کیا

معرفی رسمی کیا EV6 جدید در آمریکا

کیا EV6 اولین محصول این برنده کره‌ای است که از صفر به عنوان محصولی الکتریکی تولید می‌شود. این خودرو در مارس ۲۰۲۱ معرفی جهانی خود را پشت سر گذاشت اما کیا امروز پرده‌برداری از نسخه آمریکایی آن را انجام داده است. این خودرو کاملاً مشابه نسخه جهانی بوده اما برخی تفاوت‌های جالب به چشم می‌خورد.

از نظر پرفورمنس موضوع اصلی که دیده شده حداکثر شعاع حرکتی تخمینی ۴۸۲ کیلومتری برای EV6 است. این در حالی است که کیا در زمان معرفی جهانی این خودرو برد آن را ۵۰۸ کیلومتر اعلام کرده بود. کیا اشاره‌ای به رتبه‌بندی EPA نکرده بنابراین هنوز رقم رسمی آن در دست نیست. از نظر قدرت نیز باید گفت نسخه پرچم‌دار GT دارای دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۷۶ اسب بخاری است که این نیرو به تمامی چرخ ها می‌رسد. قدرت یاد شده باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳.۵ ثانیه‌ای خواهد شد.

مدل GT دارای سه برادر ارزان‌تر و کم‌توان‌تر خواهد بود. نسخه پایه از نوع دیفرانسیل عقب است که قدرت ۱۶۷ اسب بخاری دارد. مدل ارتقا یافته و دیفرانسیل عقب دوم دارای باتری بزرگ‌تر و قدرت ۲۱۸ اسبی بوده درحالی‌که نسخه پایه چهار چرخ محرک با دو پیشرانه، قدرت ترکیبی ۳۱۳ اسبی و شتاب ۵.۱ ثانیه‌ای عرضه خواهد شد. اولین مدل عرضه شده به بازار از نوع EV6 فرست ادیشن خواهد بود که تنها به تعداد ۱۵۰۰ دستگاه و با ترکیب رنگ‌های منحصربه‌فرد تولید خواهد شد. این خودرو آپشن های زیادی خواهد داشت و از نوع چهار چرخ محرک خواهد بود اما کیا فعلاً مشخصات آن را اعلام نکرده است.

به عنوان یادآوری باید گفت EV6 برای اولین بار در دنیا از سیستم چند شارژی سود می‌برد که از شارژرهای ۴۰۰ و ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند. زمانی که شارژر سریع در دسترس باشد در عرض ۵ دقیقه می‌توان به برد ۱۱۲ کیلومتری دست یافت. همچنین رسیدن به برد ۳۳۸ کیلومتری فقط ۱۸ دقیقه زمان می‌خواهد. این خودرو همچنین از عملکرد V2L سود می‌برد به این معنی که می‌توان از EV6 به عنوان یک باتری متحرک بزرگ با خروجی ۱۱۰ ولتی برای به کار انداختن هرگونه وسیله برقی استفاده کرد.

داخل کابین این خودرو دو نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی دیده می‌شود. EV6 به‌صورت استاندارد با ۲۱ سیستم ایمنی و کمک‌راننده عرضه می‌شود و از جمله تجهیزات مدرن و پیشرفته آن می‌توان به هدآپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده اشاره کرد.

مدیرعامل کیا آمریکای شمالی می‌گوید:

EV6 نشان دهنده عصر جدیدی در الکتریکی سازی کیاست. این کراس اوور نوآورانه مزیت‌های زیادی را با استفاده از پلتفرم خود نشان خواهد داد.

EV6 از اواخر سال جاری میلادی در بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد اما علیرغم شروع رزرو مدل فرست ادیشن در ماه ژوئن، اولین نمونه‌های آن در سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان آمریکایی خواهد رسید. قرار است نسخه فول GT این خودرو اواخر سال ۲۰۲۲ روانه بازار شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Aryan???judo

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    بدون تعصب واقعا عالی شده من که از طراحیش خوشم اومد ولی داخلشو بیشتر دوست دارم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  2. Nima

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    اگر پولشو داشتم و شرایطش بود میخریدم

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. مزدا

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      نیما مشکل همینجاست که نه پولشو داریم نه شرایطشو

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. میثم

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    بدون تعصب تو الکتریکیها کره ایها از ژاپنیها تا حدی پیشی گرفتن
    نه اینکه ژاپنیها تکنولوژیشو نداشته باشن، چون ماشینی مثل نیسان آریا رو ارائه دادن، ولی من فکر میکنم به استراتژی ژاپنیها برمیگرده
    خیلی دارن دست دست میکنن.

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      ربطی به دست دست کردن نداره الان آلمانی هام تازه به طور جدی وارد رقابت الکتریکی شدن. سیاست کیا – هیوندای خوب بود تو این زمینه دید ژاپن و آلمان فعلا با بنزینی ها دارن خوب می فروشن و هنوز به طور جدی وارد نشدن. حالا که به جز تسلا و جنرال موتورز بقیه هنوز کاملا وارد نشدن تا میشه ماشیناشونو بفروشن چون با حضور آلمان و ژاپن کارشون سخت میشه.

      البته که امکانش هست تویوتا تو حوزه هیدورژن و پورشه با سوختای مصنوعی کلا ورقو برگردونن یا حداقل موتورای درونسوز زنده بمونن. بنظرم 3 تا 5 سال بعد معلوم میشه کی برنده این ج.نگه تکنولوژی میشه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    1. Google

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (101 ديدگاه)

      این کلیپ تبلیغاتیه
      مال خود کیاس
      پدال هم چند وقت پیش مقالش رو گذاشت

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. زیزیگولو

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4452 ديدگاه)

        نمیدونم من ندیدیم …. تازه دیدمش

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. ناخدا

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (105 ديدگاه)

        آقای GooGle آیا به نظرت پورشه و لامبورگینی و فراری به همین راحتی اجازه میدن که همچین ویدیو تبلیعاتی درست بشه که وجهه و پرستیژ خودشون رو بیارن پایین ؟؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. ""new ""RAMIN

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)
  4. Mad.z.Max

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    خیلی قشنگه، کاش بنزینی بود..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. BenzSLR

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    از برند کره ای واقعا عالیه میتونستم یدونه میگرفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Amirreza

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    از نظر قشنگی که ماشینای جدید کیا طراحیشون خیلی خوبه ( بر عکس خیلی ماشینای هیوندای ) ، قدرتشم ۳۱۳ اسب واقعا قدرت زیاد و قابل قبولیه و من فکر میکنم با این مشخصات و این قیمت بتونه فروش خوبی رو داشته باشه .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. FARAZ

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خاص و متفاوته، به نظر من بهتر از آیونیک هیونداست.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا من یکی نمیتونم طراحی شو هضم کنم! خیلی عجیب غریبه،از نظر من آیونیک خیلی ساده و شیک تره…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      دقیقاً آبتین جان.نمی گم طراحیش بده ولی من هم شخصا خوشم نمیاد.مخصوصا پشتش که جگوار مانند عمل کرده ولی خب یکم ارتفاع بیشتر نداده.ادم یاد کراس اور نمیندازه مخصوصا ارتفاع پایینش.حااا این حس کنه شاید یکی هم خوشش بیاد.ولی در کل به خاطر این پیشرفت از این شرکت جای تحسین داره و میشه فعلا به کره ای فن های عزیز تبریک گفت.منتها باید تو عمل و جاده دید.

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا