آبروریزی کیا پیکانتو در آزمایش‌های تصادف آمریکای لاتین

یک‌شنبه 11 آبان 1399 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
kia-picanto-latin-ncap-2
بعد از هیوندای HB20 که به دلیل عملکرد ایمنی ضعیف توسط لاتین انکپ موردانتقاد قرار گرفت، حالا یک محصول دیگر از گروه هیوندای-کیا یعنی پیکانتو هم از...
تبلیغات

بعد از هیوندای HB20 که به دلیل عملکرد ایمنی ضعیف توسط لاتین انکپ موردانتقاد قرار گرفت، حالا یک محصول دیگر از گروه هیوندای-کیا یعنی پیکانتو هم از سوی این موسسهٔ ایمنی بشدت مذمت شده است. پس‌ازاینکه پیکانتو در آزمایش‌های تصادف لاتین انکپ هیچ ستاره‌ای کسب نکرد، این موسسه کیا را به ارتقاء هاچ‌بک شهری خود فراخوانده است. در آزمایش‌های برخورد از جلو، برخورد جانبی و محافظت از عابر پیاده، پیکانتو در حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال رتبهٔ صفر درصد، حفاظت از سرنشینان کودک 29 درصد، ایمنی عابر پیاده 51 درصد و در سیستم‌های ایمنی رتبهٔ 7 درصد را کسب کرده است.

پیکانتو در آمریکای لاتین به‌صورت استاندارد فقط با ایربگ راننده عرضه می‌شود اما حتی با نصب ایربگ سرنشین هم تغییری در نتایج ایجاد نشده است. در این خودرو سیستم‌های ABS و ESC هم به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شود و ایربگ‌های جانبی حتی به‌صورت آپشن هم قابل سفارش نیستند. دبیر کل لاتین انکپ دراین‌باره می‌گوید:

کاملاً وحشتناک است که یک خودروساز جهانی مثل کیا، مدل پیکانتو را در بازارهای اروپا با 6 ایربگ، سیستم محافظت از عابر پیاده و ESC استاندارد با قیمت 8700 یورو عرضه می‌کند درحالی‌که در منطقهٔ ما این خودرو از چنین سطح ایمنی ضعیفی رنج می‌برد. تجهیزات ایمنی نسخهٔ اروپایی در آمریکای لاتین حتی به‌صورت سفارشی هم ارائه نمی‌شوند. لاتین انکپ از کیا می‌خواهد همین الآن دست بکار شده و در پیکانتو و همچنین دیگر محصولات خود در آمریکای لاتین پیشرفت‌ها و بهبودهایی اساسی انجام دهد. لاتین انکپ به مصرف‌کنندگان توصیه نمی‌کند که چنین خودرویی را با این عملکرد ایمنی ضعیف خریداری کنند

رئیس لاتین انکپ هم اظهار داشته است:

غیرقابل‌قبول است که یک خودروساز واحد استانداردی دوگانه داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است که دولت‌ها برای مصرف‌کنندگان یک سیستم اطلاعاتی مستقل و شفاف را به‌عنوان لاتین انکپ ترویج دهند و سطح ایمنی خودروهای فروخته‌شده در این منطقه را بهبود بخشند

لازم به ذکر است، زمانی که نسل سوم پیکانتو در سال 2017 توسط یورو انکپ آزمایش شد، مجموعاً سه ستارهٔ ایمنی را با رتبهٔ محافظت 79 درصد سرنشینان بزرگ‌سال، 64 درصد سرنشینان کودک، 54 درصد عابر پیاده و 25 درصد سیستم‌های ایمنی کسب کرد.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.