جیپ

معرفی جیپ کامپس 2026؛ ساخت ایتالیا با پیشرانه تمام برقی و هیبرید

شاسی‌بلند اندازه متوسط و پرفروش جیپ برای سال ۲۰۲۶ متحول خواهد شد. نسل جدید کامپس برای اولین‌بار، پیشرانه تمام برقی نیز خواهد داشت.

جیپ در اصل خود یک برند آمریکایی است، اما در دهه‌های اخیر حضور آن به‌خوبی فراتر از مرزهای ایالات متحده گسترش یافته. اولویت دادن به اروپا برای عرضه یک مدل جدید، به‌وضوح نشان‌ می‌دهد که استلانتیس چگونه روی بازارهای بین‌المللی حساب باز کرده تا وابستگی به آمریکای شمالی را کاهش دهد. نسل سوم کامپس ابتدا اواخر امسال در کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد و سپس به مناطق دیگر گسترش می‌یابد.

کامپس مدرن کاملاً با مدل قبلی خود متفاوت است. این خودرو پلتفرم قدیمی فیات-کرایسلر را کنار گذاشته و از پلتفرم STLA استفاده می‌کند که استلانتیس قبلاً در پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸، اوپل گرندلند و سیتروئن C5 ایرکراس جدید به کار برده است. با طول ۱۷۹.۱ اینچ (۴۵۵ سانتیمتر)، کامپس جدید ۶.۱ اینچ (۱۵.۵ سانتیمتر) بلندتر از قبل است و از رنگید قدیمی، فاصله گرفته است.

بدون طراحی جعبه‌ای، جیپ واقعی نخواهد بود، بنابراین کامپس جدید در میان کراس‌اورهای کامپکت با خطوط منحنی، همچنان زاویه‌دار و تازه باقی مانده است. چراغ‌های جلوی تخت‌تر، شبکه هشت‌شیاری بازطراحی‌شده را در بر گرفته‌اند، در حالی که چراغ‌های عقب X-شکل با یک نوار نوری که لوگوی روشن‌شده جیپ را در خود جای داده، به هم متصل شده‌اند. طراحی نرم نشده و همچنان پوشش‌های پلاستیکی بدنه و قوس‌های مربعی شکل گلگیر حفظ شده‌اند. شیشه‌های بزرگ‌تر نشان‌دهنده افزایش اندازه خودرو است که دید را بهبود می‌دهد.

نسخه‌های سفارشی دارای سقف مشکی، چراغ‌های LED ماتریکسی و سانروف خواهند بود. جیپ قصد دارد کامپس جدید را با رینگ‌های دو رنگ ۲۰ اینچ بفروشد، هرچند برای آفرود، رینگ‌های کوچک‌تر مناسب‌ترند. در مورد آفرود، حداکثر فاصله از زمین ۷.۹ اینچ (۲۰ سانتیمتر) برای نسخه‌های چهارچرخ محرک وعده داده شده است، همراه با زوایای ورود ۲۰ درجه، زاویه شکست ۱۵ درجه و زاویه خروج ۲۶ درجه. عمق عبور از آب تا ۱۸.۵ اینچ (۴۷ سانتیمتر) اعلام شده است. سیستم کنترل نزول از تپه به‌صورت استاندارد در نسخه‌های چهارچرخ محرک ارائه می‌شود.

در حالی که ظاهر بیرونی ممکن است شبیه یک فیس‌لیفت به نظر برسد، کابین نشان‌دهنده تفاوت عظیم کامپس جدید است. حتی مدل پایه دارای یک صفحه‌نمایش لمسی بسیار عریض ۱۶ اینچی (۴۰.۶ سانتیمتر) است که با یک نمایشگر دیجیتال ۱۰ اینچی (۲۵.۴ سانتیمتر) برای راننده جفت شده است. با وجود فضای زیاد صفحه‌نمایش، جیپ تمام دکمه‌ها را از کنسول مرکزی حذف نکرده و تعدادی کنترل سنتی را زیر سیستم اطلاعات-سرگرمی نگه داشته است. یک کلید قرمز برای سیستم استاندارد Selec-Terrain و دکمه ترمز پارک الکترونیکی، در کنار انتخاب‌گر دنده چرخشی قرار دارند.

افزایش ابعاد خودرو، ۲.۲ اینچ (۵.۶ سانتیمتر) به فضای پای عقب اضافه کرده و فضاهای ذخیره‌سازی در کابین اکنون ۱.۶ فوت مکعب (۴۵ لیتر) ظرفیت دارند. جیپ می‌گوید حجم محفظه بار پشت نیمکت عقب با تقسیم استاندارد ۴۰:۲۰:۴۰، ۱.۶ فوت مکعب افزایش یافته و به ۱۹.۴ فوت مکعب (۵۵۰ لیتر) رسیده است. در نسخه‌های برقی، محفظه بار جلویی وجود ندارد.

قدرت الکتریکی و هیبریدی جیپ کامپس

کامپس ۲۰۲۶ برای بازار اروپا با پیشرانه‌های هیبرید ساده، پلاگین هیبرید و برقی عرضه می‌شود. مدل پایه با موتور بنزینی همراه فناوری ۴۸ ولت، ۱۴۵ اسب بخار قدرت دارد. پلاگین هیبرید ۱۹۵ اسب بخار تولید می‌کند، در حالی که سه مدل برقی از ۲۱۳ اسب بخار برای مدل تک‌دیفرانسیل تا ۳۷۵ اسب بخار برای مدل چهارچرخ محرک رده‌بالا هستند. مدل آخر دارای یک موتور عقب جدید و اختصاصی برای جیپ است که به کامپس امکان بالا رفتن از شیب ۲۰ درصدی را حتی در صورت عدم چسبندگی تایرهای جلو می‌دهد.

جیپ توان پیمایش ۶۵۰ کیلومتر در چرخه WLTP را برای مدل دو موتوره و چهارچرخ محرک اعلام کرده، اما ظرفیت باتری را ذکر نکرده است. مدل تک‌موتوره و تک‌دیفرانسیل با باتری ۷۴ کیلووات‌ساعتی، ۵۰۰ کیلومتر را با یک شارژ طی می‌کند. مهندسان برای دستیابی به این اعداد، زیربندی کاملاً صاف، رینگ‌های بهینه‌شده آیرودینامیکی و کرکره‌های فعال شبکه جلو را انتخاب کرده‌اند. همچنین شارژ سریع ۱۶۰ کیلوواتی DC می‌تواند در نیم ساعت باتری را از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کند.

جیپ هم‌اکنون در اروپا سفارشات کامپس جدید را می‌پذیرد و نسخه‌ای ویژه به نام First Edition را برای مدت محدودی عرضه می‌کند. تحویل به مشتریان از سه‌ماهه چهارم سال آغاز می‌شود، زمانی که تولید در کارخانه ملفی ایتالیا شروع شود. این شرکت با تصمیم به عدم عرضه کراس‌اوور با موتور دیزلی، به دوران موتورهای دیزلی که در اوایل دهه گذشته بیش از ۵۰ درصد سهم بازار اروپا را داشتند، پایان می‌دهد.

هنوز خبری از نسخه آمریکایی نیست که انتظار می‌رود سال آینده، عرضه شود. مدل مخصوص آمریکا قرار است از کارخانه مونتاژ برامپتون در انتاریو تولید شود. با این حال، استلانتیس در فوریه تمام فعالیت‌های این کارخانه را برای بازنگری استراتژی خود در کانادا متوقف کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (697 ديدگاه)

    قنج و منج و جمع و جور و خوشگل
    این قراره حسابی بفروشه حتی داخلشم قشنگه
    قدرت موتور بالا ۲۵۰ براش کافیه، از لحاظ دوام و آپشن ها و کیفیت اونایی که می خرن باید راضی باشن ولی با کیفیت و قابل اعتماد بنظر میاد
    بالاخره جیپه دیگه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  2. مازیار

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1561 ديدگاه)

    برخلاف اونچه بعضی دوستان میگن، یا از روی عادت اعتراض میل دارن اینطور وانمود کنن، استلانتسس برای جیپ مفید بوده

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4160 ديدگاه)

      چطور؟

      موافقم 1
      مخالفم 5
  3. علی یا علی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با حاله
    فقط از این توقع آفرود نداشته باشید مثل مدل های دیگه جیپ

  4. اراز

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ساده شیک نه خبری از چراغ های جلوی زشت سبک شرق اسیا ونه خبری از دو کیلومتر مانتیتور روی داشبورد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. hamid

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    سلام. بسیار عالی. طراحی بدنه با وجود سادگی، حس اسپرت و لوکس را به خوبی تداعی می کند. طراحی داخلی مینیمال، کاربردی، ساده و به دور از اغراق. فکر کنم فروش خوبی را تجربه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا