جیپ

معرفی کانسپت جیپ ریکان، همتای برقی رانگلر برای سال ۲۰۲۴

جیپ با معرفی کانسپتی اعلام کرده است که برادر الکتریکی رانگلر را در سال ۲۰۲۴ با نام ریکان به بازار خواهد فرستاد. این خبر در روز ۴xe جیپ اعلام شد یعنی رویدادی که جیپ در آن سه شاسی‌بلند الکتریکی جدید شامل کانسپت واگنییر S، کانسپت ریکان و اونجر تولیدی را برای عرضه در بازارهای اروپا و ایالات‌متحده معرفی کرده است. ریکان و واگنییر S هردو از پلت‌فرم STLA استلانتیس استفاده خواهند کرد اما درحالی‌که واگنییر S کاملاً یک شاسی‌بلند لوکس است، ریکان یک آفرودر خشن با درهای قابل برداشتن خواهد بود.

هرچند جیپ مشخصات فنی ریکان را منتشر نکرده اما گفته است که این ماشین از ابتدا به‌عنوان یک جیپ ۴×۴ طراحی شده و صرفاً یک خودروی سواری معمولی نیست که ظاهری شبیه رانگلر داشته باشد. به همین دلیل، سازندهٔ آمریکایی آفرودر الکتریکی خود را به تکنولوژی e-locker اکسل‌ها، سیستم مدیریت کشش Selec-Terrain، محافظ‌های زیر بدنه، قلاب‌های بکسل و لاستیک‌های آفرودی تهاجمی مجهز کرده است. این خودرو همچنین از سقف برقی و آخرین نسل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جیپ هم بهره می‌برد که راهنمای سفر در مسیرهای آفرودی محبوبی مثل روبیکان را دارد.

مدیرعامل جیپ در مورد این خودرو می‌گوید:

جیپ ریکان کاملاً جدید تمام الکتریکی توانایی عبور از مسیر خشن روبیکان، یکی از چالش‌برانگیزترین مسیرهای آفرود در ایالات‌متحده را دارد و از برد کافی برای بازگشت به شهر و شارژ مجدد برخوردار است

هردو مدل ریکان و واگنییر S در اوایل سال ۲۰۲۳ قابل سفارش خواهند بود و تولید آن‌ها از سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. برخلاف کراس‌اوور اونجر، این دو خودرو هم در اروپا و هم آمریکای شمالی عرضه خواهند شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. matin

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (197 ديدگاه)

    باحاله

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
  2. AMANTE

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (951 ديدگاه)

    اون حس ماجراجویانه و آفرودی که رانگلر داره توی این مدل زیاد احساس نمیشه.
    بیشتر شبیه ی شخصیه که اصلا تجربه ی کوهنوردی نداره و میره گرون ترین تجهیزات رو میخره تا با دوست اش که کوهنورده بره ماجراجویی.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۸
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2110 ديدگاه)

    دیگه دنیای خودرو داره بی خود میشه.دیگه چه فرقی میکنه.همه یه موتور برقی باطری فقط طاهر متفاوت.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۴
  4. JDM lover

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    اصلا در حد و اندازه رانگلر نیس
    بزور خواستن با مثلا چندتا تجهیزات شبیه رانگلر بکننش
    بعدشم ، خودروی الکتریکی بنظرم خیلی مناسب افرود نیست ، راهو گم کنی شارژ ماشین وسط بیابون تموم بشه میخوای چیکار کنی ؟
    ولی برای بنزینی ها دو تا گالن ۲۰ لیتری میزاری پشت ماشین حداقل تا یه جایی میرسونتت
    برد خودروهای الکتریکی هم تو افرود ها خیلی کاهش پیدا میکنه بخصوص افرود سنگین
    مثلا اگه بگن ۵۰۰ کیلومتر برد داره شاید تو افرود به ۴۰۰ یا حتی ۳۰۰ کاهش پیدا کنه
    در مل من رانگلر درونسوز رو ترجیح میدم

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۸
  5. R@min

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (215 ديدگاه)

    موضوع گشتاور آنی هنوز تو هیچ محصول الکتریکی که ادعای آفرود داره حل نشده و همین موضوع صدمات جدی به ماشین وارد می کنه.
    این موضوع در محصولات بنزینی که گشتاور بالایی دارن هم صادقه مثله رپتور R، رم trx، رانگلر V8 و ۴xe اما در محصولات الکتریکی بسیار شدیدتره. امیدوارم یه فکر اساسی بشه برای این مشکل.

    موافقم ۶
    مخالفم ۸
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (7643 ديدگاه)

      یه آفرود از پیکاپ ریویان و رقابتش با بزرگان آمریکایی و ژاپنی در این کلاس دیدم که خودم به ریویان و موفقیت برقی‌ها در آفرود ایمان آوردم و جاهایی که همه گیر میکردن ، ریویان مثل آب خوردن به سبب قدرت آنی برق سر چرخ‌ها میرفت جلو و یه جایی از آفرود تقریباً تا یک متر باتلاق بود و همه گیر کردن اما ریوان میخندید و میرفت !!!

      تو یوتیوب بزنید و ببینید !!!

      موافقم ۹
      مخالفم ۵
      1. R@min

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (215 ديدگاه)

        اگر اون کلیپ تبلیغاتی دو دقیقه ای که برانکو و رانگلر رو تو آب نگه میداشتن منظورته که مثلا قدرت ریویان نشون بدن اون اسمش حم.اقته محضه که تهش تو دو سه تریپ اونم با ارفاق دووم بیاره. اون حجم عظیم گشتاور به یه زمین سست یا صخره لیز وارد شه بخش اعظم گشتاور تولیدی هرز میره و فشار زیادی به تمام قطعات موتور و بدتر از اون باتری محصولات الکتریکی میاد. بخش اعظم این کلیپ ها مخصوصا راجب محصولات الکتریکی درو.غ و بزرگنمایی هست.

