دوئل بیوک لاکراس و کیا کادنزا

چهارشنبه 21 تیر 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
Buick-LaCrosse-VS-Kia-Cadenza
در ادامهٔ برگزاری دور سوم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی جذاب پدال امروز به گروه سدان‌های بزرگ رسیده‌ایم که در دوئل قبلی آن، دو سدان...
تبلیغات

در ادامهٔ برگزاری دور سوم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی جذاب پدال امروز به گروه سدان‌های بزرگ رسیده‌ایم که در دوئل قبلی آن، دو سدان نیسان ماکسیما و سیتروئن C6 به مصاف یکدیگر رفتند. در این رقابت مجموعاً 2545 رأی به ثبت رسید که ماکسیما توانست 2145 عدد از آن‌ها را به نفع خود مصادره کرده و بنابراین مقتدرانه با کسب 84 درصد از آرا به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالی‌که C6 تنها موفق به دریافت 400 رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل گروه سدان‌های بزرگ، بیوک لاکراس در برابر کیا کادنزا قرار گرفته است.

بیوک لاکراس

کیا کادنزا

هیوندای آزرا

رنو لتیتود

؟

؟

نیسان ماکسیما

سیتروئن C6

کرایسلر 300

فورد تاروس

نیسان ماکسیما

؟

تویوتا آوالون

شورلت ایمپالا

دوج چارجر

شورلت SS

؟

؟

بیوک لاکراس

لاکراس هم‌اکنون بزرگ‌ترین سدان تولیدی و در اصل پرچم‌دار بیوک محسوب می‌شود. نسل نخست این سدان لوکس آمریکایی در اواخر سال 2004 با مدل 2005 معرفی شد؛ اما نسل اول لاکراس سدانی متوسط بود که روی پلت‌فرم W-Body جنرال موتورز ساخته شده بود. تولید این نسل تا سال 2009 ادامه یافت تا اینکه نسل دوم لاکراس در نمایشگاه دیترویت همین سال رونمایی شد؛ اما در این نسل لاکراس به یک کلاس بالاتر نقل‌مکان کرده و تبدیل به سدان فول سایز شد چراکه نسخهٔ جدید بیوک ریگال (همان اوپل اینسیگنیا ری‌بج شده) به‌عنوان یک سدان متوسط به سبد محصولات بیوک اضافه شده بود. نسل دوم لاکراس نیز با تجربهٔ یک فیس‌لیفت تا سال 2016 روی خط تولید باقی ماند تا اینکه سرانجام در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2015 نسل سوم یا کنونی این سدان لوکس با مدل 2017 رونمایی گردید. نسل سوم بیوک لاکراس روی پلت‌فرم P2XX جنرال موتورز ساخته شده که با دیگر سدان‌های بزرگ این گروه خودروسازی یعنی شورلت ایمپالا و کادیلاک XTS مشترک است. تا پیش‌ازاین برای لاکراس چهار پیشرانهٔ مختلف بنزینی ارائه می‌شد که سه نمونهٔ آن‌ها از نوع چهار سیلندر با حجم‌هایی از 1.5 تا 2 لیتر و آخری یک واحد شش سیلندر بود. از این موتورها تنها نمونهٔ شش سیلندر در ایالات‌متحده عرضه شده و موتورهای چهار سیلندر همگی مخصوص بازار چین هستند؛ اما به‌تازگی بیوک یک نسخهٔ هیبریدی خفیف را هم برای لاکراس معرفی کرده که مجهز به یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر است و به‌زودی در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. ولی ما برای این رقابت همان پیشرانهٔ 3.7 لیتری V6 تنفس طبیعی لاکراس را انتخاب کرده‌ایم که 310 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو در حالت استاندارد توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

کیا کادنزا

کادنزا سدان لوکس کیا است که برای اولین بار در ژانویهٔ 2014 در کرهٔ جنوبی به‌عنوان جایگزینی برای سدان اوپیروس رونمایی شد. نسل اول کادنزا که بر روی پلت‌فرم مشترکی با هیوندای آزرا ساخته شده بود تا سال 2012 سدان پرچم‌دار کیا محسوب می‌شد اما با معرفی مدل کوریس در سال 2012 این عنوان را به برادر بزرگ‌ترش واگذار کرد. نسل اول این سدان لوکس کره‌ای پس از تجربهٔ یک فیس‌لیفت در سال 2014 نهایتاً در سال 2016 به پایان کار خود رسید تا برای سال 2017 با نسل دوم جایگزین شود. نسلی که طراحی آن حاصل دست پیتر شرایرر بوده و کاملاً با نسل قبلی متفاوت است. در طراحی این خودرو برخلاف بیوک لاکراس از خطوط تیز و شارپ استفاده شده که ظاهری جسورانه به آن بخشیده و بنابراین کاملاً در نقطهٔ مقابل استایل موقر و سنگین لاکراس قرار می‌گیرد. نسل دوم کیا کادنزا روی پلت‌فرم Type-N هیوندای-کیا ساخته شده که بازهم با هیوندای آزرا مشترک است. نسل قبلی این خودرو در کشورمان هم عرضه شد اما خبری از حضور نسل دوم آن در ایران نیست. کادنزا که در بازار داخلی کُره با نام K7 عرضه می‌شود، با سه پیشرانهٔ مختلف قابل خریداری است که شامل یک نمونهٔ 2.2 لیتری چهار سیلندر دیزل، یک واحد 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی و نهایتاً یک موتور 3.3 لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی می‌شود که جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی با همین موتور در رقابت ما شرکت کرده است. این پیشرانه که قوی‌ترین و بزرگ‌ترین موتور کادنزا محسوب می‌شود 290 اسب بخار قدرت و 345 نیوتن متر گشتاور دارد که وظیفهٔ انتقال نیروی آن بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است اما در کادنزا نیروی موتور صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و برخلاف لاکراس سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش نیست؛ بنابراین کادنزا هم‌اکنون بزرگ‌ترین سدان دیفرانسیل جلوی کیا محسوب می‌شود.

 

مشخصات فنی

بیوک لاکراس

کیا کادنزا

پیشرانه

3.7 لیتری V6

3.3 لیتری V6

تنفس

طبیعی

طبیعی

قدرت

310 اسب بخار

290 اسب بخار

گشتاور

385 نیوتن متر

345 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو/چهارچرخ

جلو

شتاب صفرتاصد

5.8 ثانیه

6.7 ثانیه

مسافت 400 متر

14.4 ثانیه

15 ثانیه

حداکثر سرعت

230 کیلومتر/ساعت

240 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

9.8 لیتر (ترکیبی)

9.8 لیتر (ترکیبی)

وزن

1763 کیلوگرم

1722 کیلوگرم

طول

5.01 متر

4.97 متر

فاصلهٔ محوری

2.90 متر

2.85 متر

حجم صندوق بار

425 لیتر

450 لیتر

قیمت

32,990 دلار

32,890 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9786675]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.