درگ سدان‌های اسپرت شرقی، لکسوس IS500 در برابر کیا استینگر GT

چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 16:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault (1)
برخلاف کیا که قصد دارد به‌زودی استینگر را از سبد محصولات خود حذف کند، لکسس هنوز به سدان‌های کامپکت ایمان دارد و به همین دلیل به‌تازگی یک پیشرانهٔ...
تبلیغات

برخلاف کیا که قصد دارد به‌زودی استینگر را از سبد محصولات خود حذف کند، لکسس هنوز به سدان‌های کامپکت ایمان دارد و به همین دلیل به‌تازگی یک پیشرانهٔ V8 بزرگ را زیر کاپوت مدل IS خود قرار داده است. حال این دو سدان اسپرت شرقی طی چند مسابقهٔ درگ و رولینگ به مصاف هم رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک از آن‌ها می‌تواند در خط مستقیم سریع‌تر باشد.

لکسس IS500 از یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که 472 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور دارد و تمام این نیرو را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. از سوی دیگر، در سینهٔ استینگر GT یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری V6 توئین توربو با 368 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. هرچند این سدان کره‌ای بیش از صد اسب بخار قدرت کمتری نسبت به رقیب ژاپنی دارد اما از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد که در مسابقات درگ معمولاً تأثیر زیادی دارد.

در درگ‌های اول که از حالت سکون آغاز می‌شود لکسس علیرغم برخورداری از قدرت بسیار بیشتر خیلی زود عقب می‌افتد و استینگر GT در هر دو درگ به‌راحتی پیروز می‌شود. هرچند قطعاً سامانهٔ چهارچرخ محرک در آغاز حرکت به کیا برتری می‌دهد اما بااین‌حال عجیب است که لکسس به این راحتی شکست می‌خورد و انتظار می‌رفت بهتر بتواند از قدرت و گشتاور بیشتر خود استفاده کند. همچنین باید توجه داشت که سدان اسپرت ژاپنی‌ها از رقیب کره‌ای سبک‌تر هم هست.

بااین‌حال، IS500 در مسابقات رولینگ ناکامی قبل را جبران می‌کند و به لطف وجود کشش کافی، در هر سه مسابقهٔ رولینگ که از سرعت‌های 50 و 100 کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود رقیب را مغلوب می‌کند؛ اما بااین‌وجود، با توجه به اینکه لکسس حدود 10 هزار دلار گران‌تر است و صد اسب بخار قدرت بیشتری دارد، عملکرد کیا در این درگ‌ها بسیار چشمگیر به نظر آمد. البته قطعاً هردوی این سدان‌ها برای رانندگی جذاب خواهند بود.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

کیا استینگر GT

لکسس IS500

پیشرانه

3.3 لیتری V6

5.0 لیتری V8

تنفس

توئین توربو

طبیعی

قدرت

368 اسب بخار

472 اسب بخار

گشتاور

510 نیوتن متر

535 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

وزن

1895 کیلوگرم

1805 کیلوگرم

محر محرک

چهارچرخ

عقب

قیمت

47,235 دلار

57,925 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.