تمام الکتریکی رانگلر مگنتو را معرفی کرد که امسال نسخه به‌روز شده آن به نمایش درآمده است. قوای محرکه این خودرو هم‌اکنون تغییراتی داشته است و قدرت بیشتری تولید می‌کند. جدیدترین نسخه مگنتو قدرت 625 اسب بخاری و گشتاور 1152 نیوتون متری دارد. جیپ مدعی است مگنتو 2.0 شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2 ثانیه‌ای دارد و در حرکتی عجیب برای یک خودروی الکتریکی، گیربکس 6 سرعته دستی روی مگنتو 2.0 نصب شده است. نیروی تولیدی هم از طریق جعبه انتقال رانگلر روبیکان به چرخ ها فرستاده می‌شود. چهار باتری لیتیوم یونی با ظرفیت کلی 70 کیلوواتی هم در این مجموعه حضور دارند هرچند به شعاع حرکتی این کانسپت اشاره‌ای نشده است.

جیپ برای ایجاد ظاهری خاص چند میلی‌متری فاصله بین محوری مگنتو 2.0 را افزایش داده است. همچنین اندکی افزایش ارتفاع برای نصب رینگ‌های 20 اینچی و لاستیک‌های 40 اینچی لازم بوده است. به این موارد باید سپرهای سفارشی و قوس چرخ های فیبر کربنی را نیز اضافه کرد.

جیپ باب کانسپت

با باب آشنا شوید. این خودرو اساساً گلادیاتور روبیکان است که چند سانتی‌متری از فضای بارش را از دست داده است. جیپ همچنین از شر درب‌ها و ستون‌های B خلاص شده است تا کابینی بسیار جادار ایجاد شود. سقف سخت سفارشی نیز دارای طراحی ویژه‌ای است که از بخش‌های مختلف محافظت می‌کند. سپرهای سفارشی این خودرو بسیار کوتاه‌تر از نسخه استاندارد هستند تا زوایای حمله و فرار بهتری ایجاد کنند. نیروبخش باب کانسپت پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل است که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. این وانت به اکسل‌های پرو راک 60 دایناتراک مجهز شده است. سیستم تعلیق نیز ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد و با فنرهای کینگ و شوک‌های بای پس همراه می‌شود. رینگ‌های 20 اینچی و لاستیک‌های 40 اینچی آفرود نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند.

جیپ روبیکان کانسپت سالگرد 20 سالگی

نام روبیکان اولین بار در رانگلر 2003 بکار رفت. این کانسپت ادای احترامی است به سالگرد 20 سالگی رانگلر روبیکان اولیه. کانسپت موردبحث از پیشرانه 8 سیلندر 392 رانگلر روبیکان به عنوان نقطه آغاز استفاده کرده است. اگزوز دو حالته، کاپوت با ورودی مرکزی، درب‌های سفارشی و سقف برقی با پانل‌های جانبی جداشدنی جزو ویژگی‌های خاص کانسپت روبیکان هستند.

شاسی‌بلند موردبحث ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد و به رینگ‌های 17 اینچی و لاستیک‌های 37 اینچی مجهز شده است. وینچ بزرگ روی سپر جلو به همراه فلاپ فولادی نیز بر ماهیت خاص بودن روبیکان کانسپت تأکید دارند.

جیپ 41 کانسپت

ویلیز MB همان جیپ اصیلی بود که در جنگ جهانی دوم حضور داشت. این رانگلر 4xe ادای احترام به همان ویلیز MB است و از ظاهری با رنگ زیتونی، رینگ‌های 17 اینچی و سقف نرم قهوه‌ای سود می‌برد. سپرهای فولادی با رنگ مشکی نیز پذیرای وینچ شده‌اند. ارتفاع این خودرو نیز از سطح زمین افزایش یافته است و لاستیک‌های 35 اینچی در زیر خودرو دیده می‌شوند. داخل کابین صندلی‌های جدید با عناصر پوشش دیجیتالی دیده می‌شوند. دسته‌دنده نیز به‌صورت سفارشی تولید شده است.

جیپ گرند چروکی تریل هاوک پلاگین هیبریدی کانسپت

این کانسپت خیلی آبی‌رنگ از روف راک سفارشی سود می‌برد. جیپ باقی بخش‌های بدنه را با پوشش رینو مشکی پوشانده است تا دوام بیشتری داشته باشند. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به مه شکن‌های سفارشی و گرافیک‌های وینیل روی بدنه اشاره کرد. رینگ‌های 20 اینچی و لاستیک‌های 33 اینچی نیز در این خودرو نصب شده‌اند. داخل کابین پوشش جدید صندلی‌ها با دوخت های آبی دیده می‌شوند.

جیپ برد کیج کانسپت (تولید بخش قطعات پرفورمنس جیپ)

برد کیج یکی از دو کانسپت بخش قطعات پرفورمنس جیپ است. این رانگلر 4xe از تمامی وسایل جانبی متنوع در دسترس برای بهبود توانایی‌های آفرودش سود می‌برد. بدنه نیز رنگ قهوه‌ای عقاب را به خود گرفته است. ارتفاع خودرو به لطف تغییراتی در سیستم تعلیق و افزودن شوک‌های فاکس افزایش یافته است. سپر جلوی جدید نیز دارای فلاپ یکپارچه و میله‌های فولادی است. قوس گلگیرها نیز از دیلایت های جداشدنی سود می‌برد. در بخش عقب گاردهای آلومینیومی را می‌بینیم که از چراغ‌ها محافظت می‌کنند. رینگ‌های 17 اینچی نیز با لاستیک‌های 37 اینچی بی اف گودریچ همراه شده‌اند. رول کیج به همراه میله‌های نورانی LED به همراه سبد بار رینو راک نیز جزو دیگر ویژگی‌های این کانسپت هستند.

جیپ دی کُدر کانسپت (تولید بخش قطعات پرفورمنس جیپ)

جیپ گلادیاتور دی کدر کانسپت خودروی دیگر بخش قطعات پرفورمنس جیپ است. این خودرو از 35 قطعه خاص بخش پرفورمنس جیپ و موپار سود می‌برد. هر قطعه دارای ظاهر قرمز رنگ و کد QR هستند که مردم به سرعت می‌توانند آن‌ها را اسکن کنند و از مشخصاتشان آگاهی پیدا کنند. بهبودهای این خودرو شامل سپر جلوی جدید با وینچ و چراغ‌های جدید، اسنورکل، درب‌های لوله‌ای، راک ریل و سبد ذخیره‌ای در محفظه بار است.

کانسپت های نمایشگاه SEMA 2021

3 کانسپت نهایی نیز در نمایشگاه SEMA سال پیش به نمایش درآمده بودند. این خودروها شامل رانگلر 4xe کانسپت، رانگلر اورلوک کانسپت و کایزر جیپ M725 کانسپت هستند. این کانسپت آخری یک دستگاه کایزر جیپ M725 مدل 1967 است که از آمبولانس نظامی به آفرودری مدرن تبدیل شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.