کیا

کیا سول مدل 2023 با چهره جدید و حذف پیشرانه توربو

کیا فیس‌لیفت سول را برای مدل ۲۰۲۳ معرفی کرده است. مهم‌ترین تغییر ظاهری این خودرو استفاده از چراغ‌های جلوی معمولی واحد بجای نمونه‌های دوقسمتی قبلی است. همچنین سپر جلوی خودرو هم با دی‌لایت‌های باریک و تریم آلومینیومی بازطراحی شده است. در همین حال، جلوپنجره بزرگ‌تر شده و حالا در تیپ GT-Line از الگوی متفاوتی بهره می‌برد. ازجملهٔ دیگر تغییرات ظاهری سول مدل ۲۰۲۳ هم می‌توان به طراحی جدید رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی، اصلاح جزئی سپر عقب و ارائهٔ دو رنگ جدید آبی و سفید اشاره کرد که هردو همراه با سقف مشکی ارائه می‌شوند.

هم‌زمان با این فیس‌لیفت، تیپ‌های X-Line و توربو حذف شده‌اند و سول جدید حالا در تیپ‌های LX، S، EX، GT-Line و GT-Line Tech ارائه می‌شود. این یعنی پیشرانهٔ توربوشارژ این خودرو هم کنار رفته و حالا سول را فقط می‌توان با یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی خریداری کرد که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو به چرخ‌های جلو هم فقط از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد.

در داخل خودرو، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها به‌جز تیپ پایهٔ S ارائه می‌شود. سیستم جلوگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، هشدار توجه راننده، هشدار خروج از خط، دستیار نوربالا و هشدار صندلی عقب هم سیستم‌های کمک‌رانندهٔ استاندارد این ماشین هستند. علاوه بر این، کیا یک پکیج سفارشی بنام LX تکنولوژی را هم برای سول مدل ۲۰۲۳ ارائه می‌کند که دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور و هشدار عبور و مرور عقب را در کنار رینگ‌های ۱۶ اینچی به همراه دارد.

برای کسانی که تجهیزات بیشتری می‌خواهند نیز پکیج دیگری بنام GT-Line تکنولوژی قابل سفارش خواهد بود که سیستم‌های کمک‌رانندهٔ بیشتری مثل کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و دستیار رانندگی در بزرگراه را به خودرو اضافه می‌کند. این پکیج همچنین چراغ‌های جلو و عقب LED، سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با چراغ‌های LED در بلندگوها، تریم مشکی براق در داخل، گرم‌کن صندلی‌های جلو و صندلی برقی راننده را هم به همراه دارد.

قرار است کیا سول مدل ۲۰۲۳ تابستان امسال به بازار عرضه شود و قیمت آن‌هم در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Kato

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (449 ديدگاه)

    زشت ترین ماشین دنیا

    موافقم 11
    مخالفم 15
  2. حامد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    فقط کابینش منو جذب کرد

    موافقم 11
    مخالفم 10
  3. ممد میر

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    تو این مدل های مکعبی ژاپنی هارو بیشتر میپسندم
    البته اونا فرق زیادی دارن ولی از نظر مکعب بودن گفتم

    موافقم 18
    مخالفم 4
  4. Humer

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    من کیا سول قبلیه رو بیشتر دوست داشتم

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. من⁦^_^⁩

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (200 ديدگاه)

      آره اون واقعا روح داشت

      موافقم 3
      مخالفم 1
  5. دیجی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    اصلا زیبا نیست

    موافقم 12
    مخالفم 7
  6. Jdm باز

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    طراحیش زیبا نیس

    موافقم 6
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا