کیا یک سال پس از معرفی K4 سدان، حالا نسخهٔ هاچبک این خودرو را با طراحی جذاب، کابین جادار و پیشرانههای قدرتمند معرفی کرده است.
کیا K4 هاچبک با الهام از نسخه سدان خود، چهرهای تهاجمی و مدرن را به نمایش میگذارد. نمای جلویی با خطوط تیز و جلوپنجره شاخص کیا، شباهت زیادی به سدان K4 دارد اما در نمای جانبی و عقب، داستان متفاوتی را روایت میکند. دستگیرههای مخفی درهای عقب، شانههای برجسته عقب و یک نوار مشکی که شیشههای جانبی را به شیشه عقب متصل میکند، ظاهری پویا به خودرو بخشیدهاند. در بخش عقب، یک نوار LED عریض و اسپویلر یکپارچه، هویت متمایزی به K4 هاچبک میدهند. این خودرو در رنگ زرد درخشان نیز عرضه میشود که در کنار رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی و تریم مشکی براق در نسخه GT-Line، جلوهای اسپرت و چشمنواز ایجاد میکند.
نسخه GT-Line همچنین با ویژگیهایی مانند آینههای جانبی مشکی براق، رکابهای جانبی اسپرت، چراغهای LED مکعبی، مهشکنهای LED، سانروف برقی و ترمزهای ۱۶ اینچی در محور جلو، ظاهری متمایزتر دارد. K4 هاچبک با ۲۷.۹ سانتیمتر کاهش طول نسبت به سدان، چابکی بیشتری را در محیطهای شهری ارائه میدهد. این ابعاد جمعوجور، مانورپذیری بهتری را در خیابانهای شلوغ فراهم میکند، بدون اینکه از کارایی خودرو کاسته شود.
کابین جادار و مجهز
داخل کابین K4 هاچبک، همان چیدمان دیجیتال پیشرفته نسخه سدان دیده میشود. رانندگان میتوانند از سیستم صوتی هارمن کاردون و تا ۲۹ سیستم کمکراننده بهرهمند شوند. با وجود طول کمتر، کیا ادعا میکند که فضای پای سرنشینان عقب مثل نسخهٔ سدان همچنان در این کلاس بهترین است. علاوه بر این، طراحی سقف صافتر، فضای سر عقب را ۲.۵ سانتیمتر افزایش داده است؛ اما نقطه قوت اصلی این هاچبک، فضای بار آن است. با ۶۳۰ لیتر فضای بار در حالت عادی و ۱۶۸۰ لیتر با خواباندن صندلیهای عقب، K4 هاچبک بهمراتب جادارتر از سدان با صندوق بار ۴۱۳ لیتری است.
پیشرانهها، از اقتصادی تا اسپرت
K4 هاچبک با دو پیشرانه عرضه میشود. موتور پایه از نوع ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور است که به یک گیربکس CVT متصل میشود. پیشرانهٔ بعدی اما یک واحد ۱.۶ لیتری توربو است که ۱۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انتقال پیدا میکند. نسخهٔ GT-Line نیز از سیستم تعلیق اسپرتتری بهره میبرد که تجربه رانندگی پویاتری را فراهم خواهد کرد. این نسخه به غربیلک فرمان سه پره و پدالهای تعویض دنده هم مجهز است.
قیمت و زمان عرضه
کیا K4 هاچبک از اواخر سال ۲۰۲۵ در نمایندگیهای ایالاتمتحده عرضه خواهد شد. قیمت دقیق خودرو نزدیک به زمان عرضه اعلام میشود اما با توجه به بازه قیمتی سدان K4 (بین ۲۱,۹۹۰ تا ۲۸,۰۹۰ دلار)، انتظار میرود برادر هاچبک نیز در همین محدوده قیمتگذاری شود.
bMw
۲۷ فروردین ۱۴۰۴شاید رقیب گلف
اما از “نظر من” گلف یه چیز دیگست هم طراحیش هم همه چیش
B
۲۷ فروردین ۱۴۰۴بنظرم با این ابعادش رقیب گلف نیست کلن
bMw
۲۷ فروردین ۱۴۰۴از نظر من که کلا هیچیش با گلف شباهت نداره
گلف یه ماشین خاص و متفاوته
SS
۲۷ فروردین ۱۴۰۴به نظرم گلف خیلی از واژه خاص دور هست
فقط کافیه یه بار تو خیابون های آلمان قدم بزنید تا ببینید گلف هیچجوره خاص نیست
یه ماشین اقتصادی با کیفیت هست که طراحی خارجی و داخلی ساده ولی با وقاری داره
البته فکر میکنم تصور شما از گلف GTI و R هست ولی خب اکثر گلف ها ماشین های اقتصادی حتی با موتور سه سیلدر یک لیتری هستن
net
۲۸ فروردین ۱۴۰۴چراغ جلو و چراغ عقب خیلی بد هست
اراز
۲۷ فروردین ۱۴۰۴پشت ماشین انگار یه چیزی با زور داری واردژله می کنی
hrsjamei
۲۷ فروردین ۱۴۰۴خودروی بیشتر برای رقابت با آئودی A4 آماده شده است ربطی به گلف نداره
مردیم از خوشی
۲۷ فروردین ۱۴۰۴این ماشین اقتصادی هست و آئودی لوکس بر چه اساسی رقیب آئودی هست
آئودی a4 قیمت پایه اش 40 هزار دلار هست
قیمت پایه این حدود ۲۰ هزار دلار هست
Souls_Master
۲۷ فروردین ۱۴۰۴زومیت همین ماشین را با تیتر رقابت با مزدا3 منتشر کردن.بنظر من که مزدا خیلی ماشین زیباتر و با طراحی داخلی بهتری هست.
SS
۲۷ فروردین ۱۴۰۴مدل k4 جایگزین سراتو/فورته محسوب میشه (k3 = rio) و به نظرم در این کلاس و با توجه به قیمتش واقعا طراحی خوبی داره که در مدل هاچبک نسبت به سدان بهتر هم شده.
فقط نکته عجیب برام این هست که چرا کیا در مدلهای بزرگتر و گران قیمت تر مثل سورنتو از قوای محرکه هیبریدی استفاده میکنه اما برای مدل های شهری که اقتصادی هستن و خیلی بیشتر نیاز به این سیستم دارن استفاده نمیکنه؟!!
رامتین
۲۷ فروردین ۱۴۰۴طراحی چراغهای عقب خیلی موزون و جالب بنظر نمیرسه.
مهدی
۲۷ فروردین ۱۴۰۴شرکتهای خودروسازی مسابقه زشتی گذاشتن تو طراحی. هر روز زشت تر از دیروز!
همایون
۲۸ فروردین ۱۴۰۴همه چیش خوبه تا به طراحی عقب برسی که خراب کرده کارو