نتایج تستهای تصادف کیا کادنزا 2017
کادنزا توانست در تمامی تستهای تصادف IIHS شامل ارزیابی سخت اوورلپ کوچک بخش جلو امتیاز بالا را کسب کند. در این تست، فضای راننده به خوبی حفظ شده است. کیسههای هوا و کمربندهای ایمنی به خوبی حرکات آدمک را کنترل کرده و حسگرها نیز ریسک پایین جراحات عمیق را نشان دادند.
سیستم جلوگیری از برخورد سفارشی کادنزا بالاترین رتبهبندی این موسسه را به دست آورد. این سیستم قادر است تا بهطور موفقیتآمیز از برخورد در سرعتهای 40 و 20 کیلومتر در ساعت جلوگیری نماید. سیستم هشدار برخورد از جلو نیز معیارهای سازمان ایمنی بزرگراههای ملی را برآورده کرده است.
چراغهای جلوی کادنزای بهروز شده نقطهضعف این خودرو در ارزیابیهای IIHS بودهاند. چراغهای هالوژن تریم پریمیوم پایهی این خودرو در تمامی ارزیابیها نشان دادند که نورپایین در روشنایی کناری عملکرد ناکافیای دارد. نوربالای کادنزا در خط مستقیم دید خوبی داشته اما در دیگر گزینهها به اندازهی کافی خوب نبوده است.
چراغهای LED در تریم های لیمیتد و تکنولوژی بهصورت استاندارد وجود دارند و با کسب رتبهبندی قابلقبول عملکردی بهتر نشان دادهاند. نورپایین خودرو در سمت چپ نمرهی خوب و در سمت راست نمرهی متوسط کسب کرده است. در سر پیچها دید خوبی در همهی تستها وجود داشته است. بهطور مشابه، نوربالا نیز در سمت راست جاده خوب بوده اما در سمت چپ ضعیف است.
در حال حاضر یک خودرو برای کسب حداکثر رتبهی ایمنی باید در 5 تست مختلف امتیاز خیلی خوب را به دست آورد. به علاوه، خودروی یاد شده باید با سیستم پیشگیری از برخورد جلویی که امتیاز پیشرفته یا عالی را به دست آورد عرضه شود. در نهایت این موسسه هماکنون چراغهای جلو را نیز برای به دست آوردن امتیاز کلی خوب یا قابلقبول ارزیابی میکند.