درکنار تصاویر پخششده، برخی از مشخصات رسمی این کراساور برقی هم منتشر شده است.
دیگر خبری از استینگر GT سدان نیست پس سازنده کرهای از این به بعد نام GT را پسوند مدلهای برقی خود میکند. کیا سال گذشته اعلام کرد که کراساور EV5 GT بهعنوان دومین GT برقی این شرکت رونمایی خواهد شد. حال و با نزدیک شدن به زمان عرضه نهایی، تصاویر نمونه تولید انبوه این خودرو به بیرون درز کرده است. وزارت صنعت و دادههای فناوری چین، «MIIT»، مسئولیت انتشار تصاویر و مشخصات فنی این خودرو را در سایت خود برعهده دارد.
نام رسمی این خودرو در سایت MIIT بهجای مدل GT-لاین با عنوان EV5 GT یعنی نسخه بالارده خودروهای برقی کیا، ثبت شده است. اطلاعات منتشرشده میگویند که موتورهای برقی جلو و عقب بهترتیب حداکثر 215 و 98 اسب بخار قدرت و 310 و 170 نیوتن متر گشتاور دارند. قاعدتا قدرت میانگین و تناوبی آنها بهمراتب کمتر خواهد بود. الکتروموتورهای جلو و عقب بهترتیب 83 و 64 اسب بخار قدرت و 98 و 74 نیوتن متر گشتاور تولید خواهند کرد. وزن این خودرو که اتفاقا به سیستم چهار چرخ محرک نیز مجهز شده، برابر 2,229 کیلوگرم ثبت شده است.
بدنه 4,165 میلیمتری کیا EV5 GT سوار بر رینگهای 20 اینچی و تایرهای 255/45 R20 خواهد بود. پهنا و بلندای بدنه این خودرو بهترتیب 1,874 و 1,714 میلیمتر اندازهگیری شده؛ بنابراین نسبتبه برادر بزرگترش یعنی EV6 GT، کوتاهتر و باریکتر است.
کیا سال گذشته و در جریان روز خودروهای برقی از این خودرو رونمایی کرد و اعلام کرد که برای ورود آن به بازار ایالاتمتحده هم برنامه دارد اما تصمیمگیری نهایی برای اجرای این برنامه را بعدا اعلام خواهد کرد. این مدل جدید برخلاف کراساوور EV6 GT و سایر محصولات برقی کیا-جنسیس-هیوندای بر پایه یک مدل دیفرانسیل جلو توسعه یافته است؛ پس جای تعجب هم ندارد که در سیستم نامگذاری تازه کیا، محصولی پایینردهتر قلمداد شود و بهجای بهرهمندی از معماری 800 ولتی برای دسترسی به شارژ فوقسریع، از ساختار 400 ولتی استفاده کند.
با وجود معرفی EV6 GT، پرچمدار خانواده EV همچنان شاسیبلند بزرگتر EV9 خواهد بود که تمام آنچه کیا برای عرضه دارد، در خود گنجانده است و به انتخاب کارشناسان، بهعنوان خودروی سال نیویورک برگزیده شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خودرو، مطلب «نگاه نزدیک به EV9؛ لوکسترین شاسی بلند کیا» را مطالعه کنید. نظر شما درباره خانواده EV و مدل جدید EV5 چیست؟