کیا با سدان جدید K5 برای بامو سری 3 رجزخوانی میکند!
سال 2020 سال عجیبی شده است. اگر یک سال پیش کسی میگفت یک بیماری همهگیر کل دنیا را با چالش جدی روبرو خواهد کرد هیچکس باور نمیکرد. حال اگر بگوییم کیا با سدان سطح پایین K5 خود به بامو سری 3 حملهور شده چقدر تعجب میکنید؟ البته نمیتوان کتمان کرد که K5 در بین سدانهای میان سایز خودروی خوش استایلی است و با پیشرانهٔ توربوشارژ در همهٔ تیپها، سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش در برخی تیپها و 290 اسب بخار قدرت در تیپ بالا ردهٔ GT، پرفورمنس مطلوبی را هم ارائه میکند ولی بااینحال ادعای کیا مبنی بر اینکه K5 پرفورمنس برتری نسبت به بامو 330i دارد، خیلی عجیب به نظر میرسد.
کیا در یک تبلیغ میگوید سدان محرک جلوی K5 نهتنها از بامو 330i سریعتر است بلکه پرفورمنس کاملاً برتری نسبت به آن دارد. بطور خاص، این شرکت کرهای ادعا میکند سدان میان سایز خود در اسلالوم خشک یا خیس سریعتر از 330i بوده و در مسیر خشک نیز شتاب بهتری نسبت به این سدان آلمانی دارد. البته این ادعاها در مقایسهٔ K5 GT با نسخهٔ محرک عقب 330i عنوان شده است و اگر سامانهٔ چهارچرخ محرک به بامو اضافه شود داستان متفاوت خواهد بود. همچنین وقتی توجه میکنیم که کیا شتاب صفر تا 96 کیلومتر K5 GT را حدود 5.8 ثانیه تخمین زده درحالیکه بامو برای 330i محرک عقب عدد 5.6 ثانیه را اعلام کرده، داستان جالبتر هم میشود.
اما چیزی که هیچ بحثی را نمیتوان به آن وارد دانست قیمت K5 است. این سدان کرهای با قیمت پایهٔ 23,490 دلار تقریباً نصف یک 330i پایه قیمت دارد. البته در ویدئوی تبلیغاتی کیا نسخهٔ پایهٔ بامو در برابر نسخهٔ بالا رده و فول آپشن K5 GT قرار گرفته که 37,950 دلار قیمت دارد ولی بااینحال هنوز هم کیا نزدیک به 4 هزار دلار از بامو ارزانتر است؛ اما با همهٔ اینها، آیا شما ادعای کیا را قبول میکنید و K5 GT را از لحاظ پرفورمنس خودروی برتری نسبت به بامو 330i میدانید؟