کیا

معرفی کیا K4 هاچ‌بک، جذاب و چابک برای شکار گلف!

کیا یک سال پس از معرفی K4 سدان، حالا نسخهٔ هاچ‌بک این خودرو را با طراحی جذاب، کابین جادار و پیشرانه‌های قدرتمند معرفی کرده است.

کیا K4 هاچ‌بک با الهام از نسخه سدان خود، چهره‌ای تهاجمی و مدرن را به نمایش می‌گذارد. نمای جلویی با خطوط تیز و جلوپنجره شاخص کیا، شباهت زیادی به سدان K4 دارد اما در نمای جانبی و عقب، داستان متفاوتی را روایت می‌کند. دستگیره‌های مخفی درهای عقب، شانه‌های برجسته عقب و یک نوار مشکی که شیشه‌های جانبی را به شیشه عقب متصل می‌کند، ظاهری پویا به خودرو بخشیده‌اند. در بخش عقب، یک نوار LED عریض و اسپویلر یکپارچه، هویت متمایزی به K4 هاچ‌بک می‌دهند. این خودرو در رنگ زرد درخشان نیز عرضه می‌شود که در کنار رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی و تریم مشکی براق در نسخه GT-Line، جلوه‌ای اسپرت و چشم‌نواز ایجاد می‌کند.

نسخه GT-Line همچنین با ویژگی‌هایی مانند آینه‌های جانبی مشکی براق، رکاب‌های جانبی اسپرت، چراغ‌های LED مکعبی، مه‌شکن‌های LED، سانروف برقی و ترمزهای ۱۶ اینچی در محور جلو، ظاهری متمایزتر دارد. K4 هاچ‌بک با ۲۷.۹ سانتی‌متر کاهش طول نسبت به سدان، چابکی بیشتری را در محیط‌های شهری ارائه می‌دهد. این ابعاد جمع‌وجور، مانورپذیری بهتری را در خیابان‌های شلوغ فراهم می‌کند، بدون اینکه از کارایی خودرو کاسته شود.

کابین جادار و مجهز

داخل کابین K4 هاچ‌بک، همان چیدمان دیجیتال پیشرفته نسخه سدان دیده می‌شود. رانندگان می‌توانند از سیستم صوتی هارمن کاردون و تا ۲۹ سیستم کمک‌راننده بهره‌مند شوند. با وجود طول کمتر، کیا ادعا می‌کند که فضای پای سرنشینان عقب مثل نسخهٔ سدان همچنان در این کلاس بهترین است. علاوه بر این، طراحی سقف صاف‌تر، فضای سر عقب را ۲.۵ سانتی‌متر افزایش داده است؛ اما نقطه قوت اصلی این هاچ‌بک، فضای بار آن است. با ۶۳۰ لیتر فضای بار در حالت عادی و ۱۶۸۰ لیتر با خواباندن صندلی‌های عقب، K4 هاچ‌بک به‌مراتب جادارتر از سدان با صندوق بار ۴۱۳ لیتری است.

پیشرانه‌ها، از اقتصادی تا اسپرت

K4 هاچ‌بک با دو پیشرانه عرضه می‌شود. موتور پایه از نوع ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن ‌متر گشتاور است که به یک گیربکس CVT متصل می‌شود. پیشرانهٔ بعدی اما یک واحد ۱.۶ لیتری توربو است که ۱۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. نسخهٔ GT-Line نیز از سیستم تعلیق اسپرت‌تری بهره می‌برد که تجربه رانندگی پویاتری را فراهم خواهد کرد. این نسخه به غربیلک فرمان سه پره و پدال‌های تعویض دنده هم مجهز است.

قیمت و زمان عرضه

کیا K4 هاچ‌بک از اواخر سال ۲۰۲۵ در نمایندگی‌های ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. قیمت دقیق خودرو نزدیک به زمان عرضه اعلام می‌شود اما با توجه به بازه قیمتی سدان K4 (بین ۲۱,۹۹۰ تا ۲۸,۰۹۰ دلار)، انتظار می‌رود برادر هاچ‌بک نیز در همین محدوده قیمت‌گذاری شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. bMw

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    شاید رقیب گلف
    اما از “نظر من” گلف یه چیز دیگست هم طراحیش هم همه چیش

    موافقم 24
    مخالفم 10
    1. B

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      بنظرم با این ابعادش رقیب گلف نیست کلن

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. bMw

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (56 ديدگاه)

        از نظر من که کلا هیچیش با گلف شباهت نداره
        گلف یه ماشین خاص و متفاوته

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. SS

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (881 ديدگاه)

          به نظرم گلف خیلی از واژه خاص دور هست
          فقط کافیه یه بار تو خیابون های آلمان قدم بزنید تا ببینید گلف هیچجوره خاص نیست
          یه ماشین اقتصادی با کیفیت هست که طراحی خارجی و داخلی ساده ولی با وقاری داره
          البته فکر میکنم تصور شما از گلف GTI و R هست ولی خب اکثر گلف ها ماشین های اقتصادی حتی با موتور سه سیلدر یک لیتری هستن

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. net

          ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3807 ديدگاه)

          چراغ جلو و چراغ عقب خیلی بد هست

          موافقم 1
          مخالفم 7
    2. اراز

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      پشت ماشین انگار یه چیزی با زور داری واردژله می کنی

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. hrsjamei

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    خودروی بیشتر برای رقابت با آئودی A4 آماده شده است ربطی به گلف نداره

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. مردیم از خوشی

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1492 ديدگاه)

      این ماشین اقتصادی هست و آئودی لوکس بر چه اساسی رقیب آئودی هست

      آئودی a4 قیمت پایه اش 40 هزار دلار هست
      قیمت پایه این حدود ۲۰ هزار دلار هست

      موافقم 7
      مخالفم 4
  3. Souls_Master

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    زومیت همین ماشین را با تیتر رقابت با مزدا3 منتشر کردن.بنظر من که مزدا خیلی ماشین زیباتر و با طراحی داخلی بهتری هست.

    موافقم 7
    مخالفم 7
  4. SS

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (881 ديدگاه)

    مدل k4 جایگزین سراتو/فورته محسوب میشه (k3 = rio) و به نظرم در این کلاس و با توجه به قیمتش واقعا طراحی خوبی داره که در مدل هاچبک نسبت به سدان بهتر هم شده.

    فقط نکته عجیب برام این هست که چرا کیا در مدلهای بزرگتر و گران قیمت تر مثل سورنتو از قوای محرکه هیبریدی استفاده میکنه اما برای مدل های شهری که اقتصادی هستن و خیلی بیشتر نیاز به این سیستم دارن استفاده نمیکنه؟!!

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. رامتین

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3401 ديدگاه)

    طراحی چراغهای عقب خیلی موزون و جالب بنظر نمیرسه.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  6. مهدی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    شرکتهای خودروسازی مسابقه زشتی گذاشتن تو طراحی. هر روز زشت تر از دیروز!

    موافقم 4
    مخالفم 7
  7. همایون

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    همه چیش خوبه تا به طراحی عقب برسی که خراب کرده کارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا