دوئل میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

پنج‌شنبه 18 خرداد 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
Lancer-VS-Cerato
روزی دیگر فرارسید و باز سراغ یکی دیگر از گروه‌های سری رقابت‌های خودرویی پدال رفته‌ایم. که آن گروه سدان‌های کامپکت است. در دور نخست سری رقابت‌های...
تبلیغات

روزی دیگر فرارسید و باز سراغ یکی دیگر از گروه‌های سری رقابت‌های خودرویی پدال رفته‌ایم. که آن گروه سدان‌های کامپکت است. در دور نخست سری رقابت‌های این گروه، شورلت کروز و نیسان سنترا به جدال با یکدیگر پرداختند که مجموعاً طی این دوئل 1329 رأی به ثبت رسید. در این رقابت، کروز توانست با کسب 1061 رأی یا به‌عبارت‌دیگر 79 درصد از کل آراء، قاطعانه پیروز دوئل اول گروه سدان‌های کامپکت لقب گرفته و به مرحلهٔ بعد صعود کند. این در حالی است که سنترا موفق به کسب تنها 268 رأی گردید و از دور رقابت‌ها حذف شد. حال در دور دوم دوئل‌های این گروه، یک ژاپنی الماس‌نشان یعنی میتسوبیشی لنسر به مصاف یکی از دو نمایندهٔ کره‌ای‌ها یعنی کیا سراتو رفته است.

مزدا 3

هیوندای الانترا

میتسوبیشی لنسر

کیا سراتو

؟

؟

رنو مگان

تویوتا کرولا

سوبارو ایمپرزا

فولکس‌واگن جتا

؟

؟

شورلت کروز

نیسان سنترا

پژو 408

ام‌جی GT

شورلت کروز

؟

سئات تولدو

فیات تیپو

اشکودا اکتاویا

هوندا سیویک

؟

؟

میتسوبیشی لنسر

لنسر یکی از مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین نام‌های میتسوبیشی و حتی صنعت خودروسازی ژاپن است که از سال 1973 تاکنون با فراز و نشیب‌های فراوانی و در انواع گوناگونی در حال تولید بوده و طی این سال‌ها اعتبار و احترام زیادی برای خود کسب کرده است. نسل کنونی این سدان کامپکت ژاپنی برای نخستین بار رسماً در نمایشگاه دیترویت 2007 رونمایی شد و همچنان در حال تولید است؛ اما خبر غم‌انگیز اینکه طبق اعلام میتسوبیشی، تولید و عرضهٔ این سدان نمادین امسال بدون معرفی جایگزین خاتمه خواهد یافت. البته سازندهٔ ژاپنی به‌تازگی نسخه‌ای بازطراحی شده از نسل کنونی لنسر را معرفی کرده که با نام گرند لنسر فقط در بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد. نسل کنونی این خودرو علاوه بر نسخهٔ سدان، در نسخهٔ هاچ‌بک هم ساخته می‌شود که این مدل اسپرت‌بک نام دارد. میتسوبیشی برای لنسر موتورهای بسیار متنوعی را ارائه می‌کند که ما بزرگ‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم. این پیشرانه یک واحد 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی است که 170 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور دارد. یکی از گزینه‌های انتقال این نیرو نیز یک گیربکس CVT است. لنسر در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد اما امکان سفارش چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. این سدان کامپکت ژاپنی چند وقتی است که توسط نمایندگی میتسوبیشی در ایران یعنی شرکت آرین موتور، در کشورمان هم عرضه می‌گردد که نمونه‌های موجود در کشور مجهز به موتور 1.8 لیتری هستند.

کیا سراتو

سراتو محصول کامپکت کیا است که برای اولین بار در سال 2003 به‌عنوان جایگزینی برای مدل Sephia به بازار آمد. این خودرو که در بازار داخلی کُره با نام K3 و در ایالات‌متحده با نام فورته عرضه می‌شود، از همان ابتدا در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک به تولید رسید اما از نسل کنونی یا سوم، نسخهٔ کوپه هم به آن‌ها اضافه شد. نسل سوم سراتو که بر پایهٔ پلت‌فرم مشترکی با هیوندای الانترا ساخته شده، از سال 2012 به بازار آمد و همچنان در حال تولید است. البته این نسل سال گذشته مورد فیس‌لیفت قرار گرفت و با مدل 2017 به بازار آمد؛ اما این فیس‌لیفت فقط در مدل‌های سدان و هاچ‌بک انجام گرفته و طبق اعلام کیا تولید نسخهٔ کوپه متوقف شده است. سراتو از همان نسل اول همواره در کشورمان حضور داشته و توسط اطلس‌خودرو به بازار داخلی عرضه شده است. این در حالی است که چند وقتی است سایپا نیز به تولید نسل قبلی سراتو در کشورمان پرداخته است و بنابراین هم‌اکنون نسل‌های دوم و سوم این سدان کره‌ای به‌طور همزمان در کشورمان عرضه می‌شوند که چنین رویداد عجیبی تنها در بازاری مثل بازار خودروی ایران رخ می‌دهد! سراتو نیز با پیشرانه‌های مختلفی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود که در این دوئل نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی آن شرکت کرده است. این موتور 150 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و برخلاف لنسر خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست.

 

مشخصات فنی

میتسوبیشی لنسر

کیا سراتو

پیشرانه

2.4 لیتری 4 سیلندر

2 لیتری 4 سیلندر

تنفس

طبیعی

طبیعی

قدرت

170 اسب بخار

150 اسب بخار

گشتاور

225 نیوتن متر

180 نیوتن متر

گیربکس

CVT

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو/چهارچرخ

جلو

شتاب صفرتاصد

8 ثانیه

8.7 ثانیه

مسافت 400 متر

16.2 ثانیه

16.8 ثانیه

حداکثر سرعت

200 کیلومتر

195 کیلومتر

مصرف سوخت

8.8 لیتر (ترکیبی)

7 لیتر (ترکیبی)

وزن

1468 کیلوگرم

1307 کیلوگرم

طول

4.62 متر

4.55 متر

فاصلهٔ محوری

2.63 متر

2.7 متر

حجم صندوق بار

340 لیتر

425 لیتر

قیمت پایه

18,630 دلار

17,495 دلار

قیمت در ایران

139,800,000 تومان

145,080,000 تومان

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9763551]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.