در دورانی که صنعت خودروسازی جهانی عمدتاً حول محور کراساوورها و خودروهای الکتریکی میچرخد، از خودروهایی مثل کیا سراتو زیاد نمیشنویم. حال اما این سدان کامپکت که در کره جنوبی با نام K3 شناخته میشود، با تجربهٔ فیسلیفت میاندورهای خود، دوباره خبرساز شده است. این خودرو قرار است در ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) بهطور کامل معرفی شود اما پیش آن زمان، کیا سه تصویر از نسخۀ کرهای آن یا همان K3 منتشر کرده است. بارزترین تغییر ظاهری K3 مدل ۲۰۲۲ چراغهای جلوی جدید آن با گرافیک داخلی تازهای است که از سه خط LED در بالا و پایین تشکیل شده است. علاوه بر این، جلوپنجره کمی عریضتر شده و بالای آن لوگوی جدید کیا قرار گرفته است.
طراحان کیا همچنین سپر K3 را هم با ورودیهای هوای جدیدی با قاب مشکی براق و همینطور مه شکنهای جدید، بروز کردهاند. با توجه به اینکه این صرفاً یک فیسلیفت است نه نسل جدید، پروفیل جانبی خودرو تقریباً هیچ تغییری نداشته اما میتوانیم انتظار ارائهٔ رینگهای جدیدی را داشته باشیم. در عقب K3 مدل ۲۰۲۲ بیش از هر چیز خروجیهای هوای تزئینی بزرگی در سپر جلبتوجه میکند که شاید نبود آنها میتوانست بهتر باشد. در همین حال، هرچند فرم کلی چراغهای عقب تغییری نداشته اما گرافیک داخلی آنها بروز شده و درون آنها، مشابه چراغهای جلو، همان خطوط منقطع کار شده است.
در داخل K3 غیر از ارائهٔ نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر، تقریباً تغییر مهم دیگری صورت نگرفته که البته ازآنجاییکه این فقط یک فیسلیفت است، این موضوع تعجبی ندارد. البته در تریمها و تودوزیها هم تغییراتی صورت گرفته و هرچند غربیلک فرمان مثل قبل است اما در میانهٔ آن لوگوی جدید کیا به چشم میخورد. کیا فعلاً فقط تصاویر نسخهٔ سدان K3 فیسلیفت را منتشر کرده اما بهزودی میتوانیم تغییرات نسخهٔ هاچبک را هم ببینیم. این نسخه در ایالاتمتحده عرضه نمیشود اما در کره جنوبی با نام K3 GT، در کانادا با نام فورته ۵ و در اروپا با نام سید به فروش میرسد. فیسلیفت کیا K3 اواخر امسال با نام فورته در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.
R@m!n
۲۶ فروردین ۱۴۰۰اینکه که کیا داره مثه بی ام و اسم گذاری می کنه و رد زبانی طراحیشو تو تمام محصولاتش پیاده می کنه واقعا قابل ستایشه.
مهدی
۲۶ فروردین ۱۴۰۰دقیقا؛ واقعا طراحی های کیا خیییلی خوب و یکپارچه شده
از اینکه سوزنش هم روی کراس اوورها گیر نکرده خیلی خوشم اومده
porsche
۲۶ فروردین ۱۴۰۰من که اسم سراتو رو بیشتر دوست دارم
Sajjad
۲۶ فروردین ۱۴۰۰چند سال پیش من گقتم زبان طراحی کره ای ها ثابت نیست
و بعضیا به دلیل عدم توانایی خواندن درست فکر کردن نوشتم ماشینایی کره ای زشتن! (هنوز قابل درک نیست چرا منظورمو درست متوجه نمیشدن و جوایز طراحی کره ای ها رو بارها برام فرستادن.)
خیلیا سر این حرف هم توی اینستا و هم پدال بهم حمله کردن و بعضیاشون فحش بدم دادن
NAVID۰۰۹۸
۲۶ فروردین ۱۴۰۰آقا سجاد
کاری به نقد شما ندارم که بسیار مورد احترام هست .
اما اونجایی که گفتید میآیند فحش میدهند ، اینجا خیلی نکته داره ، بارها در همین پدال دیدیم که چقدر راحت توهین میکنند ، من به شخصه مشکل را در این افراد نمیبینم و بلکه مشکل اصلی خانواده و نداشتن شخصیت خانوادگی چنین افرادی هست که معنی نظر شخصی و کامنت را نمیفهمند و همیشه مغزهای کوچک دارای ذهنی نفهم و بیشعوری هستند !!!
R@m!n
۲۶ فروردین ۱۴۰۰توهین از بی سوادی و عدم توانایی در بحث کردن میاد. منم اینجا ۲ ۳ سال پیش همین حرفو می زدم حالا می بینیم خود کیا و جنسیس بالاخره سیاست شنبه و یک شنبشونو تو طراحی گذاشتن کنار و کم کم دارن یه شخصیت مستقل به محصولاتشون میدن. کاری که یه دهه آزمون و خطا پشتشه و بنظر میاد به ثبات طراحی رسیدن.
NAVID۰۰۹۸
۲۶ فروردین ۱۴۰۰نامگذاری با حروف و اعداد باعث دلسردی مشتری میشه ، چون خودروهای شرق آسیا و آمریکا ، باید اسم داشته باشند که در دهان بچرخه و خودش را جا بندازه !
کیا حتی به جز طراحی که جزئیاتش را شبیه و کپی از آلمانیها بخصوص bmw و آئودی میکنه ، نامگذاری هم شبیه بنز انجام میده ، بعد اینجا دفاع سر خَرمن هم انجام میدهند !
میشه کپیکاری و تقلید را برای ما معنی کنید !!!
البته که سراتو خودروی بسیار خوبیه و نسل به نسل بهتر هم میشه ، اما همیشه سواری الانتراها بهتر از سراتوها بوده و یه تفاوت کوچک در نرمی و راحتی دارند !
یه مشکل دیکه در سراتوها که بسیار برایم عجیب هست ، وضعیت ترمزگیری ضعیف هست که در اپتیما در تمام نسلهایش شاهد هستیم !
سیستم تهویه در حالت کولر ، اصلاً مثل باقی وارداتیها قدرتمند نیست و انگاری کولر یه ماشین ایرانی مثل پژو ۴۰۵ را روشن کردهایم !
اما در کل ماشین تو شهریه خوبی هست که از نطر فنی خیلی عالیه اما در موتورهای ۱/۶ لیتری بسیار ضعیف و لَش هست !
Dayan5775
۲۶ فروردین ۱۴۰۰راجع به ماشین هایی که تا حالا سوار نشدی نظراتی میدی که مالکان اون ماشین ها و موتور ترند و اتوگاید و غیره بعد از ساعت ها تست و بررسی چنین چیزهایی رو نگفتن!!!
دوباره برگشت رو کتابی صحبت کردن ???زشته بخدا
Amirreza
۲۶ فروردین ۱۴۰۰آقا نوید هر شرکتی که بجای اسم شماره بزاره خو کپی نکرده بعدش راستش من کپی کاری از بی ام و و آئودی رو ندیدم ، در مور موتور با شما موافقم و امیدوارم کیا برای این نسل جدید یک موتور قدرتمند تر
amirmohammad
۲۶ فروردین ۱۴۰۰نوید جان من۳سال اپتیما فول خلیج ۲۰۱۵ داشتم اصلا مشکل ترمز نداشت.پرفروش ترین ماشین کلاس خودش هست توی ایران و نشنیدم کسی اینو بگه
سراتو هم مال دوستان رو سوار شدم توی گرمای ۴۰ درجه کولرش خیلی خوب بود و قطعا از ۴۰۵ جنابعالی بهتره.حالا شما بنظرم برو کیشی جایی رنت کن بلکه متوجه بشی چطورن
برای اسم خودرو ها هم اون ها خودشون بهتر میدونن چی باعث دلسردی مشتری میشه و چی نمیشه و قطعا ماه ها بررسی و تحقیق بوده پشت این تصمیم.کپی هم اگه در کار بود اون ها خودشون وکیل مدافع دارن برای شکایت نیازی به وکلای دیار سایپا ندارن فعلا که خود تولید کننده آلمانی نگفته کپیه
آدم اگه میخواد تنفرش رو از یک برند اعلام کنه حداقل منطقی این کار رو بکنه نه طوری که خنده دار باشه.اگه به حرف های شما بود الان باید ورشکست میشد هیوندا کیا و صدتا برند ازشون بابت کپی شکایت میکردن ولی ظاهرا سال ۲۰۲۰ یه پله هم توی رتبه فروش اومدن بالاتر ئ شکایتی هم نبود
مهدی
۲۶ فروردین ۱۴۰۰نتیجه این کارش شد جذب مخاطب و پر شدن تعداد کامنت های پدال کاملا مشخص این نوید فیک هستش و از سمت پدال باسه شانتاژ و سرو صدا و پر مخاطب کردن سایته خیلی شیطونی پدال
R@m!n
۲۶ فروردین ۱۴۰۰کیا-هیوندای از زمانی که شرایر رو از آئودی اوردن قصدشون نزدیک شدن و شبیه شدن به صنعت خودروسازی آلمان بود و بعد یک دهه به هدفشون خیلی نزدیک شدن.
00BEHZAD00
۲۶ فروردین ۱۴۰۰خیلی شیک و قشنگه
لوگوی جدید کیا اون وسط میدرخشه
محمد مختاری آذر
۲۶ فروردین ۱۴۰۰طراحی خوب کابین زیبا مخصوصا فرمانش خیلی گیرا و جذاب هستند
قاسم
۲۶ فروردین ۱۴۰۰زیباست
Hadi
۲۶ فروردین ۱۴۰۰واقعاً این ماشین خیلی بهتر و زیباتر شده ?
و زبان طراحی کیا خیلی خوبه و بهش میاد ?
دم کیا گرم…
میثم
۲۶ فروردین ۱۴۰۰اون بلایی که هیوندای سر الانترا آورد رو با این مقایسه کنین
کیا کارش خیلی درست تره
ولی لوگوی قبلی زیباتر بود اگه میخواستن تغییرش بدن نباید از حروف استفاده میکردن باید واقعا یه نشان طراحی میکردن
مثل بنز، تویوتا، آئودی و ….
این یه جوریه
Amirreza
۲۶ فروردین ۱۴۰۰آقا میثم کیا و هیوندای دوتاشون مال یه شرکتن ولی به نظر منم طراحیای کیا قشنگتر از هیوندا شده
ارسلان
۲۶ فروردین ۱۴۰۰شبیه ماشین چینی شده منو به شدت به یاد JAC A5 2020 میندازه سپر جلو که عینا همونه فرم کلی چراغ جلو هم همونه چراغ عقب هم مثله جک یه تیکه کار شده مثله اینکه طراحش از جک الهام گرفته طراحی فعلیش در مقابل طراحی ۲۰۱۴ ش حرفی برای گفتن نداره چراغ های عقب بهم جسبیده هم به سبک داج خیلی خز شده مخصوصا وقتی تارا هم ازش استفاده کرد دیگه فوق خز شد
طراحیش از دید من پس رفت داشته به دلایلی که در بالا گفتم
Amirreza
۲۶ فروردین ۱۴۰۰من چقد خوشم امده که کیا داره توی نسل جدیدش بیشتر روی زبان طراحی تاکید داره و مثلا این سراتو با کیا ev6 شباهت های ظاهری زیادی داره ، و تازه جدا از اون اینکه دارن روی ماشیناشون کد میزارن واقعا عمل جالب و قشنگیه ، طراحیشم به خصوص رینگ ها به نظرم خیلی قشنگه و در کل از نسل جدید ماشینای کیا خیلی بیشتر از هیوندای خوشم اومده
RezaRs
۲۶ فروردین ۱۴۰۰کمی جلوی قبل فیس لیفت قشنگ تر بود عقبش نه کلا قشنگ تر شده کلا سراتو از اول که یادمه طراحی زشتی نداشت اسمشم باب دلم نی سراتو باحال تر بود به نظرم راجع اسمش نطرتون چیه
K3 =?
سراتو ?
Ali
۲۶ فروردین ۱۴۰۰کیا سراتو خیلی خوب و کم استهلاکه چه کسایی که ایران استفاده کردن و چه تو خارج تایید کردن این موضوع و با توجه به قیمتش انتخاب خوبی میتونه باشه
ولی جدا از این اون چراغای کشیده طراحی عقب ایده کی بود اولین بار؟?فک نکنم تو خودرو سازی طرحی اینقدر تکرار شده باشه بین کمپانی های مختلف!