        تمام سیستم های آفرودی مطرح مثله فورد و تویوتا و لندروور گشتاورو محدود و به طور شناور بین محورها جابجا می کنن که با کمترین فشار بیشترین چسبدنگی ایجاد شه و همچنین اصطحلاک در پایین تر سطح حفظ شه. هنوز سیستمی اختراع نشده که دامنه گشتاور محصولات الکتریکی رو کنترل و محدود کنه.

        موافقم ۶
        مخالفم ۵
    2. AMIN (M.A.S)

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (745 ديدگاه)

      رم TRX انگاری بیشتر به درد مسیرای بیابانی و پر از شن میخوره تا باتلاق و افرود جنگلی
      البته کلا تو مسیرای خشک خوبه ولی قدرت زیاد نسبت به گشتاور باعث گیر افتادن و غرق شدن اینطور ماشینا تو گل و لای زیاد و زمینای خیلی خیس میشه مثل همون ویدیو هنسی ماموت که تو مسابقه یدک کشی چون گشتاورش سریع تبدیل به سرعت میشد به جای کشیدن لندروورا داشت تو زمین دفن میشد
      من به شخصه با اینکه به خاطر چند کاره بودن از تیرکس خیلی خوشم میاد ولی اگر هدف خرید یه پیکاپ افرودی باشه به نظرم پاورواگن کیلومتر ها جلوتر و بهتره
      هم قدرت و گشتاور کمتر و معقولی داره و مصرفش کمتره هم گنده تره هم امکانات افرودی بیشتری داره

      حالا به الکتریکیا تا این لحظه خیلی اهمیت ندادم که ویدیو های زیادی ازشون ببینم ولی اونا احتمالا موردشون خیلی از رپتور R و تیرکس بیشتره

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. R@min

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (215 ديدگاه)

        کاملا درسته حرفات امین جان.

        مثال عینی این موضوع توی رپتور نسل ۱ به طور واضح نمایان شد. محصولی که با وارد کردن تعلیق تروفی تراک ها انقلابی کار کرد اما بسیار آسیب پذیر بود و دلیل اصلیش انتقال افسار گسیخته گشتاور بود به طوری از بین رفتن سرسیلندر، واتر پمپ، تعلیق و اکثر قطعات موتوری در کمترین زمان ثمره این موضوع بود که متاسفانه رم trx که در واقع از لحاظ تکنولوژی تعلیق با نسل اول رپتور در یه سطحه (هنوز عملکرد رپتور R رو ندیدیم ولی اونم احتمالش کم نیست) هم همین راهو به طرز افراطی تری ادامه داد و حالا مشکلات عدیده و یکسان و بسیار پر هزینه ای رو دست مالکین گذاشته و برای جلوگیری از افت قیمت دائم دست ب دست میشه.

        در کل قرار دادن قدرت زیاد بدون تقویت سایر بخش ها که قیمت نهایی رو بسیار بالاتر میبره در محصولات کارخونه ای اشتباهه و بدرد همون کلیپای تبلیغاتی یوتیوب می خوره.

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. AMIN (M.A.S)

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (745 ديدگاه)

          البته من خیلی مشکل از تلعیق رم تیرکس ندیدم و خیلیم بحث خرابی تعلیق نیست
          نظر من بیشتر به ماهیت موتور این ماشینا بود که قدرت زیادی نسبت به گشتاورشون دارن و سریعتر سرعت میگیرن
          و تبعا سریعترم تو گل و لای و گیر میکنن مخصوصا با رانندگی اماتور (البته یه بحثیم که هست خود دوج انگاری برای همین فعالیتا مثل پریدن از رمل و باجا ساختتش تا افرود خشن جنگلی تو تبلیغاشم بیشتر رو همین موضوع مانور میداد)
          و همونطورم که گفتید بیشتر به درد یوتیوب میخورن

          راستی اقا رامین رپتور R کی قراره به بازار بیاد؟ یه مساله هم تو کاتالوگش بود هرچی دیدم وزنشو ندیدم فک کنم اصلا درج نکرده بودن (شایدم من دقت نکردم)
          اطلاع دارید وزنش چقدره ؟

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. R@min

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (215 ديدگاه)

          خرابی تعلیق منظورم نبود و مشکلات trx بیشتر آسیب به موتور به خاطر فشار زیاده چیزی که در نسل اول رپتور گفتم.

          وزن رپتور هم ۲.۷ تن هست ۲۰۰ کیلو سبک تر از trx. از پاییز هم به مشتری هاش میرسه و تمام نمونه ها فروخته شد.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  6. Si

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (434 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. پدرام

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (553 ديدگاه)

    اینم طراحی خوبی داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  8. ....

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دلیران تنگستان درحال پرپر شدن
    اون از تویوتا لندکروزر که لوکس شد اونم از لندروور دیفندر که لوکس شد(شانس آوردیم برقی نکردن) اینم از رانگلر روبیکان که رانگلرش ، ((وُب)) از روبیکانش و موتور وی هشتش رو زدن شد ریکان با اون قیافه‌ش (انگار داره تو روی آدم فحش میده)
    .
    .
    .
    ‌.
    .
    .
    من توی پست ((معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده)) هم گفتم که آقای تاوارز باید جوابگوی اینهمه ماشین باز باشه چه اینجا چه روز قیامت😡

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  9. مهردادکمال

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    زشته

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
    1. Royal Driver UK 70

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (402 ديدگاه)

      ظاهر ملاک خوب بودن ماشین نیست عملکرده که مهمه!

      موافقم ۱
      مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا