11 نکته جالب درباره کیا استینگر AWD مدل 2018

سه‌شنبه 10 مهر 1397 - 14:30
مطالعه 6 دقیقه
1 - 2018-kia-stinger-awd-things-to-know-feature
اگرچه کیا استینگر GT به خاطر شتاب زیر 5 ثانیه‌ای، شاسی و هندلینگ عالی و پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربوی خود بارها و بارها تحسین شده اما...
تبلیغات

اگرچه کیا استینگر GT به خاطر شتاب زیر 5 ثانیه‌ای، شاسی و هندلینگ عالی و پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربوی خود بارها و بارها تحسین شده اما مدل استاندارد این خودرو از نظرها پنهان مانده است. نباید این‌گونه باشد. استینگر با عناصر و ویژگی‌های طراحی جذابی عرضه می‌شود که باعث تمایز آن در مقایسه با برخی رقبا می‌شود.

ما یک هفته‌ای را استینگر AWD مدل 2018 گذراندیم و پشت فرمان آن لحظات هیجان‌انگیزی داشتیم. سیستم تعلیق مرسوم، فرمان عادی و ترمزهای غیر برمبوی استینگر در کل تجربه‌ی رانندگی درگیر کننده‌ای ایجاد می‌کنند؛ اما چیزهای زیادی وجود دارند که استینگر را به خودرویی فوق‌العاده تبدیل می‌کنند. در ادامه شما را با 11 نکته مهم درباره کیا استینگر 2018 آشنا می‌کنیم.

  • کلید چاشنی مانند

کلیدهای هر خودرویی باید جذاب باشد اما اکثر خودروها تنها با کلیدهایی پلاستیکی و دکمه‌های بی‌روح عرضه می‌شوند؛ اما استینگر فرق می‌کند. کلید این خودرو شبیه چاشنی بمب بوده و دکمه قفل آن در بالا و گوشه قرار گرفته و کاملاً در دسترس است. این کلید به راحتی در دست جای گرفته و احساس یک سوپر استار را ایجاد می‌کند که به‌صورت آهسته از خودرویی در حال انفجار دور می‌شود!

  • پیشرانه‌ی 2 لیتری توربو با احساس قدرت

پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوی استینگر ترکیبی از حس اسپورت و مصرف مناسب است. این پیشرانه قدرت 255 اسب بخاری و گشتاور 352 نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.9 ثانیه‌ای می‌شود. این پیشرانه مصرف ترکیبی 9.4 لیتری در هر صد کیلومتر دارد.

  • حالت اسپورت

انتخاب حالت رانندگی اسپورت باعث ایجاد برخی تغییرات قابل‌توجه می‌شود. برنامه‌ریزی پاسخ پدال گاز و وزن فرمان تغییر می‌کند. گیربکس نیز دنده‌ها را طولانی‌تر از قبل نگه می‌دارد و همین موضوع تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتری را ایجاد می‌کند.

  • خودرویی لیفت بک

خط سقف خمیده‌ی استینگر و طراحی لیفت بک آن باعث ایجاد صندوق‌عقب جاداری شده که قرار دادن اشیا در آن به سادگی صورت می‌پذیرد. صندوق استینگر جادارتر از ب ام و سری 4 گرن کوپه و سری 3 سدان است. این خودرو همچنین دارای بخش جدا کننده است که فضای بیشتری را در اختیار راننده می‌گذارد.

  • شیفترهای T شکل

اینجا خبری از پشت آمپرها، دکمه‌ها و یا شیفترهای عجیب‌وغریب نیست. استینگر دارای شیفترهای اسپورت T شکل است که احساس فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند. این شیفترها پوشش لاستیکی نرمی داشته و زمانی که در حالت درایو قرار دهید عملکرد رضایت بخشی خواهند داشت. بجای اینکه حس فشردن دکمه و انجام الکترونیکی کارها را داشته باشید خودتان احساس انجام کاری را خواهید داشت.

استینگر با گیربکس دستی عرضه نمی‌شود اما همین پدال شیفترها که از فلز واقعی ساخته شده‌اند حس اسپورت بودن را به خوبی تزریق می‌کنند. البته شیفت‌ها حتی در حالت اسپورت هم کند هستند.

  • دریچه‌های تهویه جالب

نه تنها این دریچه‌ها ظاهر جذابی دارند بلکه ساختار وسیع آن‌ها به گونه‌ای است که شما می‌توانید هر سه خروجی را به طرف یک صندلی تنظیم کنید. عملکرد این ورودی‌ها کاملاً کاربردی است.

  • خودرویی طویل

اگر استینگر خودرویی طویل به نظر می‌رسد به خاطر این است که واقع طویل است! طول استینگر برابر با 4.83 متر و فاصله بین محوری آن نیز 2.9 متر می‌باشد. به این ترتیب استینگر از نظر طول در محدوده‌ی مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری 5 قرار می‌گیرد اما خب سواری آن باعث می‌شود استینگر خودرویی کوچک‌تر به نظر برسد.

طول این خودرو فضای زیادی برای سرنشینان جلو ایجاد کرده است و آن‌ها بدون هرگونه مشکی می‌توانند در خودرو بنشینند. البته فضای سر و پای عقب کمی تنگ است.

  • ورودی‌های هوای روی کاپوت

استینگر ظاهر اسپورتی داشته و اگرچه اکثر بخش‌های این خودرو با در نظر گرفتن عملکرد خاص خود طراحی شده‌اند اما ورودی‌های هوای روی کاپوت عملکردی نیستند. این ورودی‌ها ظاهر جذابی دارند اما فقط همین و بس!

  • دریچه‌های تهویه عقب

این دریچه‌ها نیز طراحی جذابی داشته و باعث می‌شوند سرنشینان عقب رفاه بیشتری داشته باشند.

  • شکاف هوای جانبی کاربردی

اگرچه ورودی‌های هوای روی کاپوت تنها به خاطر زیبایی طراحی شده‌اند اما شکاف پشت گلگیر کاربردی بوده و هوای خنک را که از جلو به چرخ‌ها رسیده اند، به سمت بیرون هدایت می‌کند.

  • دسترسی آسان به LATCH

اگر شما می‌خواهید صندلی کودک را بین صندلی‌های عقب نصب کنید در اکثر خودروها با دردسرهای زیادی برای دسترسی به سیستم LATCH مواجه خواهید شد؛ اما استینگر در این بخش کمی بهتر بوده و لنگرهای آن پشت یک دریچه پنهان شده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.