کیا

کیا سراتو/فورته تمام الکتریکی در راه است…

سومین نسل کیا سراتو/فورته از سال ۲۰۱۹ تاکنون در بازار حضور داشته و ارزش استثنایی و استایل اسپورت الهام گرفته از استینگر را به نمایش می‌گذارد. اتوهوم می‌گوید نسخه جدیدی از این سدان شیک در راه است زیرا کره‌ای‌ها به دنبال توسعه‌ی نسخه تمام الکتریکی از این خودرو می‌باشند.

فعلاً نسخه تمام الکتریکی سراتو/فورته برای بازار چین تائید شده، بازاری که سراتو در آن با نام K3 شناخته می‌شود. ظاهراً یک باتری ۵۶.۵ کیلووات ساعتی با برد حدود ۴۸۰ کیلومتری در سراتو الکتریکی قرار خواهد گرفت.

کیا سول الکتریکی

کیا سراتو الکتریکی به‌منظور تمایز از نسخه‌های درون‌سوز خود دارای عناصر منحصربه‌فرد بدنه همچون جلوپنجره بسته شده و نوار آبی‌رنگ در اطراف آن خواهد بود. رینگ‌ها نیز طراحی جدیدی خواهند داشت. پیشرانه الکتریکی این خودرو نیز قدرت ۱۸۴ اسب بخاری را ارائه خواهد نمود. رسانه‌ها ادعا می‌کنند کیا سراتو الکتریکی در ماه ژوئن معرفی شده و از سپتامبر در چین عرضه می‌شود.

گفته شده علاوه بر نسخه الکتریکی مدلی پلاگین هیبریدی از سراتو نیز در نظر گرفته خواهد شد. احتمالاً قوای محرکه این خودرو با نیرو پلاگین هیبرید مشترک خواهد بود و بنابراین پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۳۹ اسب بخاری وجود خواهد داشت.

هنوز خبری درباره عرضه سراتو الکتریکی در آمریکا منتشر نشده اما احتمال عرضه نسخه هیبریدی در این بازار وجود دارد زیرا هیوندای اخیراً از اولین نسخه هیبریدی الانترا در آمریکا رونمایی کرده است. البته کیا قبلاً برنامه‌های خود برای عرضه ۱۱ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ را اعلام نموده است و اولین آن‌ها از سال آینده به عنوان محصولی مستقل معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (196 ديدگاه)

    عکس دوم از بالا: سگ پاکوتاه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hadi

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    کیا داره خیلی جدی برای الکتریکی برنامه ریزی می‌کنه…
    از نیرو و سول شروع شد و در آینده محصولات بیشتری الکتریکی خواهند شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا