معرفی کیا پیکانتو X-Line با استایلی کراساوور مانند
کیا قدرتمندترین نسخه تاریخ مدل پیکانتو خود را با نام X-Line معرفی کرده است. این خودرو که قرار است در نمایشگاه فرانکفورت رسماً به نمایش درآید، به یک پیشرانهٔ 1 لیتری سیلندر توربو با 100 اسب بخار قدرت مجهز شده است. این هاچبک کوچک اسپرت با تکیه بر این پیشرانه میتواند ظرف 10 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد درحالیکه در هر صد کیلومتر بهطور میانگین تنها 4.5 لیتر بنزین مصرف میکند. این پیشرانه که پیشازاین در مدلهای ریو و سید هم ارائه شده بود، در بازهٔ گستردهٔ 4500 تا 4000 rpm گشتاوری معادل 172 نیوتن متر تولید کرده و در هر کیلومتر 104 گرم دیاکسید کربن منتشر میسازد. این اولین باری است که یک پیشرانهٔ سه سیلندر توربو برای پیکانتو ارائه میگردد.
اما علیرغم تجهیز این خودرو به پیشرانهای قدرتمند، کیا ظاهر آنرا مشابه هاچبکهای داغ و اسپرت طراحی نکرده بلکه در عوض در طراحی پیکانتو X-Line از کراساوورها الهام گرفته است؛ بنابراین این خودرو با افزایش 15 میلیمتری ارتفاع به همراه پوششهای پلاستیک روی بدنه و محافظهای فلزی روی سپرها، بهنوعی به یک مینی اسپرتیج تبدیل شده است. کیا همچنین در جلوپنجره و اطراف مهشکنهای جلوی نیز تریم سبزرنگی را کار کرده است ولی برای کسانی که این رنگ سبز را دوست ندارد، رنگ نقرهای نیز قابل سفارش است.
این هاچبک کوچک کراساوور مانند در داخل نیز از یک غربیلک فرمان D شکل سود میبرد که با چرم پوشیده شده درحالیکه در دستگیرهٔ درها نیز طرح سفید و سبز کار شده است. همچنین این ماشین بهصورت استاندارد به نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی به همراه دوربین دید عقب و پدالهای آلومینیومی مجهز است.
نسل جدید پیکانتو از اوایل سال جاری در اروپا عرضه گردید و در نیمهٔ اول سال جاری با دستیابی به فروش 31,827 دستگاه، افزایش 23 درصدی را تجربه کرده است و بنابراین یکی از پرفروشترین محصولات کیا در بازارهای جهانی محسوب میشود. فروش این نسخهٔ جدید X-Line نیز از سال جاری در اروپا آغاز خواهد شد؛ اما به گفتهٔ کیا، برای کسانی که پیشرانهٔ قدرتمند این مدل را در کنار ظاهری معمولیتر میخواهند، این پیشرانه در مدل GT-Line هم ارائه خواهد شد.