کیا

کیا ری / Ray فیس لیفت، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین خودروی ساخت کره جنوبی

وقتی صحبت از کوچک‌ترین محصول کیا می‌شود، پیکانتو به ذهن می‌آید اما این شرکت در بازار داخلی کره جنوبی محصول کوچک دیگری بنام ری (Ray) را هم عرضه می‌کند. این خودرو با ۳,۵۹۵ میلی‌متر طول و ۱,۵۹۵ میلی‌متر عرض، دقیقاً هم‌اندازهٔ پیکانتو است اما ارتفاع ۱,۷۰۰ میلی‌متری آن بسیار از هاچ‌بک کوچک و جهانی کیا بیشتر است. ری برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ فیس‌لیفت ملایمی را تجربه کرد. حال این خودرو برای مدل ۲۰۲۳ دستخوش به‌روزرسانی بزرگ‌تر و جامع‌تری شده است اما هنوز هم خبری از نسل جدید برای آن نیست.

کیا فعلاً بدون اعلام هیچ‌گونه مشخصات فنی، فقط سه تصویر از فیس‌لیفت ری منتشر کرده و قرار است رونمایی کامل آن در هفته‌های آینده صورت گیرد. در این فیس‌لیفت بیشترین تغییرات در جلوی خودرو صورت گرفته است یعنی جایی که شاهد دماغه‌ای بازطراحی شده با چراغ‌های عمودی LED جدیدی هستیم. این چراغ‌ها جلوپنجره‌ای کاملاً مسدود را احاطه کرده‌اند که لوگوی جدید کیا در میانه آن جای گرفته است. سپر جلو نیز با یک ورودی هوای افقی و صفحه محافظ آلومینیومی مانند، نمای مدرن‌تری به خود گرفته است؛ اما ازآنجایی‌که این فقط یک فیس‌لیفت است نه نسل جدید، پروفیل جانبی خودرو به‌جز تجهیز به رینگ‌های آلیاژی جدید نسبت به قبل تغییری نداشته است.

بااین‌حال، در عقب شاهد چراغ‌های LED جدیدی هستیم که حالا از طریق تریم مشکی‌رنگی روی درب صندوق، به هم متصل شده‌اند درحالی‌که سپر هم با قسمت مشکی‌رنگ دیفیوزر مانند و شبرنگ‌های عمودی کوچک‌تر نمای جدیدی پیدا کرده است. مهم‌ترین تغییر در داخل خودرو اما صرفاً ارائهٔ یک صفحه آمپر دیجیتالی ۴.۲ اینچی است زیرا کل داشبورد تقریباً دست‌نخورده باقی‌مانده و کاملاً نشان می‌دهد که طراحی آن متعلق به سال‌ها پیش است. به همین دلیل، داخل ری اصلاً به‌اندازهٔ دیگر محصولات جدید کیا مدرن به نظر نمی‌رسد اما این موضوع نباید چندان مشکل‌ساز باشد زیرا این خودروی ارزان‌قیمتی است.

نسخهٔ قبلی ری در سمت راست به یک در کشویی مجهز بود که ورود و خروج را آسان‌تر می‌کرد ولی فعلاً در این تصاویر مشخص نیست که این در همچنان حفظ شده یا نه. همچنین فعلاً از مشخصات فنی این خودرو هم خبر نداریم ولی انتظار می‌رود همچنان شاهد همان پیشرانه‌های قبلی باشیم. ری قبلاً در دو نسخهٔ بنزینی و الکتریکی به بازار عرضه می‌شد که اولی به یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با ۷۸ اسب بخار قدرت و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک مجهز است. نسخهٔ الکتریکی که اولین محصول برقی کیا محسوب می‌شد هم از یک موتور ۶۷ اسب بخاری و یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۶.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که برد تنها ۱۳۸ کیلومتری را به همراه دارد. انتظار می‌رود قیمت این خودرو نسبت به قبل از فیس‌لیفت تغییر بزرگی نداشته باشد و از همان حدود ۱۳.۵ میلیون وون معادل ۱۰,۴۰۰ دلار آغاز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. T

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    چه با نمکه

    موافقم 46
    مخالفم 4
    1. miladzm

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      فردا به عنوان بهترین خودرروی سال کارت صد افرین رو میگیره ! اصالت خریدنی نیست ! اصالت ساختگی ست ! تازه به دوران رسیده ها هرگز نمیتوانند اصالت داشته باشند !

      موافقم 15
      مخالفم 39
      1. Porsche

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        از شخص دارای 12 لکسوس بعیده فیک زدن

        موافقم 7
        مخالفم 3
  2. احمدرضا

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (878 ديدگاه)

    واقعا هم طراحی داخلی و خارجی بسیار زیبایی داره
    نسبت به کلاس و قیمتش

    موافقم 38
    مخالفم 4
    1. phonix

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      تو ژاپن پره از این کلاس
      تمام شرکت های ژاپنی این مدلی میسازن در ظاهر و اپشن های متفاوت برای بازار خودشون
      احتمالا یکی از اهداف صادراتی این ماشین هم ژاپن باشه

      موافقم 43
      مخالفم 1
  3. Si

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    همیشه خودرو های کوچیک رو دوس داشتم

    موافقم 28
    مخالفم 2
  4. Kamy

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (686 ديدگاه)

    کِی کار کره ایی..به سبک ژاپن

    موافقم 34
    مخالفم 4
  5. aMiRsHaYaN

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ب نظرم برای ایران بد نیست
    چون هم آپشن داره
    هم ظاهر
    هم با نمکه
    هم تقریبا ۱۰ هزار دلاره
    بعد یه چیزی رو فهمیدم
    موتور ۱ لیتری ۳ سیلندرش از tu3 پژو بیشتر قدرت داره 😂😂

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2805 ديدگاه)

      Tu3 مال هزار سال پیش پژو هست ، تازه همین tu3 نسخه ۱۶ سوپاپ ۱۰۰ اسبی هم داشت

      موافقم 5
      مخالفم 1
  6. احمدرضا

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (725 ديدگاه)

    باحاله

    موافقم 11
    مخالفم 0
  7. aMiRsHaYaN

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ب نظرم برای ایران بد نیست
    چون هم آپشن داره
    هم ظاهر
    هم با نمکه
    هم تقریبا ۱۰ هزار دلاره
    بعد یه چیزی رو فهمیدم
    موتور ۱ لیتری ۳ سیلندرش از tu3 پژو بیشتر قدرت داره 😂😂

    موافقم 16
    مخالفم 2
  8. JDM lover

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خیلی بامزه هست
    بنظر من قیمتش خیلی خوبه و احتمالا تو ژاپن که اینجور خودروها پره فروش خوبی رو تجربه کنه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. meysam

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    واقعا برای ترافیک شهرهای بزرگ که جا پارک هم کمه خیلی هالیه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  10. مجید

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (198 ديدگاه)

    خودرو کوچک امنیت نداره کجا بدرد ایران میخوره پراید هم یه موقع وارد کشور شد میگفتن واسه تو شهر آوردیم تبدیل فاجعه شد

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. datsun

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3425 ديدگاه)

      دقیقا ، اونم با جادهای ایران

      موافقم 4
      مخالفم 4
    2. heshmat021

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (318 ديدگاه)

      مگه امنیت به سایز
      استاندارد ایمنی رو ایمپالا ۵ متری با اون ابهت پاس نمیکنه
      ولی هاچ بک های کوچیک پاس میکنن

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. phonix

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1797 ديدگاه)

        ایمپالا در زمانی اومد که کسی نمی‌دونست ایمنی چی هست و ملاک خریداران نبود
        الان با بهتر شدن تکنولوژی تولید آلیاژ و نرم افزار های طراحی مهندسی با طراحی ساختار های کار امد اون ماشین های هاچبک این تست هارو پاس میکنن
        این ماشین از هاچبک ها هم کوچیک تره و به همون میزان ظریف تر
        به درد ژاپن میخورن که بیشتر کامیون هاشونم کوچیک هست و عملا کامیونت هستن
        اینجا این با این کف پایین بیاد ایران اگه تو جاده دوم بیاره تو اون گرما اگه با کامیون خاور شاخ به شاخ بشه زیر چرخ هاش کمپوت میشه
        حالا همون هاچبک ها میتونن وزن خاور رو تحمل کنن و به قیمت نابود شدن شاسی از کابین محافظت کنن

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. حمید

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (97 ديدگاه)

          عیب نداره، دو تا منجید مزدایی میندازیم رو کمکای عقب ارتفاعش میره بالا فقط خداکنه وارد بشه با قیمت حدود ۴۰۰ تومن خوبه.

          موافقم 0
          مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا