تشبیه طراحی دماغه ببر کیا به جلوپنجره کلیوی شکل بامو
با حضور پیتر شرایر مدیر اسبق بامو در شرکت کیا، این برند در حال طی مسیر صحیح هم از نظر پرفورمنس و هم از نظر طراحی میباشد. استینگر GT از زمان عرضه تاکنون بازخوردهای بسیار مثبتی داشته و شایعاتی نیز درباره تأسیس یک زیر برند پرفورمنس مشابه با بخش N هیوندای به گوش میرسد؛ اما از نظر طراحی، شرایر تأیید کرده ظاهر فعلی محصولات کیا به ویژه جلوپنجره دماغه ببر حفظ خواهد شد.
شرایر در مصاحبه با CarBuzz گفته که جلوپنجره دماغه ببر کیا در آینده نیز باقی خواهد ماند. این عنصر طراحی تقریباً در همه محصولات این خودروساز، از K900 جدید تا استینگر و حتی ریوی پایه دیده میشود. مدیر ارشد کیا میگوید این جلوپنجره یکی از ویژگیهای هویتی شرکت بوده و مشابه ویژگی بکار رفته در محصولات بامو است.
او میگوید:
من فکر میکنم جلوپنجره دماغه ببر همانند جلوپنجره کلیوی شکل است. حتی اگر بامو این ویژگی را در برخی محصولات خود کمرنگتر کرده اما من بسیار خوشحال هستم و فکر میکنم داشتن جلوپنجره دماغه ببر برای کیا بسیار خوب است.
این جلوپنجره نه تنها از نظر طراحی جذاب است بلکه منعطف نیز میباشد. البته این موضوع درباره جلوپنجره کلیوی شکل بامو صادق نیست. شرایر با اشاره به این موضوع میگوید:
البته ما در مقایسه با جلوپنجره کلیوی شکل بامو که ثابتتر است آزادی عمل بیشتری داریم. جلوپنجره کیا بسیار متغیرتر است. شما میتوانید آن را در ارتفاعی بالاتر یا پایینتر گذاشته یا پهنتر کنید و با چراغهای جلوی متنوعی ترکیب کنید.
اگرچه کیا در بازار چین اقدام به عرضه نسخههای بزرگتری از جلوپنجره خود با کروم بیشتر کرده اما شرایر میگوید جلوپنجره لزوماً به معنی بهتر بودن نیست. او از جلوپنجره دوکیشکل لکسس به عنوان یک مثال نام برده و میگوید:
من نمیدانم آنها به کجا خواهند رفت. من وقتی اولین بار جلوپنجره دوکیشکل لکسس را دیدم کاملاً سورپرایز و شوکه شدم. آنها واقعاً این کار را انجام دادهاند.